Nem csak hasznos a digitális technológia az oktatásban, hanem szükséges is

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > Nem csak hasznos a digitális technológia az oktatásban, hanem szükséges is

Nem csak hasznos a digitális technológia az oktatásban, hanem szükséges is


2018/10/08
Máté Beatrix

A technológia kétségtelenül hétköznapi életünk „szerves” részévé vált. A munkaügyek ellenőrzése a vonaton, a közösségi platformok végtelen görgetése lefekvés előtt, és a megannyi alkalmazás általános rutinunk minden területére beférkőzte magát, de van egy terület, amit még nem sikerült teljesen meghódítania. Ez a terület az oktatás.

technológia az oktatásban

Nem telik el úgy nap, hogy ne halljak ismerősöktől vagy olvassak a közösségi médiában arról, hogy az iskolás korú gyerekek manapság mennyire leterheltek. Sok a tanulnivaló, magasak a követelmények, az idő pedig kevés. Kevés a tanulásra, kevés a családra, kevés a hobbira, kevés az olvasásra, kevés a sportra. Az én lányom még csak 4 éves de amikor azt kérdezi, hogy az iskolában mit kell neki majd csinálni, nos, a szívem szakad meg ha arra kell gondoljak, hogy bizony félig meg kell szűnnie gyereknek lenni, mert ezeknek az elvárásoknak máshogy nem lehet megfelelni. Kivételesen nem az iskolai rendszert akarnám támadni (hiszen még nem ismerem), csak szeretném, hogy az illetékesek felismerjék a technológiában rejlő lehetőségeket, amikkel elviselhetőbbé, játékosabbá, élvezhetőbbé lehetne tenni az iskolai éveket.

 

Habár az elmúlt évtizedek során sokat fejlődött az iskolai oktatás eszköztára a palatáblához és a krétához képest, számtalan iskola képtelen megadni azt a technológiai környezetet, amire a mai, digitálisan nevelkedett fiataloknak szüksége lenne a zökkenőmentes tanuláshoz. Ezek a készülékek kulcsfontosságú szerepet játszanának abban is, hogy felkészítsék őket az életre egy olyan világban, ami egyre komolyabban támaszkodik a digitális megoldásokra.

Szerencsére egyre több oktatási intézmény igyekszik felzárkózni, azonban a régi módszerekhez szokott pedagógusok számára kissé nehézkes lehet átlátni ezt az egyesekkel és nullákkal definiált világot. A következőkben egy rövid áttekintést nyújtunk arról, hogy milyen szerepeket tölthet be a modern technológia az oktatásban.

 

Technológia az oktatásban – Okostelefonok és táblagépek

Ma már nem meglepő a fiataloknál táblagépeket, okostelefonokat látni, ami azonban furcsaságként érheti az idősebb korosztályt, az az, hogy az egyre fiatalabb gyerekek kezében is megjelennek az effajta okoskészülékek.

 

Azok az iskolák, amelyek igyekeznek haladni a korral ilyen jellegű készülékekkel bővítik oktatási arzenáljukat, hogy egy ismerős tanulási élményt nyújthassanak tanulóiknak. Az okoskészülékek felhasználása minden osztályban és tanórán változó lehet, de tudományos eredmények is bizonyítják, hogy pedagógiai alkalmazásuk valóban segít előrehaladni azoknak a diákoknak, akik számára kihívást jelent a tanulás hagyományos folyamata. Ez első sorban annak köszönhető, hogy egy már ismerős platformon kezdhetnek neki az új tudás elsajátításának.

 

Technológia az oktatásban – Wi-Fi

Az internet olyan szintű információelérést tett lehetővé mind a diákok, mind a pedagógusok számára, amelyhez fogható korábban soha nem létezett. Míg korábban a különböző témák szemléltetéséhez többféle eszközre és médiumra volt szükség (szöveg, képek, videó, hanganyag, stb.), addig ezeket az internet egyetlen „csomagban” képes átadni.

