Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Az újracélzás (retargeting) egy online marketingstratégia, amely során egy hirdető kifejezetten azokat a felhasználókat célozza meg reklámjaival, akik korábban érdeklődést mutattak a hirdető kínálata iránt. Ezek az újracélzott hirdetések megjelenhetnek más webhelyeken, vagy közösségi platformokon is.
A legtöbb újracélzási kampány célja visszahívni a korábbi érdeklődőket egy cég webhelyére, hogy elvégezzék ott azt a konverziós műveletet, amelyet korábbi látogatásuk során nem tettek meg (vásárlás, regisztráció stb.)
Újracélzással szinte mindenki találkozott már az internetet böngészve. Bizonyára veled is előfordult már, hogy megnéztél egy terméket egy webhelyen, majd másnap egy egészen más webhelyen, vagy épp a Facebookot nézegetve találkoztál az adott termék hirdetésével. Ez az újracélzás lényege.
De hogyan működik mindez? Íme az újracélzás menete nagyvonalakban:
Fontos észben tartani, hogy a hirdető nem ismeri a célszemély identitását, akinek a hirdetései megjelenek. A nyomkövetési technológia csupán lehetővé teszi a hirdető számára, hogy az illetőről gyűjtött információ (pl. megtekintett termékek) alapján célzott hirdetéseket mutathasson neki.
Az újracélzás azon az elven alapszik, hogy egy felhasználó sokkal fogékonyabb lehet egy olyan cég hirdetésére, aminek a kínálatáért korábban már érdeklődött. Íme a technológia legfontosabb előnyei:
Az újracélzásnak két fő típusa van.
Általános újracélzás alkalmazásakor az újracélzott érdeklődők a márkával kapcsolatos általános hirdetéseket láthatnak böngészésük során (más webhelyeken, közösségi platformokon stb.) Ha például egy nyelvoktatási stúdióként hirdetsz, akkor az illetőnek megjelenhetnek francia, angol, német, és egyéb kurzusaid reklámjai, vagy épp érettségire, nyelvvizsgára felkészítő tanfolyamoké stb.
A dinamikus újracélzás lényege, hogy a hirdetők az alapján jelenítenek meg reklámokat a korábbi érdeklődőknek, hogy azok milyen oldalakat látogattak meg eredetileg a hirdető webhelyén. Ha például valaki az angol nyelvtanfolyamok között nézelődött, akkor a hirdetésekben is csak ezekről lesz szó, nem pedig a francia, német, és egyéb nyelvekről.
Az újracélzási kampányok lehetnek nagyon egyszerűek és nagyon összetettek is. Attól függően, hogy milyen cselekvésre szeretnéd buzdítani korábbi érdeklődőidet, az újracélzás feltétele lehet egy online videó megtekintése, egy rendelés leadása, vagy igényelheti egy részletes űrlap kitöltését az érdeklődők részéről.
Újracélzási kampányod megtervezésekor először a CTA-t (felhívást – amire rá szeretnéd venni célközönségedet) kell meghatároznod, majd egy olyan hirdetéssorozatot, amely ennek irányába vonzza érdeklődőidet.
Ez a hirdetéssorozat lehet teljesen egyszerű (egy látogató megnézi egy termékedet a webhelyeden, majd később reklámokat lát arról a termékről), vagy egészen összetett is (egy egész értékesítési tölcsérre elengedő hirdetés, többféle felhívással stb.)
Az egyszerűbb újracélzáson nincs mit magyarázni, viszont az összetettebb kampányokat sokkal hasznosabb egy konkrét példán keresztül szemléltetni.
Tegyük fel, hogy a felhasználók meglátogatják webhelyeden azt a blogbejegyzést, amelyen egy közelgő webináriumot jelentettél be, és ami arra buzdítja őket (az a CTA), hogy vegyenek részt ezen az online előadáson.
Egy összetettebb újracélzási kampány keretei között többféle hirdetést is készíthetsz számukra, amelyek más és más webhelyeken jelennek majd meg nekik az interneten. A cél jelen esetben az, hogy a hirdetéssorozat először elnyerje a korábbi érdeklődők bizalmát, és végül regisztráljanak a webináriumra. Lássuk ezt lépésről lépésre:
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 91
Átlagos értékelés: 4.8
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.