notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Egészségügyi SEO problémáid vannak? Visszaesett honlapod látogatottsága? Mi volt az a Google Medic frissítés?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Mi történt az egészségügyi honlapokkal? Miért esett vissza a látogatottságuk?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Mi történt az egészségügyi honlapokkal? Miért esett vissza a látogatottságuk?


2019/02/28
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Egészségügyi SEO problémáid vannak? Visszaesett honlapod látogatottsága? Mi volt az a Google Medic frissítés? Mit kell tenni azért, hogy visszaszerezzük régi pozícióinkat? Mutatjuk!

Mi történt az egészségügyi honlapokkal? Miért esett vissza a látogatottságuk?

Annak idején, amikor a GlaxoSmithKline online marketing beszállítójának jelentkezett ügynökségem, és a tender meghallgatás volt, Damjanovich Nebojsa azt a kérdést tette fel nekem, képesek leszünk-e a GSK oldalait keresőoptimalizálni, olyan nehéz szavakra is, mint pl. a betegség. Akkoriban, immáron 13 évvel ezelőtt, ezt könnyedén bevállaltam. Sikerült is elérnünk a 4. helyet a GSK.hu oldallal. 2018.augusztus 1. azonban sok mindent megváltoztatott az egészségügyi online marketing, pontosabban a SEO területén. Ma ezt elérni, jóval nagyobb munka lenne. Nem lehetetlen, de a Medic update óta sokkal több kell hozzá, mint 2006-ban kellett. 


A marketingesek megszokhatták már, hogy a Google szinte napi rendszerességgel finomítgatja keresőalgoritmusát. E frissítések között vannak alig észrevehető, amelyek csak néhány webhelyet érintenek, vagy minimális eredményük van, és vannak nagyobb változtatások is, amelyek egyik napról a másikra súlyosan átrendezik a találati oldalakat.

 

Ilyen esetekből többet is láthattunk 2018 során, de a legtitokzatosabb (és egyik legfontosabb) mind közül a „Medic” frissítés volt, amely számos webhelyet érintett. Ezért is foglalkozok mai posztomban ezzel, hiszen elég sok egyészségügyi vállalkozás kér fel bennünket marketing tanácsadóként, így számunkra is különösen érdekes ez a téma.

 

Mi is volt az a Medic algortimus frissítés?

2018. augusztusának első hetében, nem sokkal az után, hogy a Google júliusban bevezette a sebességre összpontosító frissítését, a SEO közösség újabb változásokra figyelt fel.

Mint kiderült, a Google augusztus elején több változtatást is bevezetett, amelyek számos webhelyre és tartalomra kihatottak, különösen az YMYL jellegűekre. A SEO közösség „Medic” néven kezdte el emlegetni a frissítést.

 

Mik azok a YMYL webhelyek?

A YMYL az angol „Your Money or Your Life” („A pénzed, vagy az életed”) kifejezés rövidítése. A Google YMYL jellegűeknek tekint minden olyan webhelyet, illetve tartalmat, amelyek az emberek életének egy fontos területét befolyásolhatják (egészség, pénzügyek, stb.)

 

A Google szigorúan értékeli ezeket a tartalmakat, hiszen egy rosszul megfogalmazott egészségügyi, vagy pénzügyi cikk súlyos, visszafordíthatatlan problémákhoz vezethet egy személy életében – innen a megnevezés is.

 

Az érintett webhelyek közül rengeteg foglalkozik egészséggel (innen a „Medic” becenév, ami orvost jelent) és e-kereskedelemmel, ami két nagyon gyakran keresett témakör a felhasználók köreiben. Itt érdemes megjegyezni, hogy a Medic frissítés nem csak egészségügyi témájú webhelyeket érintett.

 

Hogyan lehet felépülni a Medic frissítésből?

Pihengetünk?

A Google Medic volt az egyik legfontosabb algoritmusfrissítés 2018-ban. Ha augusztusban a rangsorolás-csökkenést tapasztaltál webhelyeden, akkor jó eséllyel a Medic hatását érezted meg. A következő módszereket próbáld bevetni, ha szeretnéd visszanyerni korábbi pozícióidat!

