Ezek 2019 legfontosabb Instagram trendjei

Az Instagram olyan sokat változott, mióta a Facebook egymilliárd dollárért felvásárolta, hogy talán már rá sem ismernénk, ha elénk kerülne legelső verziója. Miután a szupervállalat magába forrasztotta a képmegosztó hálózatot, elkezdte marketingplatformmá alakítani azt, és a frissítések nagy része azóta is első sorban a márkáknak kedvez. Az Instagram marketing eleinte a márkás bejegyzésekben merült ki, majd jöttek az influencerek, akik a feje tetejére állították a platformon való kommunikációt. Persze jelentős változást hoztak még a történetek is, azóta pedig az IGTV is egy újabb csatornát kínál a márkák számára, amin keresztül elérhetik célközönségüket.

Instagram marketing trendek 2019

Mindebből látszik, hogy az instagram folyamatos változáson megy keresztül, és ha nem szeretnéd, hogy márkád lemaradjon a versenymezőnytől, akkor mindig naprakésznek kell maradnod a legfrissebb trendeket illetően. Azt persze nem jósolhatjuk meg, hogy holnap milyen irányzatok ütik fel a fejüket a platformon, de abban biztosak vagyunk, hogy a következő 5 garantáltan fontos szerepet kap az idei év második felében, és a következő évben is!

 

Vásárlás az Instagramon

Az elmúlt évek során az instagram az online értékesítés egyik legfontosabb platformjává nőtte ki magát. Mindez nem csak arról szól, hogy a márkák közvetlen vásárlási hivatkozásokkal szerezhetnek még több vásárlót – egy egész online kereskedelmi közösség épült a trend köré, akik kizárólag csak az Instagramon értékesítik kínálatukat.

 

A platform vizualitásának köszönhetően a márkák könnyedén bemutathatják termékeiket célközönségüknek, akikkel – az Instagram közösségi aspektusa miatt – zökkenőmentesen tarthatják a kapcsolatot. A megvásárolható bejegyzésekről persze ma már sokan tudnak, de az Instagram ennél több értékesítési opciót is kínál a kereskedőknek.

 

Termékhivatkozások a történetekben

Az Instagramon 2017 óta hivatkozásokat is elhelyezhetsz a történetekben, amit azóta a márkák maximálisan ki is használtak termékeik értékesítésére. Kétségtelen, hogy ennek a trendnek nagy jövője van, hiszen a márkák egyszerre mutathatják be és értékesíthetik kínálatukat a történetek segítségével.

 

Az összefoglaló történetek így még inkább a márkáknak kedveznek, hiszen akár egész kollekciókat bemutathatnak velük.

 

Az Instagram butikok elterjedése

Az utóbbi időben egyre több „Instagram butik” bukkan fel a platformon. Ezek az üzleti fiókok első sorban arra használják az Instagramot, hogy megjelenítsék rajta készletüket, és persze hogy minél több vásárlót szerezzenek maguknak. Vizuális jellegéből adódóan a platform tökételes erre a célra, és a megfelelő hashtagek használatával a márkák könnyedén megcélozhatják releváns érdeklődésű közönségeiket.

 

Függőleges videók

Ahogy az okostelefonok meghódították a világot, lehetőségünk nyílt mindenhová magunkkal vinni a különböző közösségi platformokat is, a függőleges videók elterjedése pedig elkerülhetetlenné vált. Ha csak az Instagramot nézzük, akkor is kapásból ott van a Live, a történetek, és az IGTV is, amelyek mind függőleges tartalmaknak kedveznek (habár az IGTV már a fektetett felvételeket is támogatja, de ez nem volt mindig így). 

 

A márkák persze minden lehetőséget kihasználnak a függőleges videókkal kapcsolatban. Amennyiben okostelefonos közönséget szeretnél megcélozni, használj ilyen videókat, hogy bemutasd termékeidet, egy útmutatót, vagy hogy híreket közölj márkáddal, esetleg az iparággal kapcsolatban.

 

Az Instagram történetek egyre népszerűbbek

2016-os bemutatásuk óta az Instagram történetei minden közösségi marketinges legfontosabb eszközei közé tartoznak. A márkák számtalan módon hasznosítottá már ezt a funkciót, és kétségtelen, hogy további kreatív megoldásokat találnak majd alkalmazására. Sokoldalúságuknak köszönhetően az Instagram történetek egyetlen marketinges arzenáljából sem hiányozhatnak, főleg hogy a megannyi szűrő, matrica, és más effekt maximális aktivitást garantálnak.

 

Szóval hogyan alkalmazhatod ezeket marketingcélokra? Íme néhány példa!

