notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Elmondtuk már százszor, elmondjuk ismét: az email marketing a keresőoptimalizálás után még mindig az egyik leghatékonyabb digitális marketing csatorna.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Ezekből áll össze egy jó hírlevél

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Ezekből áll össze egy jó hírlevél


2017/11/26
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Elmondtuk már százszor, elmondjuk ismét: az email marketing a keresőoptimalizálás után még mindig az egyik leghatékonyabb digitális marketing csatorna. Egy minőségi email hírlevél képes gondolatvezetői pozícióba helyezni téged vagy cégedet, továbbá az ügyfeleket a vásárlási folyamat szinte bármely fázisában képes elérni, mindemellett pedig sokkal személyesebb és közvetlenebb kommunikációt biztosít velük, mint amilyet például a közösségi platformok lehetővé tesznek.
 

Elmondtuk már százszor, elmondjuk ismét: az email marketing a keresőoptimalizálás után még mindig az egyik leghatékonyabb digitális marketing csatorna.

Azonban mindezen előnyöket csak akkor élvezheted, ha emailjeidet a megfelelő módon állítod össze, hiszen mindenek előtt ki kell tűnnöd az internet digitális zajából. Éppen ezért most összegyűjtöttünk 15 rövid tippet, amelyek segítségével biztosíthatod emailjeid sikerét. 

 

1. Felejtsd el a rizsát

Te mit csinálsz, amikor megnyitsz egy hírlevelet? Elkezded olvasni a bevezetőt, vagy egyből a lényegre ugranak a szemeid? Az olvasók nagy része a második kategóriába tartozik, ezért ne vesztegesd se a saját, se az ő idejüket egy bevezetővel, és vágj rögtön a dolgok közepébe!

 

Szívesen segítünk marketing kommunikációd felpörgetésében, de elég sok dolgunk van… Annak sincs értelme, hogy olyan megírj egy ajánlatkérést, amire nem válaszolunk.  Így arra kérlek, mielőtt ajánlatot kérsz tőlünk, olvasd el, miben tudunk segíteni, IDE kattintva! 
 

 

2. Légy segítőkész

Pihengetünk?

A feliratkozók közel 70%-a azért iratkozik le egy hírlevélről, mert túl sok emailt kapnak. Ha azonban valami hasznosat küldesz ki a feliratkozóknak (legyen az egy recept, egy útmutató, szakértői tippek, stb.), azzal máris kitűnhetsz a semmitmondó levelek tengeréből. Érdemes erről a hasznos tartalomról az üzenet tárgyában is említést tenni.

 

3. Használd saját hangod

Márkádnak már bizonyára van saját hangja (stílusa), amelyet napi szinten alkalmazol a közösségi oldalakon, blogodon, webhelyeden, stb. Nincs más dolgod, mint emailjeidet is ez alapján elkészíteni, hiszen ezzel csak még jobban kiemelkedhetsz majd a tömegből.

 

4. Tedd emailedet „emészthetővé”

A feliratkozók átlagosan kevesebb mint egy percet szánnak egy-egy hírlevélre. Ez azt jelenti, hogy nem rabolhatod az idejüket hosszú szövegrészletekkel. Adagold hírleveled tartalmát kisebb, könnyen átfutható részekre, hiszen nem az a célod, hogy az emberek az emailed olvasgatásával töltsék az idejüket, hanem webhelyed, webshopod, profilod, stb. böngészésével.

 

5. Óvatosan a képekkel

A legtöbb email kliens automatikusan elrejti a képeket, tehát hacsak egy felhasználó nem választja önkéntesen a képek megjelenítését, akkor nem fogja látni azokat az email olvasása közben. Éppen ezért a képek helyettesítő szövegei rendkívül fontosak lesznek.

 

6. Ne erőltesd az értékesítést

Ha az email tárgya túl „marketingesen” hangzik, akkor sokan spamként kezelik majd. A tipikusan értékesítéshez kapcsolódó kifejezések, mint például az „ingyenes”, „X% kedvezmény” és hasonlók általában csak rontanak egy email tárgyának minőségén, csökkentve ezzel a megnyitások számát. Érdemes egy 1:9 arányt tartani, tehát a tartalom csak legfeljebb 10%-ban szóljon az értékesítésről, míg a maradék 90% minden másról – az email tárgya pedig az utóbbira utaljon!

