notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

PR a keresőoptimalizálás motorja – mutatjuk, hogyan!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > PR a keresőoptimalizálás motorja – mutatjuk, hogyan!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

PR a keresőoptimalizálás motorja – mutatjuk, hogyan!


2019/03/30
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Bemutatunk 6 különleges technikát, amikkel igazán értékes hivatkozásokat szerezhetsz weboldaladra. Működő linkmarketing és keresőoptimalizálás 2019.

 PR a keresőoptimalizálás motorja – mutatjuk, hogyan!

A keresőoptimalizálás egyik legfontosabb része továbbra is a minőségi linképítés. A keresőmotorok algoritmusai azonban egyre ügyesebben képesek meghatározni a hivatkozások és tartalmak minőségét, illetve hitelességét.

 

Ebből következik hogy egyre nagyobb kihívást jelent olyan tartalmakat alkotni, amelyekkel organikus, tekintélyes linkeket lehet szerezni – de nem lehetetlen. Habár ritkán emlegetett technika, a PR és a linképítés összeszinkronizálásával, lényegesen hatékonyabbá teheted SEO stratégiádat.

 

Az online PR (public relations, vagyis közönségkapcsolat) a márka online népszerűsítésének egy gazdaságos módja, ami minden modern márka hírnévstratégiájának nélkülözhetetlen része. A PR lehetővé teszi, hogy egy márka előnyös fényben tűnjön fel a nyilvánosság előtt, ezzel megerősítve az általános márkatudatosságot.

 

A következő cikkben megmutatjuk, hogy hogyan segítheti a linképítést (és ezzel a SEO-t) a PR, és hogy milyen opcióid vannak, ha szeretnéd kihasználni az ebben rejlő lehetőségeket.

 

A technika alapja: Kapcsolatépítés újságírókkal és influencerekkel

Manapság egy jó online PR stratégiához elengedhetetlen, hogy pozitív kapcsolatokat építs ki olyan online entitásokkal, akiknek hatalmukban áll minőségi, organikus hivatkozásokat elhelyezniük webhelyeiken, vagy blogjaikon.

 

Ehhez persze valami olyasmit kell alkotnod, amivel felhívhatod magadra (pontosabban márkádra) a figyelmüket. Természetesen ez minden cég, vállalkozás esetében más lesz, arról nem is beszélve, hogy az sem mindegy, hogy milyen influencerek és újságírók megcélzásáról van szó. Más szóval – nincs olyan stratégia, ami minden cég számára megfelelő lenne, azonban a következő tippek alapján összeállíthatod azt, ami tökéletes a te vállalatodnak, vagy akár egyéni vállalkozásodnak!


6 sikeres, PR-on alapuló linképítés-technika

 

1. Médiakapcsolatok

Pihengetünk?

A PR célja értékes, hiteles kapcsolatokat kialakítani, amelyek több hiteles nyilvánosságot biztosítanak tartalmaidnak, és ezzel együtt márkádnak is. Ebből a célból érdemes újságírókkal, influencerekkel, bloggerekkel, és egyéb kiadókkal „ismerkedni”.

 

Fontos megjegyezni, hogy ilyenkor a minőség mindenképpen előtérbe kell kerüljön a menyiséggelbszemben, illetve fontos erény a türelem is. Szemelj ki magadnak néhány embert, és kezdj el kapcsolatokat kiépíteni velük. Nézz utána, hogy mit csinálnak, milyen munkáik voltak, hogy felkészülten közelíthesd meg őket linképítési kérésekkel.

 

Kedveld amiket publikálnak, írj hozzájuk őszinte hozzászólásokat, oszd meg a tartalmaikat, és így tovább – esetenként még hasznos infókat is megoszthatsz velük. Mindennek az a célja, hogy egy pozitív, őszinte kép alakuljon ki bennük rólad, hogy amikor felkeresed őket linképítés céljából, akkor sokkal szívesebben dolgozzanak együtt veled.

