10 tartalomtípus az egészségügyi közösségi média marketinghez, amire pácienseid is felfigyelnek majd

Legyen szó fogorvosi, vagy más jellegű egészségügyi közösségi média marketingről, komoly feladatot jelent mindez egy ember számára. Szerencsére egy csapat tapasztalt marketing-tanácsadó elvezethet a sikerhez vezető útra.

Hogy ízelítőt adjunk abból a tudásból, amelyet egy ilyen csapat tanácsadó nyújthat neked, a következőkben felsorolunk néhány olyan tartalomtípust, amiket felhasználhatsz egészségügyi közösségi média marketinged során, hiszen a változatosság mindig pozitívum!
 

10 tartalomtípus az egészségügyi közösségi média marketinghez, amire pácienseid is felfigyelnek majd

1. Fényképek

A pácienseidet ábrázoló (és persze az ő engedélyükkel megosztott) előtte/utána képek ízelítőt kínálnak az érdeklődőknek abból, hogy mire is számíthatnak praxisodról. E mellett persze bemutathatod rendelődet, felszereléseidet, váródat és csapatod többi tagját is – egy kép többet mond ezer szónál!

 

2. Útmutatók

Érdemes időnként olyan egészségügyi útmutatókat is készíteni és megosztani, amelyeket minél több páciensed hasznosíthatna. Ezek lehetnek bőr- vagy fogápolási tippek, jó tanácsok az egészség megőrzésére, biztonsági óvintézkedések kánikula idején, egészséges receptek, egészségügyi érdekességek, és így tovább.

 

3. A csapat bemutatása

Mutasd be részletesebben is közönségednek (leendő és meglévő pácienseidnek) csapatod tagjait. Akár egy új ápoló vagy recepciós érkezik a rendelőbe, akár minden héten bemutatod egy-egy meglévő munkatársadat, az emberek sokkal szívesebben bízzák magukat egy olyan csapatra, akikről csak egy kicsivel is többet tudnak a semminél.

4. Különleges ajánlatok

Mindenki szeretne különleges ajánlatokat kapni, és ezeket többek között a közösségi médián is népszerűsítheted pácienseid számára. Ezeket az ajánlatokat az emberek szívesen is osztják meg ismerőseikkel (főleg ha ezért valamit nyerhetnek is tőled).

 

5. A praxisodat érintő hírek

Tájékoztasd pácienseidet azokról a történésekről és újdonságokról, amelyek praxisodat (és így őket is) érintik. Jelentsd be az újfajta kezelési módokat és szolgáltatásokat, a várható változásokat, a praxis által elnyert díjakat és minden egyebet, ami hírértékű lehet.

 

6. Gyakran ismételt kérdések

Pácienseid biztosan hozzád is temérdek kérdéssel fordulnak egészségüket illetően. Amellett, hogy ezekre legjobb tudásod szerint válaszolsz, mindenképpen érdemes időnként egy-egy olyan bejegyzést is publikálni a közösségi médián, ahol egy vagy több ilyen gyakorta felmerülő kérdést is megválaszolsz nekik. Írd össze, hogy miket hallasz a leggyakrabban, és add meg rá a válaszokat egy mindenkinek elérhető helyen is!

 

7. A páciensek véleményei

Elégedett pácienseid véleményeinél keresve sem találnál jobb reklámot praxisod számára. Ha az emberek látják, hogy mások is elégedettek voltak egészségügyi szolgáltatásaiddal, akkor sokkal szívesebben választanak majd téged. Oszd meg tehát a praxisodról írt nyilvános véleményeket közösségi profiljaiddal, hogy mások is lássák, miért érdemes hozzád fordulniuk!

 

8. Szavazások

Ha aktivitásra szeretnéd ösztönözni pácienseidet (ami a közösségi médián nagyon fontos tényező), akkor készíts szavazásokat nekik. Ezzel egyrészt hasznos visszajelzést kaphatsz tőlük, másrészt megmutatod nekik, hogy kíváncsi vagy a véleményükre, és hogy igyekszel még jobbá tenni szolgáltatásaidat számukra.

 

9. Mémek

Ha csak egy kevés időt is töltesz az interneten, a legtöbb helyen találkozol majd az éppen népszerű mémekkel. Ezek általában más kontextusokból kiragadott képek, amikhez valamilyen humoros felirat társul. Időnként pont ez a humor az, amivel megtörheted a megszokott tartalmakat, és ha nem viszed túlzásba, akkor pozitív hatásai lesznek – például praxisod neve többekhez juthat el, ha az emberek megosztják ezeket a mémeket saját ismerőseikkel.

10. Élő közvetítések

Számos közösségi platform teszi lehetővé, hogy élő videóközvetítésekkel is kommunikálhass pácienseiddel. Ezek remek alkalmakat nyújtanak többek között arra is, hogy élőben adj válaszokat a már emlegetett, gyakran feltett kérdésekre, vagy akár azokra, amiket épp nézőid, valós időben tesznek fel neked a hozzászólásokban. Az élő videók (még ha utólag is nézik vissza őket) arra is lehetőséget nyújtanak az érdeklődőknek hogy lássák és hallják, hogy milyen stílusban kommunikálsz az emberekkel – ha pozitívan ítélnek meg, akkor jobb eséllyel fordulnak majd hozzád!
 

Ha inkább profi csapatra bíznád egészségügyi marketingedet, akkor kérd online marketing auditunkat, és segítünk a tartalomgyártásban és marketing stratégiád megvalósításában!

Kapcsolat

Adatokkal dolgozunk, nem megérzésekkel – 25 év tapasztalattal segítünk megtérülő online stratégiát építeni.
Ismerjük meg egymást! Töltsd ki az alábbi űrlapot, és felvesszük veled a kapcsolatot.

Kiemelt területeink