PR a keresőoptimalizálás motorja – mutatjuk, hogyan!

Bemutatunk 6 különleges technikát, amikkel igazán értékes hivatkozásokat szerezhetsz weboldaladra. Működő linkmarketing és keresőoptimalizálás 2019.

 PR a keresőoptimalizálás motorja – mutatjuk, hogyan!

A keresőoptimalizálás egyik legfontosabb része továbbra is a minőségi linképítés. A keresőmotorok algoritmusai azonban egyre ügyesebben képesek meghatározni a hivatkozások és tartalmak minőségét, illetve hitelességét.

 

Ebből következik hogy egyre nagyobb kihívást jelent olyan tartalmakat alkotni, amelyekkel organikus, tekintélyes linkeket lehet szerezni – de nem lehetetlen. Habár ritkán emlegetett technika, a pr és a linképítés összeszinkronizálásával, lényegesen hatékonyabbá teheted seo stratégiádat.

 

Az online pr (public relations, vagyis közönségkapcsolat) a márka online népszerűsítésének egy gazdaságos módja, ami minden modern márka hírnévstratégiájának nélkülözhetetlen része. A PR lehetővé teszi, hogy egy márka előnyös fényben tűnjön fel a nyilvánosság előtt, ezzel megerősítve az általános márkatudatosságot.

 

A következő cikkben megmutatjuk, hogy hogyan segítheti a linképítést (és ezzel a seo-t) a PR, és hogy milyen opcióid vannak, ha szeretnéd kihasználni az ebben rejlő lehetőségeket.

 

A technika alapja: Kapcsolatépítés újságírókkal és influencerekkel

Manapság egy jó online PR stratégiához elengedhetetlen, hogy pozitív kapcsolatokat építs ki olyan online entitásokkal, akiknek hatalmukban áll minőségi, organikus hivatkozásokat elhelyezniük webhelyeiken, vagy blogjaikon.

 

Ehhez persze valami olyasmit kell alkotnod, amivel felhívhatod magadra (pontosabban márkádra) a figyelmüket. Természetesen ez minden cég, vállalkozás esetében más lesz, arról nem is beszélve, hogy az sem mindegy, hogy milyen influencerek és újságírók megcélzásáról van szó. Más szóval – nincs olyan stratégia, ami minden cég számára megfelelő lenne, azonban a következő tippek alapján összeállíthatod azt, ami tökéletes a te vállalatodnak, vagy akár egyéni vállalkozásodnak!


6 sikeres, PR-on alapuló linképítés-technika

 

1. Médiakapcsolatok

A PR célja értékes, hiteles kapcsolatokat kialakítani, amelyek több hiteles nyilvánosságot biztosítanak tartalmaidnak, és ezzel együtt márkádnak is. Ebből a célból érdemes újságírókkal, influencerekkel, bloggerekkel, és egyéb kiadókkal „ismerkedni”.

 

Fontos megjegyezni, hogy ilyenkor a minőség mindenképpen előtérbe kell kerüljön a menyiséggelbszemben, illetve fontos erény a türelem is. Szemelj ki magadnak néhány embert, és kezdj el kapcsolatokat kiépíteni velük. Nézz utána, hogy mit csinálnak, milyen munkáik voltak, hogy felkészülten közelíthesd meg őket linképítési kérésekkel.

 

Kedveld amiket publikálnak, írj hozzájuk őszinte hozzászólásokat, oszd meg a tartalmaikat, és így tovább – esetenként még hasznos infókat is megoszthatsz velük. Mindennek az a célja, hogy egy pozitív, őszinte kép alakuljon ki bennük rólad, hogy amikor felkeresed őket linképítés céljából, akkor sokkal szívesebben dolgozzanak együtt veled.

 

2. Figyelj az online hírnévkezelésre

Az online hírnévkezelés szintén fontos minden modern márka számára. Ennek persze temérdek módja van. Az egyik opció például emailben felkeresni néhány releváns influencert, akik szívesen osztanák meg véleményeiket egy termékről közönségükkel (általában az ingyenes termékért cserébe). Ezzel általában gyors, pozitív, nyilvános visszajelzést generálhatsz.

 

Nem számít, hogy videó, vagy egy blogbejegyzés formájában történik a vélemény kinyilvánítása – a cél az, hogy minél több érdeklődő szem elé jusson el.

De mi a helyzet akkor, ha nincs olyan terméked, amit elküldhetnél (például egy mobilalkalmazásról van szó)? Nos, egy ajándékkártyát (vagy egy prémium tagságot) bármikor felajánlhatsz az alkalmazásodról alkotott véleményért cserébe.

 

3. Készíts sajtóközleményeket

A sajtóközleményekről sem szabad megfeledkezni, hiszen ma már rengeteg kreatív példa közül válogathatsz, amelyekből ihletet meríthetsz saját bejelentéseid megfogalmazásához. Ezek a közlemények remek lehetőséget kínálnak arra, hogy bejelentett híreid futótűzként terjedjenek a közösségi médián, és webhelyed rengeteg organikus hivatkozást szerezzen.

4. Szerezz .EDU hivatkozásokat

A .EDU linkek szintén segíthetnek a rangsorolás feltornázásában, de ahhoz, hogy az elismert iskolák és egyéb tudományos intézmények megbízzanak márkádban, először a szektoroddal foglalkozó elismert publikációkon keresztül kell megjelenned.

 

Természetesen ebben is sokat segíthet, ha a közösségi médián is megosztod közleményeidet, hiszen ott eljuthat az ilyen elismert lapokhoz, webhelyekhez, azokon keresztül pedig a különböző oktatási, tudományos intézmények is felfigyelhetnek majd rájuk (természetesen elegendő hitelességgel a márkád háta mögött közvetlenül is felkeresheted ezeket).

 

5. Csapj le időben az újdonságokra

Ha azt szeretnéd, hogy az igazán minőségi webhelyek is felfigyeljenek rád, próbálj minél több aktuális eseményt feldolgozni tartalmaidban. Sok SEO szakember szakosodott erre és ér el sikereket rendszeresen azzal, hogy előbb publikálja friss eseményekről szóló tartalmait, mint a konkurencia.

 

Persze ehhez naprakésznek kell maradnod a legújabb ipari híreket illetően, legyen szó helyi, vagy akár nemzetközi újdonságokról. A cél az, hogy minél hamarabb megoszd szakvéleményedet saját olvasóiddal, és ezzel megcélozd azokat a publikációkat is, amelyeknek szintén friss forrásokra van szükségük.

 

6. Használd a közösségi médiát

A közösségi média az egyik leghatékonyabb online PR eszköz. Az olyan platformok, mint az Instagram, vagy a facebook egyszerűvé teszik a kapcsolatépítést az influencerekkel, vagy akár a bloggerekkel is.

 

A közösségi média nem egyébként is segíthet a keresőoptimalizálásban, hiszen minél több emberhez jutnak el tartalmaid egy hálózaton, annál több esélyed van rá, hogy valaki hivatkozik is majd azokra (erről a .EDU hivatkozásoknál már volt is szó).

 

Az általános közösségi tippek itt is érvényesek: ösztönözd aktivitásra követőidet, hogy ezzel is növeld az elérések számát, és kiemeld tartalmaidat a közösségi algoritmusok szemében.


 

Kiemelt területeink