 

Készíts minőségi tartalmakat

Bármilyen webhelyed is van, a minőségi, tartós (vagy „örökzöld”) tartalmak azok, amelyek hosszútávon a legtöbb forgalmat vonzzák be.

 

Természetesen ehhez alaposabban utána kell nézned a dolgoknak, és megbízható forrásokra kell hivatkoznod, hogy tartalmaid hitelesek legyenek nem csak a keresőmotorok, hanem a felhasználók szemeiben is.

 

Érdemes továbbá képekkel, videókkal, és egyéb vizuális elemekkel kiegészíteni a tartalmakat, hogy minél több eszközzel szemléltethesd annak mondanivalóját. A statisztikák fontos hitelesítő részei lehetnek egy tartalomnak, de ügyelned kell arra, hogy emészthető formában prezentáld őket, például egy infografikába foglalva.

 

Nem árt odafigyelni a tartalmak terjedelmére is. Az 1000-2000 szavas szövegeknek több esélyük van jól rangsorolni, már csak abból kifolyólag is, hogy ezekben sokkal több információt adhatsz át az adott témáról, mint egy 3-400 szavas cikkben.

 

Frissítsd régi tartalmaidat

Amellett, hogy új tartalmakon dolgozol, szánj némi időt régebbi tartalmaid felfrissítésére is, a Google ugyanis előnyben részesíti az új tartalmakat.

 

A frissítés állhat egy új bekezdés hozzáadásából, a számadatok frissítéséből, és így tovább – tegyél meg mindent annak érdekében, hogy tartalmaid naprakészek legyenek. Ez nem csak cikkeidre, hanem landing oldalaidra is vonatkozik, hiszen az első benyomás nagyon fontos egy lehetséges ügyfél utazásában.

 

Érdemes frissíteni a régi útmutatókat és felsorolásokat is, de a hírcikkeket jobb, ha nem módosítod, megőrizve ezzel szerkesztői hitelességedet.

 

Ügyelj webhelyed analitikájára, hogy értesülj igyekezeteid eredményeiről

A Google Medic frissítés hatását minden bizonnyal a Google Analytics felületén fedezted fel – általában innen „értesülhetsz” minden komolyabb változásról webhelyed teljesítményét illetően. Bármilyen változtatásra is készülsz webhelyeden, győződj meg róla, hogy nyomon követed az eseményeket az Analytics felületén, hogy láthasd kísérleteid eredményeit, amint elkezdenek feltűnni.

 

Ha követed a fenti tippeket, akkor jó eséllyel javulást látsz majd az Analyticsben. Ha valami javulást eredményez, akkor valószínűleg érdemes azt más tartalmaidon is alkalmazni. Tartsd észben, hogy míg egy algoritmusfrissítés egyetlen nap alatt megváltoztathatja webhelyed helyezését, saját igyekezeteid eredményei nem feltétlenül lesznek azonnal láthatók. Légy türelmes, és hacsak nem csökken a teljesítmény, tarts ki új módszereid mellett!

 

Kérd keresőoptimalizáló cég segítségét

Amennyiben a visszaesés nagyon életbevágó, gyors segítségre van szükséged, előfordulhat, hogy professzionális szakemberre lesz szükséged. A keresőoptimalizálás ma már nem olyan egyszerű feladat, mint pár évvel ezelőtt volt. A technikai SEO is egyre összetettebb, a linkmarketing nehézkesebb, a tartalommarketing időigényesebb lett. Kérj ajánlatot, valakitől, aki napi szinten ezzel foglalkozik. Mi is szívesen auditáljuk le online marketing kommunikációdat, kattints IDE és vedd fel velünk a kapcsolatot most! 
 

egészségügyi marketing Google SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
509 183
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

WordPress

Mit is jelent a WordPress?   A WordPress egy népszerű tartalomkezelő...

Spam

Jelenthet emailen keresztül küldött adatot vagy keresőmotorok megvezetése...

HTML email

Mi is az a HTML email? A HTML email használata egy kreatívabb, gazdagabb design...

Fórum

Egy olyan weboldal, amelyen hasonló érdeklődésű vagy hátterű személyek megvitathatnak egy...

Közkincs

Közkincsnek nevezzük azokat a szerzői tartalmakat vagy szoftvereket, amelyeket nem...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.