Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Az online marketingben azokat a webhelyeket nevezzük mobilbarátoknak, amelyek mobileszközökön is megfelelően jelennek meg és könnyedén használhatók. Ez manapság minden webhelyen fontos, hiszen az emberek többsége okostelefonjáról böngészi az internetet. Ha webhelyed nincs felkészülve ezekre a látogatókra, tehát nem mobilbarát, akkor rengeteg lehetséges forgalomtól és ügyféltől maradsz majd le.
Egy mobilbarát webhely tartalmai, elemei, illetve ezen elemek elrendezése is a könnyű navigációt és használatot kell hogy szolgálják. Tehát egy mobilbarát webhely:
Minden webhely elérhető mobileszközökről, az viszont már nem mindegy, hogy ezek milyen felhasználói élményeket nyújtanak a látogatóiknak. Ez az élmény jelenti a fő különbséget a mobilbarát és a nem mobilbarát webhelyek között.
A globális internetforgalom több, mint 50%-át mobilkészülékek teszik ki. Ez azt jelenti, hogy többen böngésznek online okostelefonokról, mint laptopokról vagy asztali számítógépekről.
Függetlenül attól, hogy egy kis-, közép-, vagy nagyvállalkozás webhelyéről van szó, ez a webhely mobilbarát kialakítással kell rendelkezzen, ha szeretne eleget tenni a mobilról internetező ügyfelek elvárásainak. Ez mind a B2C, mind pedig a B2B cégekre vonatkozik.
Ha webhelyed nem mobilbarát, akkor könnyen lehet, hogy lehetséges ügyfeleid fele másnál találja majd meg azt, amit tőled is megvehetett volna.
Ahhoz, hogy egy webhely mobilbarát legyen, az alábbi fő kritériumoknak kell megfelelnie:
Az emberek egyre türelmetlenebbek, főleg, ha okostelefonjukról próbálnak internetezni. A mobilhasználók 53%-a elhagyja azokat a webhelyeket, amelyeken 3 másodpercnél több ideig töltődnek be mobilkészülékeiken. Nem csoda tehát, hogy a legsikeresebb webáruházak és egyéb e-kereskedelmi webhelyek mindent megtesznek azért, hogy villámgyors böngészést kínáljanak látogatóiknak.
Ha webhelyed betöltésére 3 másodpercnél többet kell várni, akkor minden egyes másodperccel egyre több lehetséges vásárlót és bevételt veszítesz majd el.
A sebesség továbbá rangsorolási szempont is a Google szemében, ezért a gyorsabb webhelyek jobban teljesítenek majd a keresőtalálatok között is.
2018-ban a Google elkezdte megjelölni a nem biztonságos böngészőket a Chrome böngészők URL sávjában. Ahhoz, hogy egy webhely biztonságos legyen, egy úgynevezett SSL-tanúsítványra van szüksége.
A modern felhasználók jól tudják, hogy milyen következményei lehetnek, ha egy nem megbízható webhelyen adják meg személyes adataikat, ezért ha böngészőjük lehetséges veszélyre figyelmezteti őket, akkor jó eséllyel azonnal távoznak majd webhelyedről.
A biztonság szintén fontos a rangsorolásban, és az SSL-tanőúsítvánnyal rendelkező webhelyek jobban teljesíthetnek a keresőtalálatok között.
A reszponzív webhelydesign lényegében azt jelenti, hogy amikor egy felhasználó mobilról tekinti meg webhelyedet, akkor annak elemi úgy méreteződnek át, hogy nagyjából megfelelően jelenjenek meg az okostelefon kisebb képernyőjén. Ezeket a webhelyeket általában az asztali számítógépek és laptopok nagyobb képernyőire tervezik meg.
Ezzel szemben a mobil-első webhelyeket már kezdettől fogva mobileszközökre tervezik meg, hogy a funkciók, a navigációk és az elemek is kifejezetten a mobilkészülékekhez igazodjanak. Az asztali számítógépek és laptopok sokkal könnyebben meg tudják jeleníteni a mobil-első webhelyeket, mint fordítva.
Először is érdemes ellenőrizni, hogy a Google szerint mobilbarát-e a webhelyed. Ezt a Google saját eszközével teheted meg, amin oldalanként ugyan, de tesztelheted webhelyed mobilbarát jellegét.
Íme néhány további tipp mobilbarát webhelyed kialakításához:
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 103
Átlagos értékelés: 4.9
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.