Az email marketing nem halott, sőt! Sokan gondolják azt, hogy a közösségi média marketing térnyerésével ezt az eszközt 2017-ben már nem érdemes használni, pedig nagyon is! Csak nem úgy, mint eddig. Az Email marketing egy rendkívül színes, sokoldalú, folyamatosan megújuló marketing eszköz. Éppen emiatt a változatos jellege miatt nehéz megjósolni, hogy milyen változásokon megy majd keresztül az elkövetkezendő időkben. Mi nemzetközi trendek és saját tapasztalatain alapján mégis összeállítottunk egy listát, mely szerintünk várható.
Az IOS 10 Mail egyik legnagyobb újítása a HTML5 videó támogatás, ami lehetővé teszi, hogy videót helyezzünk és játszunk le egy emailben. Korábban ez a módszer néhány technikai problémába ütközött, ezért kevés marketing szakember alkalmazta. Azonban az újításoknak köszönhetően az emailben videót elhelyezők száma 30%-os növekedést mutathat majd.
Amikor a fogyasztók felveszik a kapcsolatot egy branddel, akkor nem tesznek különbséget a csatornák között. A brandek igyekeznek igazodni a fogyasztói hozzáálláshoz, és ehhez a különböző csatornák közötti kapcsolatok egységesítésére próbálnak törekedni.
Hogy ezt a többcsatornás kommunikációt kiépíthessék, a marketing szakembereknek a többi részlegben dolgozó munkatársaikkal kell együttműködniük. 2017 végére valószínűleg egyre több cégnél igyekeznek majd ennek megvalósítására.
Mivel a Gmail már a különböző media query-ket is támogatja, egyre több email-kliens is lehetővé teszi a reszponzív email design alkalmazását. A következőkben várhatóan egyre több ilyen kialakítású emaillel találkozhatunk majd.
Az Inlining egyre kevesebb cég számára lesz megfelelő módszer a hírlevelek kiküldésekor, azonban a cégek 80%-a még mindig megmarad ennél, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt biztosítsa a feliratkozók számára.
A közelmúltban nagy port kavartak a különböző nemzetközi email-hackelések, amik bizonyos esetekben már nemzetbiztonsági fenyegetést is jelentettek. Az emailek világa tehát megérett egy igen nagy biztonsági frissítésre, különösen nagy figyelemmel a kétlépéses hitelesítésre és a titkosításra.
A Yahoo Mail immáron a Verzion tulajdonát képezi, és az eddigi incidenseket elnézve komoly változtatásokra lesz szükségük, ha szeretnék újra versenyképessé tenni a szolgáltatást. A német kormány külön felhívta a polgárok figyelmét, a Yahoo Mail sebezhetőségére.
Közvetlenül az előző pontra alapozva a Verzion aktívan igyekszik majd a Yahoo Mail eddigi felhasználóit az Alto Mail szolgáltatásra átszoktatni. Emellett a Verzion saját altomail.com email fiókok létrehozását teszi majd lehetővé.
A kézbesíthetőség, email-jogvédelem, email design és hasonló szempontok különálló területekként működnek majd.
Ez megkönnyíti az interaktív emailekkel való felhasználói akciók pontosabb felmérését. Az interaktív emailek fontos eszközei a felhasználói cselekmények lemérésének. Bizonyos emailek például lehetővé teszik a kínálat böngészését, ami korábban a landing pagen történt volna – ennek leméréséhez új módszerekre lesz szükség.
Már nagyon régen tanítjuk, hogy az e-dm levelek ideje lejárt. Már rég óta nem az akciós ajánlatokról, sőt nem is a Te cégedről kell szóljon a hírleveled, sokkal inkább kell hasonlítson egy szakmai újságra. Ennek az újságnak a szerkesztése nem is olyan nehéz feladat, ha a tartalommarketinget egyébként is használod, mondjuk a közösségi média marketing vagy a keresőoptimalizálás szolgálatában. Ebben az esetben ugyanis minden készen van, csak össze kell állítanod heti/havi hírleveledet. Ezért is mondjuk mindig, hogy az online marketing egy komplex rendszer, melynek minden elemét kell használni egy sikeres marketing kommunikáció érdekében.
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.