 

2. Figyelj az online hírnévkezelésre

Az online hírnévkezelés szintén fontos minden modern márka számára. Ennek persze temérdek módja van. Az egyik opció például emailben felkeresni néhány releváns influencert, akik szívesen osztanák meg véleményeiket egy termékről közönségükkel (általában az ingyenes termékért cserébe). Ezzel általában gyors, pozitív, nyilvános visszajelzést generálhatsz.

 

Nem számít, hogy videó, vagy egy blogbejegyzés formájában történik a vélemény kinyilvánítása – a cél az, hogy minél több érdeklődő szem elé jusson el.

De mi a helyzet akkor, ha nincs olyan terméked, amit elküldhetnél (például egy mobilalkalmazásról van szó)? Nos, egy ajándékkártyát (vagy egy prémium tagságot) bármikor felajánlhatsz az alkalmazásodról alkotott véleményért cserébe.

 

3. Készíts sajtóközleményeket

A sajtóközleményekről sem szabad megfeledkezni, hiszen ma már rengeteg kreatív példa közül válogathatsz, amelyekből ihletet meríthetsz saját bejelentéseid megfogalmazásához. Ezek a közlemények remek lehetőséget kínálnak arra, hogy bejelentett híreid futótűzként terjedjenek a közösségi médián, és webhelyed rengeteg organikus hivatkozást szerezzen.

4. Szerezz .EDU hivatkozásokat

A .EDU linkek szintén segíthetnek a rangsorolás feltornázásában, de ahhoz, hogy az elismert iskolák és egyéb tudományos intézmények megbízzanak márkádban, először a szektoroddal foglalkozó elismert publikációkon keresztül kell megjelenned.

 

Természetesen ebben is sokat segíthet, ha a közösségi médián is megosztod közleményeidet, hiszen ott eljuthat az ilyen elismert lapokhoz, webhelyekhez, azokon keresztül pedig a különböző oktatási, tudományos intézmények is felfigyelhetnek majd rájuk (természetesen elegendő hitelességgel a márkád háta mögött közvetlenül is felkeresheted ezeket).

 

5. Csapj le időben az újdonságokra

Ha azt szeretnéd, hogy az igazán minőségi webhelyek is felfigyeljenek rád, próbálj minél több aktuális eseményt feldolgozni tartalmaidban. Sok SEO szakember szakosodott erre és ér el sikereket rendszeresen azzal, hogy előbb publikálja friss eseményekről szóló tartalmait, mint a konkurencia.

 

Persze ehhez naprakésznek kell maradnod a legújabb ipari híreket illetően, legyen szó helyi, vagy akár nemzetközi újdonságokról. A cél az, hogy minél hamarabb megoszd szakvéleményedet saját olvasóiddal, és ezzel megcélozd azokat a publikációkat is, amelyeknek szintén friss forrásokra van szükségük.

 

6. Használd a közösségi médiát

A közösségi média az egyik leghatékonyabb online PR eszköz. Az olyan platformok, mint az Instagram, vagy a Facebook egyszerűvé teszik a kapcsolatépítést az influencerekkel, vagy akár a bloggerekkel is.

 

A közösségi média nem egyébként is segíthet a keresőoptimalizálásban, hiszen minél több emberhez jutnak el tartalmaid egy hálózaton, annál több esélyed van rá, hogy valaki hivatkozik is majd azokra (erről a .EDU hivatkozásoknál már volt is szó).

 

Az általános közösségi tippek itt is érvényesek: ösztönözd aktivitásra követőidet, hogy ezzel is növeld az elérések számát, és kiemeld tartalmaidat a közösségi algoritmusok szemében.


 

Google SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
521 467
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Rossz lead

Mi is az a rossz lead?   Azok az érdeklődő személyek a rossz lead...

Résmarketing

A niche, azaz réspiac egy olyan lehetséges ügyfelek csoportja, akiknek valamilyen...

Fizetett listázás

Olyan listahelyek, amelyeket a keresőmotorok árulnak a hirdetőknek, általában fizetett...

Gerillamarketing

Mi az a gerillamarketing? A gerillamarketing egy olyan reklámstratégia, amely...

Robot

Mik azok a robotok? Egy SEO szakember, vagy webmester számára a robotok olyan...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.