Ezek 2019 legfontosabb Instagram trendjei
Ezek 2019 legfontosabb Instagram trendjei
Az Instagram olyan sokat változott, mióta a Facebook egymilliárd dollárért felvásárolta, hogy talán már rá sem ismernénk, ha elénk kerülne legelső verziója. Miután a szupervállalat magába forrasztotta a képmegosztó hálózatot, elkezdte marketingplatformmá alakítani azt, és a frissítések nagy része azóta is első sorban a márkáknak kedvez. Az Instagram marketing eleinte a márkás bejegyzésekben merült ki, majd jöttek az influencerek, akik a feje tetejére állították a platformon való kommunikációt. Persze jelentős változást hoztak még a történetek is, azóta pedig az IGTV is egy újabb csatornát kínál a márkák számára, amin keresztül elérhetik célközönségüket.
Mindebből látszik, hogy az Instagram folyamatos változáson megy keresztül, és ha nem szeretnéd, hogy márkád lemaradjon a versenymezőnytől, akkor mindig naprakésznek kell maradnod a legfrissebb trendeket illetően. Azt persze nem jósolhatjuk meg, hogy holnap milyen irányzatok ütik fel a fejüket a platformon, de abban biztosak vagyunk, hogy a következő 5 garantáltan fontos szerepet kap az idei év második felében, és a következő évben is!
Vásárlás az Instagramon
Az elmúlt évek során az Instagram az online értékesítés egyik legfontosabb platformjává nőtte ki magát. Mindez nem csak arról szól, hogy a márkák közvetlen vásárlási hivatkozásokkal szerezhetnek még több vásárlót – egy egész online kereskedelmi közösség épült a trend köré, akik kizárólag csak az Instagramon értékesítik kínálatukat.
A platform vizualitásának köszönhetően a márkák könnyedén bemutathatják termékeiket célközönségüknek, akikkel – az Instagram közösségi aspektusa miatt – zökkenőmentesen tarthatják a kapcsolatot. A megvásárolható bejegyzésekről persze ma már sokan tudnak, de az Instagram ennél több értékesítési opciót is kínál a kereskedőknek.
Termékhivatkozások a történetekben
Az Instagramon 2017 óta hivatkozásokat is elhelyezhetsz a történetekben, amit azóta a márkák maximálisan ki is használtak termékeik értékesítésére. Kétségtelen, hogy ennek a trendnek nagy jövője van, hiszen a márkák egyszerre mutathatják be és értékesíthetik kínálatukat a történetek segítségével.
Az összefoglaló történetek így még inkább a márkáknak kedveznek, hiszen akár egész kollekciókat bemutathatnak velük.
Az Instagram butikok elterjedése
Az utóbbi időben egyre több „Instagram butik” bukkan fel a platformon. Ezek az üzleti fiókok első sorban arra használják az Instagramot, hogy megjelenítsék rajta készletüket, és persze hogy minél több vásárlót szerezzenek maguknak. Vizuális jellegéből adódóan a platform tökételes erre a célra, és a megfelelő hashtagek használatával a márkák könnyedén megcélozhatják releváns érdeklődésű közönségeiket.
Függőleges videók
Ahogy az okostelefonok meghódították a világot, lehetőségünk nyílt mindenhová magunkkal vinni a különböző közösségi platformokat is, a függőleges videók elterjedése pedig elkerülhetetlenné vált. Ha csak az Instagramot nézzük, akkor is kapásból ott van a Live, a történetek, és az IGTV is, amelyek mind függőleges tartalmaknak kedveznek (habár az IGTV már a fektetett felvételeket is támogatja, de ez nem volt mindig így).
A márkák persze minden lehetőséget kihasználnak a függőleges videókkal kapcsolatban. Amennyiben okostelefonos közönséget szeretnél megcélozni, használj ilyen videókat, hogy bemutasd termékeidet, egy útmutatót, vagy hogy híreket közölj márkáddal, esetleg az iparággal kapcsolatban.
Az Instagram történetek egyre népszerűbbek
2016-os bemutatásuk óta az Instagram történetei minden közösségi marketinges legfontosabb eszközei közé tartoznak. A márkák számtalan módon hasznosítottá már ezt a funkciót, és kétségtelen, hogy további kreatív megoldásokat találnak majd alkalmazására. Sokoldalúságuknak köszönhetően az Instagram történetek egyetlen marketinges arzenáljából sem hiányozhatnak, főleg hogy a megannyi szűrő, matrica, és más effekt maximális aktivitást garantálnak.
