Kiderült, hogy mi lesz a Dislike gomb sorsa a Facebook-on! Nézd meg Te is!
Kiderült, hogy mi lesz a Dislike gomb sorsa a Facebook-on! Nézd meg Te is!
Évek óta többször felreppen a hír a Dislike gombbal kapcsolatban a Facebook-on. Sokan szeretnék, többen ellenzik a "nem tetszik" funkciót, de pontos adatot eddig nem tudtunk arról, hogy tervez-e ilyesmit a közösségi média óriás. Most azonban közleményben adták ki, hogy mi várható a jövőben!
Dislike gomb - és az érvek, amik mellette szólnak...
A tetszést kifejező "Like" gomb a Facebook elterjedésével egyidős, és napjainkban már mindenki ismeri a használatát. Az interneten rendszeresen felmerül azonban a kérdés, hogy miért nincs "Dislike", azaz nem tetszik gomb?
Való igaz, hogy sok esetben indokolt egy olyan érzelem kifejező ikon, amely nemtetszést fejez ki - hiszen gyakran empátiát, akár részvétet is szeretnénk kifejezni a közösségi médiában, amelyre a Like gomb korántsem alkalmas.
A Dislike azonban negatív vonzatú, és akár bántó is lehet - amelytől a Facebook tervezői is tartanak: a rengeteg kérésre, hírre azonban reagálniuk kellett, ami meg is történt!
És hogy mi lesz a Dislike gomb sorsa?
Dislike helyett érzelmet kifejező ikonok a Like gomb mellett!
Természetesen a kérés jogos volt, Dislike gomb azonban továbbra sem kerül elhelyezésre a Like mellé. Helyette a Facebook csapata azonban kitalált egy sokkal kifinomultabb megoldást, amely nem lehet sértő: a jövőben, ha a tesztidőszak alatt jól reagálnak az emberek, a Like gomb mellé több emoticon kerül, amellyel kifejezhetjük a bejegyzés iránti érzelmeinket.
És mik lesznek a használható jelek? Az alábbi képen láthatod!
Mikor várhatjuk a módosítást, az új gombokat a Facebook-on?
A tesztidőszak alatt Spanyolországban és Írországban jelenik meg elsőként a több lehetőséget is kínáló "Like" funkció. Ha a tapasztalatok azt mutatják, hogy jól reagálnak az emberek - nemsokára bevezetésre kerül nálunk is az új funkció, és használhatjuk a változatos ikonokat tetszésünk, nem tetszésünk, részvétünk szimbólumaként!
Szeretnéd vállalatod sikerét a Facebook erejével növelni? Tanulj tőlünk, és használd ki a közösségi média erejét Te is, növelj profitot vele! Jelentkezz Közösségi média alapok tanfolyamunkra ide kattintva: Facebook tanfolyam
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.