Sokan már lemondtak a SEO-ról, pedig nem az eszköz halt meg, csak a régi szemlélet. A keresőoptimalizálás ma is működik, de új alapokra kell helyezni. Nem elég technikailag rendben lenni, érteni kell a felhasználói szándékot, és azt, hogyan fedeznek fel a...
Mi történt az egészségügyi honlapokkal? Miért esett vissza a látogatottságuk?
Egészségügyi SEO problémáid vannak? Visszaesett honlapod látogatottsága? Mi volt az a Google Medic frissítés? Mit kell tenni azért, hogy visszaszerezzük régi pozícióinkat? Mutatjuk!
Annak idején, amikor a GlaxoSmithKline online marketing beszállítójának jelentkezett ügynökségem, és a tender meghallgatás volt, Damjanovich Nebojsa azt a kérdést tette fel nekem, képesek leszünk-e a GSK oldalait keresőoptimalizálni, olyan nehéz szavakra is, mint pl. a betegség. Akkoriban, immáron 13 évvel ezelőtt, ezt könnyedén bevállaltam. Sikerült is elérnünk a 4. helyet a GSK.hu oldallal. 2018.augusztus 1. azonban sok mindent megváltoztatott az egészségügyi online marketing, pontosabban a seo területén. Ma ezt elérni, jóval nagyobb munka lenne. Nem lehetetlen, de a Medic update óta sokkal több kell hozzá, mint 2006-ban kellett.
A marketingesek megszokhatták már, hogy a google szinte napi rendszerességgel finomítgatja keresőalgoritmusát. E frissítések között vannak alig észrevehető, amelyek csak néhány webhelyet érintenek, vagy minimális eredményük van, és vannak nagyobb változtatások is, amelyek egyik napról a másikra súlyosan átrendezik a találati oldalakat.
Ilyen esetekből többet is láthattunk 2018 során, de a legtitokzatosabb (és egyik legfontosabb) mind közül a „Medic” frissítés volt, amely számos webhelyet érintett. Ezért is foglalkozok mai posztomban ezzel, hiszen elég sok egyészségügyi vállalkozás kér fel bennünket marketing tanácsadóként, így számunkra is különösen érdekes ez a téma.
Mi is volt az a Medic algortimus frissítés?
2018. augusztusának első hetében, nem sokkal az után, hogy a Google júliusban bevezette a sebességre összpontosító frissítését, a seo közösség újabb változásokra figyelt fel.
Mint kiderült, a google augusztus elején több változtatást is bevezetett, amelyek számos webhelyre és tartalomra kihatottak, különösen az YMYL jellegűekre. A SEO közösség „Medic” néven kezdte el emlegetni a frissítést.
Mik azok a YMYL webhelyek?
A YMYL az angol „Your Money or Your Life” („A pénzed, vagy az életed”) kifejezés rövidítése. A Google YMYL jellegűeknek tekint minden olyan webhelyet, illetve tartalmat, amelyek az emberek életének egy fontos területét befolyásolhatják (egészség, pénzügyek, stb.)
A Google szigorúan értékeli ezeket a tartalmakat, hiszen egy rosszul megfogalmazott egészségügyi, vagy pénzügyi cikk súlyos, visszafordíthatatlan problémákhoz vezethet egy személy életében – innen a megnevezés is.
Az érintett webhelyek közül rengeteg foglalkozik egészséggel (innen a „Medic” becenév, ami orvost jelent) és e-kereskedelemmel, ami két nagyon gyakran keresett témakör a felhasználók köreiben. Itt érdemes megjegyezni, hogy a Medic frissítés nem csak egészségügyi témájú webhelyeket érintett.
Hogyan lehet felépülni a Medic frissítésből?
A Google Medic volt az egyik legfontosabb algoritmusfrissítés 2018-ban. Ha augusztusban a rangsorolás-csökkenést tapasztaltál webhelyeden, akkor jó eséllyel a Medic hatását érezted meg. A következő módszereket próbáld bevetni, ha szeretnéd visszanyerni korábbi pozícióidat!
Készíts minőségi tartalmakat
Bármilyen webhelyed is van, a minőségi, tartós (vagy „örökzöld”) tartalmak azok, amelyek hosszútávon a legtöbb forgalmat vonzzák be.
Természetesen ehhez alaposabban utána kell nézned a dolgoknak, és megbízható forrásokra kell hivatkoznod, hogy tartalmaid hitelesek legyenek nem csak a keresőmotorok, hanem a felhasználók szemeiben is.
Érdemes továbbá képekkel, videókkal, és egyéb vizuális elemekkel kiegészíteni a tartalmakat, hogy minél több eszközzel szemléltethesd annak mondanivalóját. A statisztikák fontos hitelesítő részei lehetnek egy tartalomnak, de ügyelned kell arra, hogy emészthető formában prezentáld őket, például egy infografikába foglalva.
Nem árt odafigyelni a tartalmak terjedelmére is. Az 1000-2000 szavas szövegeknek több esélyük van jól rangsorolni, már csak abból kifolyólag is, hogy ezekben sokkal több információt adhatsz át az adott témáról, mint egy 3-400 szavas cikkben.
Frissítsd régi tartalmaidat
Amellett, hogy új tartalmakon dolgozol, szánj némi időt régebbi tartalmaid felfrissítésére is, a Google ugyanis előnyben részesíti az új tartalmakat.
A frissítés állhat egy új bekezdés hozzáadásából, a számadatok frissítéséből, és így tovább – tegyél meg mindent annak érdekében, hogy tartalmaid naprakészek legyenek. Ez nem csak cikkeidre, hanem landing oldalaidra is vonatkozik, hiszen az első benyomás nagyon fontos egy lehetséges ügyfél utazásában.
Érdemes frissíteni a régi útmutatókat és felsorolásokat is, de a hírcikkeket jobb, ha nem módosítod, megőrizve ezzel szerkesztői hitelességedet.
Ügyelj webhelyed analitikájára, hogy értesülj igyekezeteid eredményeiről
A Google Medic frissítés hatását minden bizonnyal a Google Analytics felületén fedezted fel – általában innen „értesülhetsz” minden komolyabb változásról webhelyed teljesítményét illetően. Bármilyen változtatásra is készülsz webhelyeden, győződj meg róla, hogy nyomon követed az eseményeket az Analytics felületén, hogy láthasd kísérleteid eredményeit, amint elkezdenek feltűnni.
Ha követed a fenti tippeket, akkor jó eséllyel javulást látsz majd az Analyticsben. Ha valami javulást eredményez, akkor valószínűleg érdemes azt más tartalmaidon is alkalmazni. Tartsd észben, hogy míg egy algoritmusfrissítés egyetlen nap alatt megváltoztathatja webhelyed helyezését, saját igyekezeteid eredményei nem feltétlenül lesznek azonnal láthatók. Légy türelmes, és hacsak nem csökken a teljesítmény, tarts ki új módszereid mellett!
Kérd keresőoptimalizáló cég segítségét
Amennyiben a visszaesés nagyon életbevágó, gyors segítségre van szükséged, előfordulhat, hogy professzionális szakemberre lesz szükséged. A keresőoptimalizálás ma már nem olyan egyszerű feladat, mint pár évvel ezelőtt volt. A technikai SEO is egyre összetettebb, a linkmarketing nehézkesebb, a tartalommarketing időigényesebb lett. Kérj ajánlatot, valakitől, aki napi szinten ezzel foglalkozik. Mi is szívesen auditáljuk le online marketing kommunikációdat, kattints IDE és vedd fel velünk a kapcsolatot most!