notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ne ölesd meg magad – ne posztolj politikát!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Ne ölesd meg magad – ne posztolj politikát!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Ne ölesd meg magad – ne posztolj politikát!


2017/07/10

Hamarosan itt a kampány, családok, barátok ugranak egymásnak a politikai erővonalak mentén. Üzletemberként akár ki is végeztetheted magad, ha a Facebookra politikát posztolsz!
 

Ne ölesd meg magad – ne posztolj politikát!

Politikus vagy? Nem? Akkor kérlek, gondolkodj! Hoz neked az hasznot közvetlenül, ha Sorost szapulod, vagy esetleg a Pride-ot élteted? Lesz abból holnap több bevételed, nagyobb fizetésed, ha a korrupciót emlegeted, és szidod a kormányt, vagy abból, ha a magyarországi mecsetépítés ellen tiltakozol? Ha igen, akkor nem szóltam semmit. Sőt, akkor olvasd el a politikai marketingről írt cikkemet ITT! De ha nem, akkor nagyon megégetheted magad!

 

Politika a Facebookon = gyertek, szedjük szét!

A minap az egyik ügyfelem egy közös, nagyon kedves ismerősömet kezdte el szapulni: 

 

„Te, láttad, XY kint volt a Pride-on! Gondoltad volna? Pedig úgy kedveltem! Nekem nincs bajom a buzikkal, de hát aki kimegy erre a magamutogató Pride-ra, az nem lehet normális! Miért vonulnak fel ők, amikor az egyéb betegséggel élők, rákosok, AIDS-esek nem? Pedig azt hittem, neki több esze van, és ezt nem látja át? Én nem akarok többet vele dolgozni, nem tudok már úgy ránézni, mint azelőtt…” 

 

“Légyszi, ne! Nem érdekel! Sem az, hogy kint volt, sem az, ha nem. Kedvelem őt. Jó ember. Okos is. Jó vele dolgozni, ahogy veled is. Ne álljon ez közénk!” -  válaszoltam.

 

Éltél meg már hasonlót?  Én rengeteget. Nem lesz pénzem abból sem, ha Soros mecseteket épített, abból sem, ha még több stadion épül. Nagyon sok kedves meleg embert ismerek, és azok közül is sokat, akik nem szeretik őket. Nem akarom tudni, mi a véleményük a dolgokról az üzletfeleimnek. A közös munka és a személyes élményeim alapján akarom megítélni őket. Sőt, még a barátaimról sem nagyon, nem akarok velük ezért összeveszni, de az üzlet azért az mégis más. Az üzlet a pénzről szól. Rengeteget dolgozol azon, hogy jó legyen a megítélése cégednek, Neked. PR és marketing munka, reputáció építés van mögötte. A saját munkád, mellyel kiépítetted, hogy szeretnek. És nem azért szeretnek, mert utálod vagy szereted a melegeket, vagy a bevándorlókat, hanem a jó minőségű munkád, és tudásod miatt. Mennyire sokat dolgoztál, hogy ezt elérd, igaz? Miért teszed tönkre egy olyasvalamivel, amihez semmi közöd? Megéri? 

 

A választások két éve következik. Az indulatok egyre durvábbak lesznek. A nemzetközi helyzet is egyre fokozódik :)  A Facebook nem egy bensőséges baráti társaság, ahol megvitathatod a nézeteidet (bár mint mondtam ott sem tenném), hanem rengeteg idegen ember közössége, akik előtt felesleges kitárulkoznod. 

 

Milyen következménye lehet közösségi média szempontból, ha mégis politikát posztolsz? 

Pihengetünk?

Közöségi média szempontból a következőket tehetik meg veled, és teheted meg te is azokkal, akik zavarnak. Ha nagyon zavar valakit, amit írsz, törli az ismertséget.  Ezt egyszerűen megteheti, hiszen az adatlapodra megy és lenyitja az „Ismerős” fülecskét, ahol a legördülőből kiválasztja, hogy „Ismerős törlése” és már nem is vagy az ismerősei között. Íme, így: 

 

Facebook ismerős törlése

 

Amennyiben nem akar veled ilyen drasztikusan szakítani, el is rejtheti posztjaid, ha a hírfolyamban a poszt mellett lenyitja a kis fület, és az XY követésének leállítása menüre kattint. Így ismerősök maradtok ugyan, te észre sem veszed a változást, de ő nem látja többet, amit posztolsz. Íme, az alábbi képen, hogyan is kell ezt megtenned, ha téged zavar valaki:

 

Politikai online marketing

 

Nos, biztos vagyok benne, hogy ha sokat posztolsz politikát, a fenti két opció közül valamelyiket elszenveded. Az egészet azért sem értem, mert ha valaki nem hisz valamiben, a te Facebook posztod hatására úgysem fog megváltozni, inkább csak felmérgeli magát, ahogy a példámban is írtam. Egy személyes vitában lehetnek érvek, ellenérvek, kedves hang, meggyőzés és baráti csevej. De ez csak egy poszt, semmire nem jó, csak arra, hogy kinyírd magad.

 

Na de akkor mit tegyek, nem hallgathatok, felháborító, ami itt megy!

Ha mégis úgy döntesz, szeretnél a Facebook erejével valamelyik oldal mellett kiállni, akkor az erre való Facebook oldal indítását javaslom. Itt összeszedheted magadnak azokat a követőket, akiket érdekel a téma, mégis, te, mint magánszemély a háttérben maradhatsz. Indíthatsz mondjuk egy beszéljük meg a meleg kérdést oldalt, ahova mindkét fél rajongói csatlakozhatnak. Aztán irányíthatod úgy az oldalt, ahogy a te meggyőződésed ezt megkívánja. És még a barátaid és üzletfeleid is megmaradnak….

 

Ha többet akarsz megtudni a Facebook kezeléséről, jelentkezz valamelyik aktuális marketing tanfolyamunkra itt! 
 

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
520 162
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Lead

Mi az a Lead? A marketing világában a lead (ejtsd: líd) egy olyan...

HTML

MI az a HTML, mire jó, magyarázat és leírás     A HTML angol mozaikszó, jelentése...

Képtérkép

Képeken elhelyezett kattintható területek, amik láthatóbbá...

Engedély alapú marketing

Az Opt-in regisztrációkhoz hasonlóan az engedély alapú marketing...

Sablon

A sablon egy előre megformázott dokumentum, amelyet valamilyen specifikus célra lehet...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.