Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
A Page Rank a Google meghatározása szerint egy szavazati rendszer, amely az interneten található linkeket szavazatoknak tekinti, és szavazatuk súlyát az határozza meg, hogy az milyen weboldalról érkezik. A Google így egy oldal fontosságát az alapján határozza meg, hogy arra milyen oldalakról, mennyi link mutat, illetve annak szavazat mennyi t ér.
A Page Rank nevű algoritmus nevét fejlesztője, Larry Page után kapta. Az algoritmus minden linkkel rendelkező oldalt egy szavazónak tekint, azonban a szavazatok nem egyenrangúak. Az algoritmus megvizsgálja az oldalra mutató linkek mennyiségét, és azok minőségét. A Google összesíti a szavazatokat, és így ítéli meg egy weboldal fontosságát, vagyis azt, hogy mennyire lesz előkelő helyen a keresési találatok között. (Ezt a sorrendet ma már ezer más tényező is módosítja, illetve a linkek értéke sem tisztán csak a Page Rank értéktől függ)
Ezen kívül az algoritmus a szövegkörnyezetben is kutat, amely a linket tartalmazó oldal, és a linkelt oldal közti kapcsolatot figyeli. Ebből kifolyólag fontos szempont a besorolásnál, hogy a két oldal között tartalmi megegyezés is legyen. Például olasz éttermünk linkje egy éttermeket gyűjtő portálon, vagy gasztro-blogon jó kapcsolatnak számít, de ha egy autószerviz oldalán jelenik meg, az már kevésbé.
Mivel a Google az egyik leghasználtabb keresőmotor, ezért fontos szem előtt tartanunk, hogy megfeleljünk elvárásainak, ha weboldalunkkal minél jobb helyen kívánunk szerepelni a találatok között. Az off-page keresőoptimalizálás, vagyis linkgyűjtés során az a célunk, hogy oldalunkra minél több, minőségi link irányuljon. A Page Rank miatt figyelembe kell vennünk, hogy oldalunkra releváns weboldalakról mutassanak a linkek, amiknek a szavazata minél nagyobb mértékben számít.
PR(A) = (1-d) + d (PR(T1)/C(T1) + ... + PR(Tn)/C(Tn))
A: az „A” oldal, vagyis a szóban forgó oldal
T: azon oldalak, amelyek az „A” oldalra mutató linkkel rendelkeznek
PR(A): az „A” oldal PageRank száma
PR(Tn): azon oldalak PageRank száma, amelyek az „A” oldalra mutatnak
C(Tn): a „T” oldalakon található összes link, melyek az „A” oldalra mutatnak
d: damping factor, avagy csillapító tényező, amely 0 és 1 közé esik
A csillapító tényező bevezetésére azért volt szükség, mert eleinte minden oldal szavazata egynek számított, amit tovább adott a következő oldalnak, amire linkel, és azon oldalak szavazatát is megkapta, ami rá mutat. A „d” bevezetésével így már nem adja tovább az oldal az összes megkapott szavazatot, csak a „d”-vel redukált részét.
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 82
Átlagos értékelés: 4.9
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.