 

A világhálón továbbá olyan források is fellelhetők, amelyek semmilyen más formában nem léteznek, ráadásul nyomtatott anyagokkal ellentétben ezek rendszeresen frissülhetnek, hogy mindig a legújabb, pontos információt tartalmazzák az érdeklődők számára.

 

Technológia az oktatásban – Játékos tanulás

A „játékosítás” lehetővé teszi az iskolák és egyéb oktató jellegű intézmények számára, hogy egy versenyképes környezetet hozzanak létre egy adott politikai vagy cél köré, és hogy mindezt egy számítógépes játékok ihlette, platformfüggetlen módon ellenőrizhessék, illetve hogy egy ilyen rendszerben jutalmazhassák diákjaikat.

 

Ez a módszer különösen népszerű különféle célorientált cégeknél, de egyre több oktató és pedagógus is igyekszik megismerkedni a koncepcióval, hogy élvezetesebbé tegyék a tanulást a diákok számára. A módszer és a technológia még gyerekcipőben jár, de idővel kétségtelen, hogy egyre több helyen találkozhatunk majd vele.

 

Technológia az oktatásban – Virtuális valóság

A virtuális valóság (virtual reality - VR) immáron nem újdonság, hiszen több vezető márka (Oculus, Samsung, Google) is aktívan dolgozik a technológia fejlesztésén, és elérhetőbbé tételén. Habár első sorban szórakoztató elektronikai alkalmazásokban találkozhatunk vele (pl. játékok), a VR nem egy helyen jelent már meg az oktatásban is.

 

Működnek már úgynevezett virtuális tudományos laboratóriumok, amelyek lehetővé teszik a diákok számára, hogy nyílt láng és valódi veszélyes anyagok közvetlen kezelése nélkül kísérletezhessenek kedvükre.

 

Néhány iskolában már 4D-s szobák is épültek, amelyekben padlótól plafonig érő vetített képernyők teremtenek meg egy élethű teret, sorround hangberendezéssel kiegészítve, egy igazán életszerű, élvezetes tanulási élményt nyújtva ezzel a diákoknak.


Technológia az oktatásban – Rugalmas együttműködés

Az osztálytermek definícióját egyre több helyen írják át azok a digitális oktatási környezetek, amelyek egy sokkal rugalmasabb, szabadabb, kényelmesebb tanulási élményt nyújtanak a diákoknak, és egy hasonlóan kellemesebb, kezelhetőbb rendszert a pedagógusoknak. A digitális, vezeték nélküli technológia, és a felhőrendszerek lehetővé tették, hogy a tanulás ne egy helyhez vagy tanórákhoz kötött dolog legyen.

 

A Google Dokumentumok például kiváló eszköz az online tananyagterjesztésre, és a tanár-diák együttműködés akadálymentes lebonyolítására. Külön bónusz, hogy a „digitális papírból” soha nem lesz feldolgozandó, fizikai hulladék.

 

Az audiovizuális kommunikációt biztosító platformok, mint például a Skype vagy a Facebook segítenek leküzdeni a távolsági akadályokat, elérhetőbbé téve ezzel az előrehaladást azon tanulni vágyó diákok számára, akik nem vehetnek részt a hagyományos tantermi órákon és előadásokon.

 

 

Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2020.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
744 098
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Közösségbefolyásoló marketing

Akkor beszélünk ilyen típusú marketingről, amikor a márkák...

Mikroblogolás

A mikroblogolást olyan platformok képviselik, amelyek legfeljebb 140 karakteres mini...

Nyers kattintások

Egy hirdetésre érkezett összes kattintás, a kattintások...

Exact Match

Pontos egyezés (Exact Match) Ez a legmeghatározottabb egyezési...

E-mail kampányrendszer

Az e-mailek (elektronikus levek) az internetes marketing talán legalábecsültebb...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.