notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Jelen vagy a közösségi médiákban, de nem hoz eredményt? Sokat dolgozol Facebook oldaladon, de pénzt még nem láttál belőle? Ne a Facebookban keresd a hibát, vizsgáld meg először saját működésed! Segítünk!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Az 5 legnagyobb közösségi média marketing hiba, melyet ne kövess el!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Az 5 legnagyobb közösségi média marketing hiba, melyet ne kövess el!


2014/04/09
Máté Balázs és Szóró Ákos, online marketing tanácsadó

Mivel a közösségi média használata a legjelentősebb online aktivitás, szükséges megfelelő üzleti érzékkel kezelni egy cég, márka vagy vállalkozás közösségi oldalát, hatékonyan kommunikálni rajongóival, követőivel. Jelenleg a cégek 90%-a használ valamilyen közösségi platformot, azonban nincs mindenki tisztában azzal, hogy egy fiók létrehozása és képek, reklámok postolása nem jelent közösségi marketing stratégiát. 

Az 5 legnagyobb közösségi média marketing hiba, melyet ne kövess el!
 
 
 
 

Közösségi média marketing hiba 1. : Nincs közösségi marketing stratégiád

Lózungnak hangzik, varázslásnak, de hidd el, nem az! Tervezés nélkül kicsúsznak a kezedből a dolgok. Ahogy a régi hajós mondás tartja: „Semmilyen szél nem jó annak, akinek nincs célul kiszemelt kikötője.” Csupán a közösségi oldalakon jelenlévő cégek 20%-a állítja, hogy stratégiájuk kiforrott. A közösségi hálózatok használóit naponta információk áradatai árasztják el. Az üzenetek tengerében könnyen elveszhet egy olyan cég, aminek nincs közösségi médiára kifejlesztett stratégiája, amivel hatékonyan tudná megszólítani közönségét.
 

Na de mi is az a közösségi média marketing stratégia?

A stratégia létrehozásánál mérhető célokat kell kitűznöd. Olyan oldalt kell létrehoznod, amelynek meghatározod az imidzsét, azt, hogy milyen hangnemben szóljon rajongóihoz, milyen tartalmakat és milyen időközönként tesz közzé. Jó stratégia nélkül lehet, hogy kiváló tartalmakat teszel közzé, azonban lehet, hogy szinte senkihez sem fog eljutni.
 

Közösségi média marketing hiba 2. : Ha nem kötöd össze közösségi oldalad más marketingeszközzel

Pihengetünk?
A közösségi oldalak akkor működnek a legjobban, ha más digitális marketing eszközzel is együtt tudnak működni. Ha ezt nem léped meg, olyan, mintha oldaladat egy lakatlan szigeten működtetnéd. Hogy mit is értünk ez alatt? Más közösségi oldalakkal való összekapcsolást, linkelést saját weboldaladra, blodogra. Ha nem kapcsolod össze őket, csökkented az oldalak elérésének esélyeit, nem csak összesen, hanem egyenként is. Még mindig azt tanítjuk az egyetemen is, a közösségi média marketing csak egy eszköz a weboldal látogatottságának növelésére!
 
 

Szeretnéd Facebook oldaladat eredményesebben működtetni? Szeretnél sok üzletet online jelenlétedből? Segítünk! 1,5 milló Facebook rajongót kezelünk, elmondjuk tapasztalatainkat!  Gyere el Facebook alapok tanfolyamunkra, és minden tudás birtokába jutsz! Részletekért kattints IDE!

 


 

Közösségi média marketing hiba 3. : Rosszul használod Facebook oldaladon a képfelöltés funkciót

A legrosszabb, ha egyáltalán nem is használod ezt a funkciót, ugyanis az emberek 40%-a szívesebben reagál a vizuális tartalmakra. A képek átlagosan 50%-kal több aktivitást generálnak, mint a szöveges tartalmak, így több kommentet, megosztást és like-ot generálnak.
 
A másik fontos dolog, hogy megfelelő méretű képeket használj, mivel a rossz minőségű, nyújtott, pixeles képek nem mutatnak jól, így az emberek inkább kerülik őket. A különböző felületek (profilkép, borító, reklám) különböző nagyságú képeket igényelnek, de érdemes legalább 800x600-as felbontású képeket használni bejegyzésként.
 

Közösségi média marketing hiba 4. : Ha nem törlöd az URL-t egy bejegyzésből

Amikor linket másolsz be egy bejegyzésbe, akkor a Facebook automatikus generál hozzá egy kattintható linket, képpel, leírással. Ezek után törölheted a linket a szövegből, és töröld is, hiszen néha nagyon rosszul tud mutatni egy hatalmas karakterkatyvasz. Kivétel lehet az az eset, ha statikus URL-ket használsz, melyek mondanak is valamit, illetve, ha kiírod a megosztás szövegében ezt: "Kattints ide!"
 

Közösségi média marketing hiba 5. : Ha nem lépsz kapcsolatba rajongóiddal

A közösségi média legnagyobb erőssége az interaktivitás, aminek köszönhetően a vásárló nem egyirányú kommunikációban vesz részt. Az eladó így közvetlenül kapcsolatba léphet a vevővel egy olyan ’’baráti’’ kapcsolatot kialakítva, amit a hagyományos reklámozási módszerek nem tesznek lehetővé. Ez segíthet neked a vásárlói visszajelzéseket kezelni és ez csak neked jó, hiszen sokkal elkötelezettebb vevőket szerzel, akik nem csak egy cégként gondolnak rád, hanem szinte barátként. Sajnos nekünk is vannak olyan Facebook oldalaink, melyeket kiadtunk egy-egy gyakornokunknak vagy egy kevésbé lelkes és elkötelezett portámenedzserünknek, akik csak gépszerűen posztolnak a tőlünk megtanult tematikával. Nem reagáltak rajongóink kérdéseire, kommentjeire így folyamatosan halottá vált az oldal. Ezek az oldalak vesztettek értékükből, hiába a sok rajongó, ha nem érzik mögötte az embert, a barátot, elhidegülnek. Miben nyilvánul ez meg? Nem kattantanak a posztolt linkekre, így csökken a hozzájuk tartozó weboldal látogatottsága is, összességében az eredmény. A közösségi média akkor válik „ingyenes” marketing eszközzé, ha kétoldalú a kapcsolat. Ezt soha ne felejtsd el! 
 
Stratégiádnak részévé kell tenned a negatív és pozitív kommentek kezelését, a válaszadást. Nem minden kommentre kell válaszolni, azonban ha ezt megteszed, tovább erősíted a kapcsolatot célközönségeddel, ami a jövőbeni eladásaidat fogja segíteni.
 
 

Szeretnéd megtanulni te is, mit kell tenned ahhoz, hogy beinduljon az üzleted az online marketing segítségével? Gyere el Facebook alapok tanfolyamunkra, és minden tudás birtokába jutsz! Részletekért kattints IDE!

 



 
 

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
520 162
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

GSP

Olyan Google Display Hálózati kampányok, amik lehetővé teszik az email marketingesek...

XML

Mi az az XML? Az XML az angol Extensible Markup Language, vagyis „kiterjeszthető...

Google Plus

  Mi is az a Google Plus? A Google közösségi oldala, mely nem titkoltan a Facebook...

Felhasználói tartalom

Egy elszánt követőbázissal (vagy ügyfelekkel) rendelkező márka akár ezeket a követőket is...

CMS

A tartalomkezelő rendszerek (content management system – CMS) lehetővé teszik a...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.