Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
A teljesítményarányos árképzés („pay for performance”, vagy „pay for leads”) egy olyan árképzési modell a digitális marketingben, amelynek lényege, hogy egy marketingügynökség a cég számára szerzett érdeklődők (leadek) után kap kompenzációt.
Elmondhatjuk tehát, hogy a marketingügynökség a teljesítményével arányosan kap pénzt munkájáért. Ezt az árképzési modellt egyre több területen veszik át nem csupán marketingesek, hanem gyártók, nagykereskedők és egyéb vállalatok, illetve szolgáltatók is.
Ha egy marketingügynökség vállalja, hogy a megszerzett érdeklődőkért kér csak pénzt, akkor az óriási magabiztosságra utal – az persze más kérdés, hogy az adott ügynökség képes-e hosszútávon megtartani (vagy egyáltalán elérni) ezt a színvonalat.
A teljesítményarányos árképzés szembe megy a hagyományos árazási modellel, amelyben az ügyfél előre fizet az ügynökségnek a marketingstratégia elkészítéséért, annak kivitelezéséért, illetve a különféle anyagok elkészítéséért.
Rengeteg cég futott már bele a kevésbé tapasztalt marketingügynökök és -ügynökségek üres ígéreteibe. Ez sajnos sok helyen rossz hírnevet adott a marketingügynökségeknek, és magának a marketingnek is. A teljesítményarányos modell fő vonzereje, hogy nem igényel előzetes pénzkiadást, így sokkal kevesebb kockázattal is jár.
A teljesítményarányos árképzés továbbá könnyedén méretezhető, függetlenül attól, hogy valaki egyszerű vállalkozóként, vagy nemzetközi cégóriásként veszi igénybe egy marketingügynökség szolgáltatásait.
Habár egyoldalúnak tűnik, méghozzá a cégek javára, valójában egy sokkal szorosabb együttműködésre és partnerkapcsolat kialakítására ösztönzi a feleket.
Fontos azonban megjegyezni, hogy nem minden cég számára ideális az ilyesfajta együttműködés. Ahhoz, hogy egy cég és egy ügynökség olajozottan működhessenek együtt teljesítményarányos kereteken belül, a cégnek az alábbi tulajdonságokkal kell rendelkeznie:
Amennyiben egy cég minden szempontból megfelel arra, hogy teljesítményarányos kereteken belül működjön együtt egy marketingügynökséggel, az egyetlen hátulütő a hosszútávú költségek lehetnek. Van az a pont, amikor jobban megéri egy fix havi összeget kifizetni, mint minden egyes új érdeklődő után kompenzálni az ügynökséget.
Na persze, ez csak azt jelenti, hogy sok érdeklődőt sikerült szerezni márkád köré, ami több bevételre is lehetőséget nyújt, amennyiben az értékesítések is rendben lezajlanak. Ez a modell remek motiváció az ügynökség számára is, hiszen igyekeznek majd minél több érdeklődőt szerezni márkádnak, hogy nekik is megérje ezzel foglalkozni.
Továbbá, amennyiben céged szezonális jelleggel működik, az év egyed időszakaiban kevesebbet kell majd fizetned a marketingért is.
Szintén érdemes észben tartani, hogy sok teljesítményarányos megállapodás szerint a marketinghez készített médiaanyagok (képek, videók, webhelyek, hirdetések stb.) a marketingügynökség tulajdonát képezik. Ezzel szemben a hagyományos árképzésben ezek a tartalmak az ügyfél tulajdonai.
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 110
Átlagos értékelés: 4.7
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.