Milyen hosszú egy jó blogbejegyzés?

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Milyen hosszú egy jó blogbejegyzés?

Ha tartalommarketingről van szó, akkor a blogolás a rendszeres tartalomkészítés egyik legelterjedtebb formája. De vajon mi az ideális terjedelem egy blogbejegyzésnek, és hogyan állapíthatod meg ezt?

Milyen hosszú egy jó blogbejegyzés?

Ha blogbejegyzéseket írsz tartalommarketingedhez, akkor több szempontra is oda kell figyelned. Ott van például a kulcsszóhasználat a SEO céljából, és persze a szakszerű, értelmes fogalmazás is – ezek megfelelő alkalmazásával számos új lehetséges ügyfelet vonzhatsz márkád webhelyére. Persze mindezek mellett fontos még a megfelelő képek használata, és az sem mindegy, hogy milyen betűtípussal és betűmérettel készíted el bejegyzéseidet… Sok cégvezető érzi úgy már az első blogbejegyzések megírásakor, hogy képtelenség egy adott témáról akár minden héten cikket lehozni. Pedig ez nem igaz! Ha úgy érzed, nincs időd, energiád erre is, kérd személyre szabott ajánlatunkat IDE kattintva, és segítünk komplexen kezelni online marketinged! 

 

De mi a helyzet a terjedelemmel? Egy jó blogbejegyzés se nem túl hosszú, se nem túl rövid, mégsincs egy adott szabványos hossz, ami minden esetben megfelelő lenne.

 

Ha egy blogbejegyzés túl rövid, akkor jó eséllyel sok hasznos információ hiányzik belőle. Éppen ezért sokan azt feltételezhetik róla, hogy nem kínál túl sok értéket, így szánnak rá időt, hogy elolvassák. A rövidebb cikkeket a keresőmotorok sem kifejezetten kedvelik.

 

Ezzel szemben a túl hosszú blogbejegyzésekre nem mindenki hajlandó vagy képes időt szánni, és nagyobb a veszélye annak is, hogy a szerző túlságosan eltér a témától benne. Ha egy tartalomkészítőnek megszabják, hogy egy adott terjedelmű tartalmat írjon, akkor meglehet, hogy sok felesleges töltelékkel egészíti majd ki, csak hogy meglegyen a szükséges karakterszám.

 

Ezen problémákat mind figyelembe kell venned, ha blogbejegyzéseket készítesz. A legfontosabb az, hogy szem előtt tartsd célközönségedet: ha olyanoknak készülnek a tartalmak, akiknek több idejük van, vagy részletesebben érdeklődnek a téma iránt, akkor bizonyára időt szánni a terjedelmesebb bejegyzésekre.

 

Bármelyik utat is választod, már az első karakter leütése előtt tudnod kell a bejegyzés célját és üzenetét. Ez után arra kell csak odafigyelned (a terjedelem terén), hogy ne írj többet, mint amennyire szükség van!

 



Az ideális bloghossz: Kutatási eredmények

A BeUniqueness elhatározta, hogy saját kutatást végez a blogbejegyzések ideális hosszáról, egy összehasonlító tanulmány formájában a jogi szektoron belül.

 

A tanulmány hat különböző jogi terület blogbejegyzéseit hasonlította össze, és minden esetben három különböző jogi vállalat webhelyét vizsgálták, amelyekről három-három blogbejegyzést elemeztek. A kutatási eredmények fő pontjai a következők lettek:
•    Egyes cégeknél a blogbejegyzések hasonló terjedelműek voltak, ami egyértelmű stratégiára utal
•    Más esetekben jelentős eltéréseket figyeltek meg, ami rögtönzött megközelítés jele lehet
•    A legtöbb témában átlagosan 400-600 szavas bejegyzések szerepeltek
•    Egyes témákban (bevándorlás, kereskedelmi jog) az átlag szószám 900-1000 volt.

 

Az utolsó pont további elemzést igényelt, ugyanis az egyik bevándorlási joggal foglalkozó vállalat több általában 2000 szónál is hosszabb cikkeket készített, ami egyedi esetnek számított a kutatás során. A másik 51 blogbejegyzés közül egy sem haladta meg az 1500 szavas terjedelmet. Amennyiben ezt az egy esetet eltávolítjuk az adatcsoportból, az átlag máris 400-600-ra csökken.

 

A kereskedelmi jogi blogbejegyzések sokkal hosszabbaknak bizonyultak. Mindhárom vállalat olyan terjedelemben készítette el őket, amelyek meghaladták a többi bejegyzését.

 

Miért lehetnek hosszabbak a kereskedelmi témájú blogbejegyzések?

A kutatásból kiderült tehát, hogy a kereskedelmi jog egy kivételes terület. Egy logikus magyarázat erre az lehet, hogy a különböző üzleti tranzakciók vizsgálatakor számos tényezőt szem előtt kell tartani, ami több jogi kérdést is felvet. Mindez összetettebbé teszi ezt a területet, így több magyarázatot is követel – innen a nagyobb terjedelem.

 

Ez a magyarázat más területeken is érvényesülhet: ha egy téma összetett, és részletesebb leírásra van szükség a különböző eshetőségek és szempontok magyarázatához akkor a hosszabb terjedelem teljesen indokolt.

 

Még ha az emberek többsége nem is szán túl sok időt vagy figyelmet a blogbejegyzésekre, lesznek olyan esetek, amikor kénytelenek lesznek végigolvasni a terjedelmesebb írásokat is.

 

A SEO szerepe a hosszabb blogbejegyzésekben

Ha hosszabb blogbejegyzésekről van szó, akkor a SEO-ra is többet kell gondolni. Egy 1000 szavas bejegyzés, amennyiben releváns és olvasható, teljesen szokványos módon optimalizálható a keresésre – kulcsszavakkal és képekkel.

 

A cél az, hogy megtaláld az egyensúlyt a SEO előnyei és a nagyobb terjedelem szüksége között. Ha a terjedelem indokolt, akkor igenis érdemes hosszabb cikket írni. Ha azonban az írási folyamat inkább gépies tartalomgyártáshoz kezd hasonlítani, ahol a cél csak egy adott terjedelem elérése, akkor talán jobb lenne irányt változtatni, és jobban odafigyelni a tartalmak értékére, még ha ez rövidebbé is teszi őket.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!