Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
A megjelenített URL cím az az URL, amely egy hirdetésedben jelenik meg. Ez az URL cím nem mindig egyezik a végső cél URL-el, és gyakran rövidebb annál.
Fontos, hogy egy-egy hirdetéscsoporthoz csak egy megjelenített URL-t használj, és hogy legalább a domain neve egyezzen a cél URL-ével.
A megjelenített URL megmutatja a felhasználóknak, hogy hová érkeznek majd, miután a hirdetésre kattintanak, habár a landing oldal valódi URL címe gyakran hosszabb és konkrétabb, mint ami megjelenik a hirdetésben. Például meglehet, hogy a megjelenített URL webáruház.hu/nadrágok, míg a cél URL valójában www.webáruház.hu/termékek/nadrágok.html.
Kiterjesztett szöveges hirdetések esetében a megjelenített URL-ben a végső cél URL domainje (illetve az aldomain, ha van), és két tetszőleges „útvonal” mező jelenhet meg, amelyek 15-15 karakteresek lehetnek.
Ritka, de előfordulhat, hogy az aldomain nem kerül bele a megjelenített URL-be – például, ha az aldomain egy levédett márka nevét tartalmazza.
Fontos figyelemmel követni a Google Ads frissítéseit, hiszen a szolgáltató bármikor megváltoztathatja a domain megjelenítését.
A megjelenített URL kisbetűvel írt www előtaggal is megjelenhet, még akkor is, ha nagybetűkkel adtad meg a címet. Továbbá, ha az URL egy aldomainnel kezdődik, akkor a megjelenített URL ezt is tartalmazhatja.
A Google AdWords idején a megjelenített URL legfeljebb 35 karakter hosszú lehetett az asztali hirdetések esetében, és 20 karakter hosszú a WAP mobilhirdetéseknél. Az ennél hosszabb címeket egy karika jelezte.
2017 januárjában azonban a Google bemutatta a kiterjesztett szöveges hirdetéseket, amely leváltotta a régi reklámformátumot. A Google Ads ma már képes automatikusan kiemelni a domain nevet a cél URL-ből, amihez a hirdetők két, egyenként 15-15 karakter hosszú „útvonal” mezőt is hozzáadhatnak, hogy testre szabhassák megjelenített URL-jeiket.
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 82
Átlagos értékelés: 4.7
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.