Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Termékbejelentésnek nevezzük, amikor egy cég nyilvánosan is bejelenti, hogy egy új termékkel, termékcsaláddal, vagy szolgáltatással készül bővíteni kínálatát.
A termékbejelentés általában egy gondosan megtervezett és időzített eseménysorozat, amely célja izgalmat kelteni az emberekben a termék iránt, hogy annak kiadásakor minél többen akarják megvásárolni azt.
Ennek érdekében a bejelentés egy előre megszabott dátumban és időpontban történik. Ezt bizonyos napot (és időpontot) megelőzően már napokkal, gyakran hetekkel megelőzően megpróbálsz minél nagyobb érdeklődést elérni a termék iránt (lásd: előzetes bejelentés). Ilyenkor általában számos partner is segíti a termék előzetes népszerűsítését, és „beharangozását”. Akár egy email listát is készíthetsz egy speciális ajánlattal, például amiben a feliratkozókat egy jelképes bónusz illeti meg, ha rögtön az első nap megvásárolják a terméket.
A pontos előre bejelentett időpontban aztán bemutathatod a terméket a nyilvánosságban, és ezzel egy időben nyilvánossá teheted a termék értékesítési oldalát is webhelyeden.
A bejelentést követően tudasd az érdeklődőkkel, hogy a készletek rohamosan fogynak, és ha nem rendelik meg hamarosan a terméket, akkor meg kell várniuk, míg újak érkeznek.
Sok online marketinges a bejelentést tartja a legfontosabb fázisnak a termék marketingje során. Éppen ezért rend szerint a legapróbb részletekig is kidolgozzák ezt a részt, gyakran egy hivatásos termékbejelentési specialista segítségével.
- Az egyik módszer a termék egyszerű „piacra dobása”. Ilyenkor általában a termék listázásra kerül egy értékesítési webhelyen, azon belül pedig a saját értékesítési oldalán. Ezt követően megkezdődik a forgalom bevonzása erre az oldalra, általában partnerek és/vagy társcégek segítségével.
- A másik módszer egy hatalmas eseményt rendezni, amelyen központjában az új termék bejelentése áll.
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 117
Átlagos értékelés: 5.0
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.