Google Ranking: mennyi idő alatt kerül oldalad a Google találati lista élére?
Google Ranking: mennyi idő alatt kerül oldalad a Google találati lista élére?
Ha van weboldalad, és foglalkozol (vagy a jövőben szeretnél) az online marketinggel és a keresőoptimalizálással (SEO-val), biztosan felmerült már benned is a kérdés, hogy mikor lesz annak eredménye. Talán hallottad is már tanácsadók vagy más szakértők válaszát, miszerint a SEO-nak idő kell, egy-egy tartalmat a Google nem indexel rögtön, és a találati lista élének meghódítása akár hónapokat is igénybe vehet...
„Mennyi időnek kell eltelnie, míg weboldalamat a Google találati listájának élén láthatom?” - ezt a kérdést járjuk most körbe cikkünkben.
Google rangsorolás – a standard válasz
Talán arra számítottál, hogy egy igen rövid bejegyzés keretén belül leírom neked, hogy 4 hónap a bűvös határidő. Sajnos ez azonban nem ilyen egyszerű.
A legmegfelelőbb válasz, amit adhatok az az, hogy „Attól függ.”
Az idő, amely eltelik a tartalom felvitele és a Google találati lista élén való megjelenése között ugyanis rengeteg tényezőn múlhat a weboldal erősségétől, az elvégzett munkálatok minőségétől és mennyiségétől, a választott kulcsszó nehézségén át egészen a Google találati lista lekérdezésének időpontjáig és földrajzi helyéig… és a felsorolás nem teljes.
Mégis rengeteg ügyfelem kérdezi tőlem ezt nap mint nap, ezért szeretném egy kutatás eredményével prezentálni azt, amit tudunk és amire számíthatunk – azért, hogy ne kelljen megelégednünk az „Attól függ” típusú válaszokkal. Íme tehát néhány tényező és a kutatásból kinyert eredmények, amelyekből megtudhatod, hogy egy 2 millió weboldalt és azok SEO teljesítményét vizsgáló kutatás alapján mennyi idő, mire a Google találati lista élére kerül egy weboldal egy adott kulcsszóra!
Milyen idősek a találati lista élén szereplő oldalak? Összefüggések az oldal kora és SEO-ban nyújtott teljesítménye között…
2 millió random módon kiválasztott kulcsszóra végzett keresés, és az eredmények vizsgálata alapján készült az alábbi ábra és maga a kutatás, amely azt mutatja, hogy a Google találati lista első 10 helyén szereplő oldalak átlagban hány naposak.
Az ábráról leolvasható, hogy a Google top 10-ben szereplő oldalak átlagban 2 évnél idősebbek – és minél előkelőbb helyen végzett az adott oldal, annál idősebb.
Talán még látványosabb, ha az oldal korát és Google-ben nyújtott teljesítményét egy másik szemszögből vizsgáljuk. Az alábbi ábra azt mutatja, hogy a Google találati lista élén végzett oldalak hány százaléka „fiatalabb” 1 évnél:
Az a következtetés tehát egyértelműen elmondható, hogy a Google találati listában előnyt élveznek az „idős” oldalak, a régi domain nevek és landing oldalak. Ezt bizonyítja az alábbi ábra is, amely azt mutatja, hogy a Google Top 10 találati listáján végzett weboldalak a mintavételkor milyen idősek voltak.
Mennyi idő telik el a tartalom felvitele és a Google-ben való rangsorolása között? – a kulcsszavak nehézségének függvényében
Egy sokkal gyakorlatiasabb kérdést járunk körbe ebben a pontban, ahol a kulcsszavak nehézségét is felvesszük, mint tényezőt.
A fenti ábrán a körülbelül 1 éves (tehát a fentiek alapján „fiatalnak” mondható) weboldalak kerültek vizsgálatra. Tényezőként itt felvettük a vizsgált kulcsszavak havi átlag keresési arányát is, azaz azt, hogy mennyire népszerűek ezek a kulcsszavak, mennyire “nehéz” rájuk optimalizálni a megnövekedett verseny miatt.
