Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
A kézbesített kattintási arány kiszámolásához először össze kell számolnod az emailekből érkezett átkattintások számát az összes kézbesített email számával, majd meg kell szoroznod ezt 100-zal, hogy százalékos értéket kapj. A képlet a következő:
Kézbesített kattintási arány = (emailekből érkezett átkattintások / összes kézbesített email) × 100
Ha tehát 1500 emailt sikerül kézbesíteni, és ebből mindössze 100-an kattintottak rá a benne elhelyezett linkre, akkor durván 6,66%-os átkattintási arányt értél el az adott emaillel.
A kézbesített kattintási arány kiszámolásával megállapíthatod, hogy mennyire meggyőző az adott emailben terjesztett ajánlatod. Hány feliratkozód vélte elég érdekesnek az emailt, vagy SMS-t.
Fontos észben tartani, hogy a kézbesített kattintási arányhoz a valóban kézbesített üzeneteket (SMS vagy email) kell figyelembe venni, tehát nem az összes kiküldött üzenettel kell számolnod.
A kézbesített kattintási arány nyomon követésével többek között megállapíthatod, hogy hogyan teljesít ugyan az a kampány email és/vagy SMS formájában. Ezt a két csatornát külön is mérheted, de az arányok összehasonlításával könnyedén össze is vetheted teljesítményüket, hiszen csak két százalékos értéket kell megvizsgálnod ehhez. Összevetheted továbbá a visszatérő, illetve alkalmi vásárlóknak kiküldött üzenetek hatékonyságát is, és így tovább.
Ha azt szeretnéd, hogy többen kattintsanak rá az emailjeidben elhelyezett hivatkozásokra, akkor fontos, hogy olyan ajánlatokat küldj címzettjeidnek, amik érdekelnék is őket.
Ügyelj továbbá arra is, hogy emailek esetén a „tárgy” mezőben hogyan fogalmazol – ne használj klikkcsali kifejezéseket. Továbbá, mindig tartsd be landing oldalaidon, amit emailjeidben ígérsz, hogy feliratkozóid megszokják, hogy bízhatnak benned.
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 103
Átlagos értékelés: 4.7
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.