Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Az univerzális keresés azt jelenti, hogy egy keresőmotor találati oldalain nem csak hagyományos hivatkozások, hanem plusz találati elemek is megjelenhetnek az alapján, hogy a felhasználó mire keresett rá.
A legismertebb példa erre a Google, amely 2007 óta nem csak a 10 alapvető találatot (hivatkozásokat) jeleníti meg találati oldalain, hanem további elemeket is. Ezek a találati elemek az organikus találatok felett, mellett, vagy között helyezkedhetnek el, és lehetnek képek, videók, térképek, vásárlási linkek, hírek, és egyebek is.
A Google célja minél kényelmesebb és gyorsabb felhasználói élményt nyújtani keresői számára. A keresőmotor már hosszú ideje arra törekszik, hogy a felhasználóknak minél ritkábban kelljen elkattintaniuk a találati oldalról, és megtaláljanak ott minden fontosabb információt, amire szükségük lehet.
Az elmúlt közel másfél évtized során számtalan új funkció került a találati oldalakra a frissítéseken keresztül. A felhasználók manapság időjárási adatokat, filmvetítési időpontokat, vagy akár közösségi médiás bejegyzéseket, és külön mobilhasználóknak szánt találatokat (pl. alkalmazásokra mutató linkeket) is láthatnak a találati oldalakon.
Fontos észben tartani, hogy a találati oldalak sokszínűsége lehetőséget nyújt a márkák számára, hogy többféle formában is megjelenhessenek a keresőmotorok találatai között. Éppen ezért a SEO már sokkal többről szól, mint a kulcsszavak tartalmakban való elhelyezéséről, hiszen ugyan úgy figyelembe kell venni a keresőszándékot, ahogy a keresőmotorok is teszik.
Attól függően, hogy a Google mit vél relevánsnak egy keresésre, két külön lekérdezésre egészen más jellegű találatok jelenhetnek meg a 10 alapvető hivatkozáson kívül. Az alábbiakban a leggyakoribb ilyen találati típusokról lesz szó.
A Google felületén a kereskedők elhelyezhetik termékeiket, hogy a felhasználók rögtön a találati oldalakon megtekinthessék a legrelevánsabb ajánlatokat. Ezek általában akkor jelennek meg, amikor a Google úgy véli, hogy a felhasználó vásárolni szeretne valamit.
A Google Shopping hirdetések a többi találat felett, a hirdetésektől megszokott kiemelt pozíciókban jelennek meg. Tartozik hozzájuk egy kép, egy név, és egy ár, illetve elhelyezhetők bennük kiegészítő információk is, úgy mint az értékelés vagy a speciális ajánlatok.
A Google Térkép általában akkor jelenik meg, amikor a Google úgy véli, hogy a felhasználó egy adott környékről szeretne találatokat látni. Ilyenek például az éttermeket, szállodákat, vagy orvosi rendelőket kereső lekérdezések, illetve gyakran jelenik meg a térkép akkor is, ha a felhasználó egy konkrét hely nevét is belefoglalja a keresésébe.
A képek egy külön sávban, a többi organikus találat felett jelennek meg. Ezzel szemben a Google hajlamos a többi organikus találat közé bekeverni a videókat, és nem mindig azok felett jeleníti meg őket. A Google-on főleg YouTube videós találatokkal találkozhatsz, elvégre ez a szolgáltatás is a Google-hoz tartozik.
Amikor a felhasználó egy aktuális témára keres rá, akkor jó eséllyel kiemelt híreket is lát majd a találatok felett.
Mint fentebb olvashattad, a Google igyekszik megállapítani a kereső felhasználók szándékát, és ehhez igazítani az univerzális találatokat.
Azonban az algoritmus figyelembe veszi még a felhasználó korábbi kereséseit, az éppen használt eszközét (más találatok jelenhetnek meg telefonon és asztali számítógépeken), a tartózkodási helyét, és más szempontokat is.
Éppen ezért előfordulhat, hogy két másik személy, de ugyan arról az eszközről, más találatokat lát majd, ha ugyan arra keres rá a Google-on.
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 83
Átlagos értékelés: 5.0
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.