Látható, hogy a nagy keresési aránnyal rendelkező kulcsszavakra (amelyeket havi szinten átlag több, mint 50 000 alkalommal írnak be a Google-be), a vizsgált 1 évnél nem idősebb weboldalak csupán 0,3%-a került be a Google találati lista első 10 helyébe, 2,5% a keresési lista 11-100 közti helyén szerepel, a maradék 97.2% pedig nincs benn az első 100 találatba.
Ehhez mérten a közepes keresési aránnyal rendelkező kulcsszavakra (5 000 – 20 000 havi átlag keresés) generált Google találati lista első 10 helyén az egy évnél nem idősebb weboldalak 1.3%-a jelenik meg, a 11-100 helyen pedig ezek 6.4%-a található, és még 92.3% még mindig nem található meg a találati lista első 100 helyén.
De mi a helyzet az alacsony keresési aránnyal rendelkező oldalakkal (amelyek átlag kevesebb, mint havi 1000 alkalommal kerülnek lekérdezésre)? Az ő esetükben a vizsgált egy évnél fiatalabb weboldalak 4.8%-a éri el a találati lista első 10 helyét, 18.1% a 11-100 helyet foglalja el, és a maradék 77% a további találatok között szerepel.
Ha a kulcsszavak keresési arányait nem vesszük figyelembe látható, hogy a Google találati lista első 10 helyén az egy évnél nem idősebb honlapok csupán 5.7%-a található meg – az összefüggés tehát nem elhanyagolható.
De mit is jelent mindez? Mennyi időt vesz igénybe a Google találati lista élére kerülni ezek alapján?
Igaz, a kérdésedre nem adhatunk teljesen pontos választ, hiszen az eredmények ugyan egyértelműen mutatják a tendenciát, mégis nagy a szórás.
Azt viszont megállapíthatjuk, hogy – függetlenül a kulcsszó keresési arányától, azaz nehézségétől - általánosságban véve az újonnan publikált oldalak 95%-a nem kerül be a Google találati lista első 10 találata közé 1 éven belül.
De mit tesz a maradék 5%, akik 2-6 hónapon belül felküzdik magukat a lista élére egy-egy kulcsszóra?
Nos, a válasz egyértelmű: leraknak egy nagyon erős alapot, és keményen dolgoznak a sikerért nap, mint nap. Nem szabad ugyanis elfelejteni, hogy a vizsgálatban nem csak az online marketinget tudatosan végző honlapok szerepelnek, hanem minden olyan weboldal amelyet a random kiválasztott kulcsszavakra a Google indexelt. Ezeket pedig tudatos munkával korántsem olyan nehéz legyőzni!
Nem jelenti tehát a fenti kutatás azt, hogy a SEO munkálatok megkezdése után több év szükséges ahhoz, hogy az optimalizált kulcsszavakra a Google első találati oldalán szerepeljen oldalad. Legalábbis nem minden kulcsszó esetében – de tény, hogy az igen erős, magas keresési arányú kulcsszavaknál több időre kell számítanod még akkor is, ha a legjobb SEO csapat áll mögötted.
Azt azonban mindenképp figyelembe kell venned, hogy egy-egy közepes vagy épp alacsony keresési aránnyal rendelkező kulcsszó esetében is kalkulálni kell 2-6 hónapra, míg a rangsorolásban előrébb kerülsz – és az első 10-be való bejutás itt is szaktudást és rendszeres optimalizálást feltételez.
Ha szeretnéd, hogy online marketinged és így a keresőoptimalizálást is szakértők végeznék oldaladon, kérd ajánlatunkat IDE kattintva!
Ha azonban úgy gondolod, csak a SEO-t bíznád ránk, ne kérj – nem vállaljuk. További információkért, miértekért kattints IDE!
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.