Hogyan szerezz több Facebook értékelést, és kezeld őket profi módon? Tudd meg, miért fontos ez SEM és PPC szempontból is!

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Így kérj és kezeld a Facebook értékeléseket – természetesen, hatékonyan, emberien

Novák Anna

Egyetlen jól időzített értékelés többet érhet, mint egy újabb hirdetési kampány. Különösen akkor, ha az a Facebookon történik, ott, ahol a legtöbben már nem csak posztokat olvasnak, hanem vásárlási döntéseket is hoznak. Ha kisvállalkozóként, szolgáltatóként vagy épp webshop-tulajdonosként figyelmen kívül hagyod a Facebook értékeléseket, azzal komoly lehetőségeket engedsz el. A jó hír az, hogy nem kell varázslónak lenned, hogy több visszajelzést kapj – elég néhány tudatos lépés.

facebook vélemény

 

Miért fontosak a Facebook értékelések?


Manapság szinte nincs olyan vásárlás, amit ne előzne meg valamilyen online keresés. És bár sokan a Google-n kezdik, egyre többen jutnak el a Facebook-oldalakhoz is, hogy véleményeket olvassanak, képeket nézzenek, vagy csak megbizonyosodjanak arról, hogy valóban létezik a vállalkozás. A közösségi felületen megjelenő értékelések éppolyan hatással lehetnek a döntésükre, mint egy baráti ajánlás – nem véletlen, hogy a felhasználók közel fele annyira megbízik ezekben, mint a személyes tanácsokban.

 

És itt kapcsolódik be a képbe a keresőmarketing és a fizetett hirdetések világa is. Egy jól felépített PPC kampány (például Facebook vagy Google Ads) sem lesz hatékony, ha a céloldal – ami gyakran maga a Facebook-oldal – nem tükröz bizalmat. Az értékelések minősége és mennyisége közvetlenül befolyásolhatja a konverziókat, így a SEM stratégiák részeként is érdemes foglalkozni velük.

 

Hogyan kérj több Facebook értékelést?


A legjobb módszer a legegyszerűbb: kérj. Persze nem mindegy, hogyan. A legjobb, ha automatizált, udvarias és időzített formában történik, például egy vásárlás vagy szolgáltatás után. Egy héttel az ügylet után küldött e-mail, amelyben megkérdezed, minden rendben volt-e, és ha igen, megköszönöd, ha értékelést ír – ez aranyat érhet. Ne feledd: legyen benne egy jól látható gomb vagy link, ami egyenesen az értékelési felületre visz!

 

Ha személyesen találkozol az ügyfeleiddel, még egyszerűbb dolgod van. A legtöbb ember nem bánja, ha megkérik, hogy írjon egy rövid véleményt. Sőt, sokan kifejezetten pozitívan élik meg, ha a véleményük számít. Egy barátságos „Ha van egy perced, örülnénk egy kis visszajelzésnek a Facebookon” mondat sokszor többet ér, mint egy automatizált kampány.

 

Használj e-mailt, SMS-t, számlát vagy QR-kódot


A visszajelzéskérés egyik legjobb terepe az e-mail – főleg akkor, ha már amúgy is kommunikálsz az ügyfelekkel rendelés, számla vagy hírlevél miatt. A levél alján helyet kaphat egy visszafogott kérés, például: „Elégedett volt a szolgáltatással? Oszd meg tapasztalatodat a Facebookon!” Ez beépíthető sablonba, láblécbe, akár az ügyfélszolgálati levelekbe is.

 

Ugyanígy működik az SMS marketing, de itt különösen fontos, hogy ne túl gyakran használd. Ha viszont megfelelő időpontban – például vásárlás után – küldöd el az üzenetet, nagy eséllyel nyitják meg és kattintanak is.

 

Egyes cégek QR-kódot nyomtatnak a számlára vagy a nyugta aljára, ami az értékelőfelületre vezet. Ez különösen jól működhet vendéglátóhelyeknél, szépségszalonokban vagy szolgáltató cégeknél.

 

Ne feledkezz meg a Facebook automatizálásról


Ha használsz chatbotot, például a Messengerben vagy a weboldaladon, könnyen beállíthatsz egy automatikus szkriptet, amely egy-egy beszélgetés végén értékelésre kér. Ez egy elegáns és természetes módja a visszajelzések gyűjtésének, ráadásul könnyen skálázható.

 

Érdemes a Facebook értékeléseket marketinganyagokban is használni – például a pozitív visszajelzéseket megjeleníteni hirdetésekben, PPC kampányok landoló oldalain vagy akár remarketing hirdetések szövegében. Ez növeli a hitelességet és erősíti a konverziós arányt.

 

Hogyan kezeld a beérkezett Facebook értékeléseket?


A visszajelzések gyűjtése csak az első lépés – az igazi munka ezután kezdődik. Minden értékelésre válaszolni kell. Igen, a pozitívokra is. Egy „Köszönjük, örülünk, hogy elégedett volt!” típusú válasz pár másodperc, mégis sokat nyom a latban. A negatív értékelésekre pedig még nagyobb figyelmet kell fordítani – ezekből tanulni lehet, sőt, ügyfélkapcsolatot javítani is.

 

Érdemes beállítani automatikus értesítést az új értékelésekről, hogy ne maradj le semmiről. Ha van rá mód, a visszajelzést követően vedd fel a kapcsolatot a panaszos ügyféllel külön csatornán (e-mail, telefon), és ajánlj fel megoldást.

 

A valóban szabálytalan vagy hamis értékeléseket jelentheted a Facebooknak. Ez ugyan nem jelenti azt, hogy azonnal törlik őket, de a folyamat része, és idővel megtisztíthatja az oldaladat a nem valós visszajelzésektől.

 

Figyeld a Facebook értékelési pontszámot – és optimalizáld az oldalt


A Facebook az oldaladhoz kapcsolódó értékelések és ajánlások alapján egyfajta „összpontszámot” is megjelenít. Ez a felhasználók szemében egyfajta minőségi bizonyítványként működik. És bár a pontos számítási mód nem nyilvános, minél több és jobb visszajelzésed van, annál erősebb lesz ez a mutató.

Ahogy a PPC hirdetések és a SEM kampányok is akkor működnek igazán, ha a landoló oldal meggyőző és aktuális, úgy a Facebook-oldaladra is érdemes figyelni. Legyen naprakész a nyitvatartás, az elérhetőség, és jelenjenek meg rendszeresen posztok. Ez bizalmat kelt, ami a közösségi és fizetett forgalomból érkező látogatók számára is kulcsfontosságú.

Gyakori kérdések

Hogyan kérhetek udvariasan Facebook értékelést az ügyfelektől?

Egy egyszerű, barátságos megfogalmazás elegendő: „Ha elégedett volt a szolgáltatásunkkal, örömmel fogadjuk visszajelzését a Facebook-oldalunkon!” Fontos, hogy a linket is mellékeld.

Törölhetek negatív értékeléseket a Facebook-oldalamról?

Nem, az értékeléseket nem lehet törölni, kivéve, ha azok sértik a Facebook irányelveit (például sértő, spam vagy hamis tartalom). Ezeket jelentheted.

Miért számítanak az értékelések a PPC kampányokban?

Mert a hirdetések után az érdeklődők gyakran a Facebook-oldaladra kattintanak. Egy megbízható, jó értékelésekkel rendelkező oldal növeli a konverziók esélyét – így a SEM stratégiád sikerét is.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!