Tartalom a kulcsszavak helyett: Hogyan alakítja át a keresési szándék célzása a SEO-t
Tartalom a kulcsszavak helyett: Hogyan alakítja át a keresési szándék célzása a SEO-t
Mi az a keresési szándék? Mire kell figyelni SEO beállításaid során, hogy a találati lista élére kerülhess? A keresőoptimalizálás egyre nehezebbé válik, ahogyan a Google algortimusát folyamatosan fejlesztik. Manapság már nem elegendő, ha tartalmaid tartalmazzák a keresett kulcsszavakat. Akkor mi számít? Erről lesz szó!
A SEO korai napjaiban a Google optimalizálása nagyrészt technikai játék volt. A Google-on való rangsorolás sikere kevésbé függött a tartalom minőségétől, és inkább bizonyos technikai adatok beállításától:
- Adott kulcsszavak megfelelő számú használata a tartalomban
- Kulcsszavak használata a címkézésben
- Metaadatok optimalizálása
- Világos és könnyen feltérképezhető webhelystruktúra kialakítása
Ezen technikák némelyike továbbra is fontos egy olyan webhely létrehozásához, amelyen az emberek – és a Google – könnyen navigálhatnak, mert ha webhelyed nem működik megfelelően, az emberek valószínűleg nem maradnak ott sokáig. Ezek a technikai szempontok azonban már nem a jó SEO elsődleges mozgatórugói.
Manapság a Google-nak sokkal több technikája van egy adott oldal hasznosságának megértésére egy adott keresési lekérdezéshez, mint a technikai SEO oldalának feltérképezése, amelyet az alábbiakban fogunk megvizsgálni. A Google algoritmusa keményen dolgozik azon, hogy olyan tartalmat jelenítsen meg a keresőknek, amely megválaszolja a kérdéseiket, vagy olyan információkat és termékeket ad nekik, amelyek megfelelnek annak, amit keresnek.
De mindez azt jelenti, hogy figyelmen kívül kell hagynod a SEO technikai aspektusait? Nem - de ez azt jelenti, hogy marketing- és SEO-erőfeszítéseidnek nagyobb részét a nem technikai SEO tényezőkre kell összpontosítanod, hanem például a keresési szándék optimalizálására, ha azt szeretnéd, hogy oldalaid rangsorolva legyenek.
Szeretnél Te is a találati lista élére kerülni? Marketing ügynökségünk segít keresőoptimalizálásodban! Kérj ajánlatot most és felállítjuk hatékony SEO stratégiád!
Melyek a keresési szándék különböző típusai?
- Az információs kulcsszavak olyan felhasználók által végzett lekérdezések, akik többet szeretnének megtudni egy adott témáról, vagy választ szeretnének kapni egy adott kérdésre. Nem feltétlenül keresnek semmilyen terméket vagy szolgáltatást, miközben ezt teszik. Az ezeket a kulcsszavakat célzó tartalomnak rendkívül tanulságosnak kell lennie.
- A navigációs kulcsszavak olyan felhasználók által végzett lekérdezések, akik egy adott márkát, terméket vagy szolgáltatást keresnek, és tudni szeretnék, hol találják meg. A magas szintű szolgáltatási céloldalak és a helyi tartalom hasznosak a navigációs keresők számára.
- A kereskedelmi kulcsszavak olyan felhasználók által végzett lekérdezések, akik már szem előtt tartják a vásárlási szándékot, de még mindig értékelik a választásaikat. Például a nappali bútorokat vásárló felhasználók, akik még mindig dilemmáznak két kanapé között. Ennek a tartalomnak is oktató jellegűnek kell lennie, de a felhasználókat is el kell vezetnie a döntéshez, ahelyett, hogy egyszerűen informatív maradna.
- A tranzakciós kulcsszavak a konverziós csatorna végső szakaszában lévő felhasználóktól érkező lekérdezések, akik pontosan tudják, mit szeretnének vásárolni, és most csak a legjobb helyet vagy ajánlatot keresik ehhez. Ezek a lekérdezések gyakran tartalmaznak olyan szavakat, mint a vásárlás, szerzés, üzlet, eladás... Például: "eladó fekete kanapék".
Mit keres a Google a felhasználói szándék értékelésekor?
A Google tudja, hogy mely oldalak a legmegbízhatóbbak és legpontosabbak az adott lekérdezésekhez, és ezeket az információkat arra használja, hogy bizonyos tartalmakat rangsoroljon a keresők számára. Emiatt már nem lehet "becsapni" a Google-t kulcsszóhalmozással vagy más technikai SEO hackeléssel - ehelyett értékes tartalmat kell létrehozni, amely teljesíti a felhasználó szándékát, hogy lenyűgözze az algoritmust.