 

7. Légy egyértelmű

Koncentrálj a letisztultságra, és mellőzd a kreatív designt és terjengős szövegeket a fő tartalomra, amire hírleveled hivatkozik. Ne zavard össze az olvasókat fél tucat CTA-val. Elég csak egy, de az legyen jól látható és egyértelmű.

 

8. Használj tömör tárgyakat

A „Tárgy” mező az, ami első körben megragadja az emberek figyelmét, és gyakran ezen múlik, hogy az emailt megnyitják, vagy azonnal a kukába/spam mappába helyezik. Fogd tehát rövidre, légy kreatív és ötletes, és kerüld a sablonos megfogalmazásokat.

 

9. Vond be az olvasókat

Ha valahogyan interaktívvá tudod tenni egy-egy emailedet (ez nem feltétlenül kell, hogy minden üzenetben szerepeljen), azzal azt jelzed olvasóid felé, hogy ez kétirányú kommunikációt szeretnél folytatni velük. Ezt például egy egyszerű szavazás beiktatásával is megteheted, amivel nem csak azt bizonyítod majd olvasóidnak, hogy kíváncsi vagy a véleményükre, hanem te magad is hasznos adatokat gyűjthetsz ezzel ügyfeleid véleményeiről, igényeiről és egyéb dolgokról.

 

10. Ne másold le a blogodat

Ösztönözd az embereket a feliratkozásra olyan emailes tartalmakkal, amiket nem találhatnak meg egyetlen másik csatornádon sem. Hírleveleid egyedi tartalmaira érdemes a feliratkozási oldalon is felhívni az olvasók figyelmét, és minden más olyan helyen, ahol hírleveled említésre kerül.

11. Ne tolakodj

Ahogyan a marketingszöveget, úgy a feltűnősködést is érdemes mellőzni. A tömegből nem a felkiáltójelekkel, a csupa nagybetűs tárggyal és a sablonos, szenzációhajhász kifejezésekkel, hanem minőségi tartalommal és egy jól élezett márkahanggal tűnhetsz ki igazán.

 

12. Mellőzd a szakszöveget

Persze, a szaknyelv sok esetben kifejezőbb, mint a hétköznapi megfogalmazás, de tartsd észben, hogy még ha szakmabélieknek is küldöd ki hírleveleidet, akkor is érdemes „emberi nyelven” megírni azokat, hiszen így a címzettek könnyedén megoszthatják majd őket azokkal az ismerőseikkel, akik nincsenek otthon a témában.

 

13. Használd ki a helyi célzási lehetőségeket

A helyi adatok alapján kiküldött tartalmak nagyon eredményesek lehetnek. Ha például több városban is üzemeltetsz egy vagy több üzletet, akkor érdemes a város nevét megjeleníteni az üzenet tárgyában.

 

14. Ellenőrizz

Minden marketing elengedhetetlen része a statisztikák folyamatos figyelemmel követése, ez alól pedig természetesen az email marketing sem kivétel. A rendszeres A/B tesztelések lehetővé teszik hogy kiderítsd, mely elemek mely verziói hatékonyabbak a többinél, idővel tökéletesítve emailjeidet. A/B teszt alá vetheted üzeneteid bármely elemét, mint például a tárgyat, a designt vagy a CTA-t is.

 

15. Tartsd karban listádat

A cél az, hogy egy jó minőségű email listád legyen, ezzel biztosíthatod ugyanis, hogy emailjeid jó megnyitási arányt érnek majd el. Minél előbb távolítsd el a leiratkozó és rossz email címeket a listából.

Ha megfogadod ezeket a tanácsokat, és megfelelő mennyiségű erőforrást fordítasz emailjeid megfogalmazására és designjára, akkor garantáltan több megnyitott üzenetre, és ezzel több konverzióra számíthatsz majd.
 

Hatékony honlapüzemeltetés

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
509 183
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Nyomon követési kód

Általában az URL-ben elhelyezett információ, amely lehetővé...

Mézes csupor

Mi is az a mézes csupor?   A mézes csupor olyan csali email...

Előny

Mit is jelent az előny?   Az előny egy termék vagy szolgáltatás értéke, amelyet az azt...

Webböngésző

Mi is az a webböngésző?   A webböngésző az internet...

Pók

A keresőmotorok pókjai végzik a weboldalak és minden összekapcsolt aloldal átvizsgálását....
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.