Hirdetések és promóciók

Számtalan márka használja az Instagram történeteit különleges ajánlataik, nyereményjátékaik népszerűsítésére, vagy egy-egy rövid videós reklám elhelyezésére. Átmeneti jellegükből adódóan a történetek a sürgősség érzetét keltik a felhasználókban, ami kifejezetten jól passzol az egyébként is limitált ideig tartó leárazásokhoz és játékokhoz. A történetek rövidek, aktivitásra buzdítanak, és kifejezetten addiktívak is, tökéletes felületet biztosítva ezzel a reklámok számára.

 

Szavazások

A szavazásokkal további aktivitásra ösztönözheted közönségedet, és egy időben betekintést is nyerhetsz preferenciáikba és gondolkodásmódjukba, hiszen konkrétan tőlük kaphatsz választ velük és termékeiddel kapcsolatos kérdéseidre.

 

Kiderítheted velük továbbá azt is, hogy milyen tartalmakat, vagy akár termékeket, szolgáltatásokat szeretne látni tőled közönséged a jövőben. Azzal, hogy ilyen választási lehetőséget adsz követőid kezébe, jelentősen megerősítheted márkahűségüket.

 

Új termékek bejelentése

A történetekben legújabb termékeidet vagy szolgáltatásaidat is bejelentheted – ezen nincs is mit ragozni!

 

Szeretnéd fellendíteni Instagram marketinged? Több követőt, nagyobb elérését szeretnél, esetleg belevágnál egy influencer marketing kampányba, de nem tudod, hogyan kezdj neki? Vedd fel velünk a kapcsolatot ITT, segítünk!

 

Influencer marketing

Az influencer marketing egyáltalán nem újdonság, de az biztos, hogy a márkák még nagyon sokáig élvezhetik e trend előnyeit. A márkák és influencerek közötti együttműködés a legtöbb Instagram marketingstratégia alapját képezi. A módszer sikereit annak köszönhetjük, hogy az emberek sokkal hitelesebbeknek tartják az influencerek javaslatait, mint bármit, amit egy márka állít saját termékeiről.

 

A márkák szponzortál bejegyzések elkészítésére, vagy éppen hivatkozások elhelyezésére kérik fel általában az influencereket, a cél pedig gyakran a felhasználói aktivitás fokozása, vagy éppen a termékek értékesítése.

 

Az influencer marketing továbbá gyakorlatilag bármilyen költségvetéssel alkalmazható, hiszen más és más árkategóriákra számíthatunk az influencerektől az alapján, hogy hány követővel rendelkeznek.

 

Íme két influencermarketing technika bővebben is kifejtve:

Hashtag-kampányok népszerűsítése egy influencerhálózattal

Az influencer marketing eleinte arról szólt, hogy egy márka keresett egy-két népszerűbb közösségi szereplőt, akiknek aztán ingyenes termékeket küldött némi hitelesebb publicitásért cserébe. Manapság már jóval nagyobb méretekben történnek a dolgok.

 

Számos márka egy egész influencerhálózatot alkalmaz Instagram kampányai népszerűsítésére, első sorban kampányspecifikus hashtagek segítségével. Ez a módszer az Instagram két fő marketingerősségét kombinálja – a hashtageket és az influencereket. A koncepció egyszerű: készítened kell egy külön hashtaget kampányodhoz, amit aztán nem csak saját tartalmaidban népszerűsítesz, hanem releváns influencereket is felkérsz erre.

 

Influencer-események tartalmakért

Ez egy viszonylag új trend, legalább is nemrégiben kezdett el terjedni. Lényege, hogy egy márka több influencert is meghív egy eseményre (fizetett úttal, szállással, és étkeztetéssel), és cserébe csupán annyit kér, hogy azok jelentsenek az eseményekről, emlegessék magát a márkát, és esetleg mutassák be épp bejelentett termékeiket.

 

Új funkciók

Az Instagram rendszeresen bővül új funkciókkal is – elég csak összehasonlítani a jelenlegi verziót azzal, amelyiket a facebook évekkel ezelőtt felvásárolt. Erre természetesen szükség is volt, elvégre a közösségi platformok között irtózatos verseny zajlik a felhasználók figyelméért és adataiért.

 

Az Instagram jelenleg egy új, fejlettebb analitikai platformot tesztel, ami sokkal többet segíthet majd a cégek növekedésében, mint a most elérhető alternatíva. A szóbeszéd szerint egy új, „kiemelt történetek” jellegű funkció is készülőben van, ami további eléréseket biztosíthat majd a márkák számára.
 

Kiemelt területeink