Azoknál a webhelyeknél, amelyek már kiváló minőségű tartalmat állítanak elő, ez jó dolog. Minél gyakrabban teszel közzé értelmes tartalmat, amely az olvasók javát szolgálja, annál nagyobb az esélye annak, hogy a SERP-eken rangsorolják (még akkor is, ha nem éri el az összes technikai SEO mutatót)!
A keresési szándék ismertetése
A "3D nyomtató" lekérdezésre például rákereshet valaki, aki 3D nyomtatót szeretne vásárolni, vagy valaki, aki 3D nyomtatási szolgáltatást keres. Ezek a szándékok eltérőek, bár a lekérdezés ugyanaz. Az oldalak feltérképezésével a Google meg tudja állapítani, hogy nyomtatók vagy nyomtatási szolgáltatások értékesítéséről van-e szó, még akkor is, ha a "3D nyomtató" kulcsszósűrűsége mindkét oldalon azonos.
Ha például a Google-on a "olajos magvak" kifejezésre keresel rá, a találatok a földimogyoróra is vonatkoznak, annak ellenére, hogy a "földimogyoró" kifejezés sehol sem szerepelt a keresési lekérdezésben. Ennek az az oka, hogy a Google tudja, hogy a földimogyoró is egy olajos mag, és hogy nagy a valószínűsége annak, hogy az olajos magra kereső személy valójában földimogyorót keresett.
Tartalom optimalizálás felett
Hogyan rangsoroljunk gyorsan a keresési szándék optimalizálásával
Hihetetlenül rövid idő alatt magas rangot érhetsz el a Google-ban a keresési szándék optimalizálási stratégiáinak alkalmazásával:
1. Adj értéket
Az első és legfontosabb dolog az, hogy olyan tartalmat biztosítsunk, amely jelentős értéket képvisel az olvasók számára. A jelentéktelen, rosszul kutatott tartalom nem fogja lenyűgözni a Google-t vagy az olvasóid, függetlenül attól, hogy milyen hosszú vagy kulcsszavakkal teli. A tartalmat olyan személynek kell megírnia, aki tudja, miről beszél, és linkeket kell tartalmaznia a téma más szakértőihez vagy a témával foglalkozó aloldalakhoz.
2. Találd meg a rést
Rendkívül nagy kihívást jelenthet, hogy egy meglévő tartalmat lekörözz. Például a "legjobb cipő" lekérdezés rangsorolása szinte lehetetlen lesz, mivel olyan nagy a verseny erre a kifejezésre. Ha azonban cikket írsz arról, hogy "hogyan lehet megtalálni a legmenőbb gyerekcipőt olcsón", akkor könnyebben rangsorolhatod a kiválasztott longtail kulcsszót, mivel sokkal konkrétabb.
3. Készítsd el saját tartalmaid
Ha már van elképzelésed arról, hogy mit keres célközönséged, készíts tartalmat, hogy bevonzd őket webhelyedre. Minél több olyan tartalmat teszel közzé, amely minőségi információkat nyújt bizonyos lekérdezésekhez, annál valószínűbb, hogy továbbra is több ügyfelet vonzol be. Idővel előfordulhat, hogy a versenytársak erősebb kulcsszavait is rangsorolni kezdi a javadra, mivel webhelyed tekintélyt szerez a Google-tól.
Az új SEO
Elmúltak azok az idők, amikor elegendő egy csak technikailag optimalizált weboldal. Most a siker azon múlik, hogy megértjük-e, mit keresnek azok az emberek, akiket megpróbálsz bevonzani. Valamint, természetesen lényeges lesz ugyanúgy weboldalad technikai minősége is.
Ha jól megérted közönséged, és megadod a keresett tartalmat, minden eddiginél gyorsabban érhetsz el magas helyezéseket a Google-on.
Vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy még ma megvalósíthassuk ezt a hatékony SEO stratégiát cégedre szabva!
Gyakori kérdések
Mi is pontosan a keresési szándék?
A keresési szándék szó szerint a keresések mögötti felhasználói szándékra utal. A viselkedési adatok elemzésével a Google megalapozott becslést tesz arról, hogy a felhasználó egy adott webhelyet keres-e, megpróbál-e tájékozódni egy adott témáról, vagy fontolgatja-e a vásárlást.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.