Szóval hogyan alkalmazhatod ezeket marketingcélokra? Íme néhány példa!
Hirdetések és promóciók
Számtalan márka használja az Instagram történeteit különleges ajánlataik, nyereményjátékaik népszerűsítésére, vagy egy-egy rövid videós reklám elhelyezésére. Átmeneti jellegükből adódóan a történetek a sürgősség érzetét keltik a felhasználókban, ami kifejezetten jól passzol az egyébként is limitált ideig tartó leárazásokhoz és játékokhoz. A történetek rövidek, aktivitásra buzdítanak, és kifejezetten addiktívak is, tökéletes felületet biztosítva ezzel a reklámok számára.
Szavazások
A szavazásokkal további aktivitásra ösztönözheted közönségedet, és egy időben betekintést is nyerhetsz preferenciáikba és gondolkodásmódjukba, hiszen konkrétan tőlük kaphatsz választ velük és termékeiddel kapcsolatos kérdéseidre.
Kiderítheted velük továbbá azt is, hogy milyen tartalmakat, vagy akár termékeket, szolgáltatásokat szeretne látni tőled közönséged a jövőben. Azzal, hogy ilyen választási lehetőséget adsz követőid kezébe, jelentősen megerősítheted márkahűségüket.
Új termékek bejelentése
A történetekben legújabb termékeidet vagy szolgáltatásaidat is bejelentheted – ezen nincs is mit ragozni!
Szeretnéd fellendíteni Instagram marketinged? Több követőt, nagyobb elérését szeretnél, esetleg belevágnál egy influencer marketing kampányba, de nem tudod, hogyan kezdj neki? Vedd fel velünk a kapcsolatot ITT, segítünk!
Influencer marketing
Az influencer marketing egyáltalán nem újdonság, de az biztos, hogy a márkák még nagyon sokáig élvezhetik e trend előnyeit. A márkák és influencerek közötti együttműködés a legtöbb Instagram marketingstratégia alapját képezi. A módszer sikereit annak köszönhetjük, hogy az emberek sokkal hitelesebbeknek tartják az influencerek javaslatait, mint bármit, amit egy márka állít saját termékeiről.
A márkák szponzortál bejegyzések elkészítésére, vagy éppen hivatkozások elhelyezésére kérik fel általában az influencereket, a cél pedig gyakran a felhasználói aktivitás fokozása, vagy éppen a termékek értékesítése.
Az influencer marketing továbbá gyakorlatilag bármilyen költségvetéssel alkalmazható, hiszen más és más árkategóriákra számíthatunk az influencerektől az alapján, hogy hány követővel rendelkeznek.
Íme két influencermarketing technika bővebben is kifejtve:
Hashtag-kampányok népszerűsítése egy influencerhálózattal
Az influencer marketing eleinte arról szólt, hogy egy márka keresett egy-két népszerűbb közösségi szereplőt, akiknek aztán ingyenes termékeket küldött némi hitelesebb publicitásért cserébe. Manapság már jóval nagyobb méretekben történnek a dolgok.
Számos márka egy egész influencerhálózatot alkalmaz Instagram kampányai népszerűsítésére, első sorban kampányspecifikus hashtagek segítségével. Ez a módszer az Instagram két fő marketingerősségét kombinálja – a hashtageket és az influencereket. A koncepció egyszerű: készítened kell egy külön hashtaget kampányodhoz, amit aztán nem csak saját tartalmaidban népszerűsítesz, hanem releváns influencereket is felkérsz erre.
Influencer-események tartalmakért
Ez egy viszonylag új trend, legalább is nemrégiben kezdett el terjedni. Lényege, hogy egy márka több influencert is meghív egy eseményre (fizetett úttal, szállással, és étkeztetéssel), és cserébe csupán annyit kér, hogy azok jelentsenek az eseményekről, emlegessék magát a márkát, és esetleg mutassák be épp bejelentett termékeiket.
Új funkciók
Az Instagram rendszeresen bővül új funkciókkal is – elég csak összehasonlítani a jelenlegi verziót azzal, amelyiket a Facebook évekkel ezelőtt felvásárolt. Erre természetesen szükség is volt, elvégre a közösségi platformok között irtózatos verseny zajlik a felhasználók figyelméért és adataiért.
Az Instagram jelenleg egy új, fejlettebb analitikai platformot tesztel, ami sokkal többet segíthet majd a cégek növekedésében, mint a most elérhető alternatíva. A szóbeszéd szerint egy új, „kiemelt történetek” jellegű funkció is készülőben van, ami további eléréseket biztosíthat majd a márkák számára.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.