Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Amikor egy lehetséges ügyfél még csak ismerkedik a különböző márkákkal, amelyektől vásárolhatna, többek között annak is utánanéz, hogy mit mondanak ezekről a korábbi ügyfelek.
A Google helyi találataihoz írt vélemények, a Facebook ajánlások és más platformok mind lehetőséget adnak erre. A keresőhírnév-igazgatás célja pedig, hogy ezek a platformok minél pozitívabb képet fessenek az adott márkáról, javítva ezzel annak hírnevét. A keresőhírnév ezek közül arra vonatkozik, hogy mit lát egy felhasználó, amikor rákeres egy márkára, vagy annak kínálatára.
Az internetnek köszönhetően csupán néhány kattintásba telik kideríteni egy márkáról, termékről, vagy szolgáltatásról, hogy a korábbi ügyfelek elégedettek voltak-e vele, vagy sem – így működik a „társadalmi bizonyíték”. Az online vásárlók szinte 100%-a figyelembe veszi az online véleményeket és értékeléseket, mielőtt eldöntené, hogy kihez viszi a pénzét.
Elengedhetetlen tehát, hogy márkád, illetve kínálatod is pozitív fényben jelenjen meg az ilyen döntésképtelen vásárlók előtt.
Az a keresőhírnév első sorban a SEO szakemberek területe. Ha az alábbi feladatok nehézkesnek bizonyulnak, akkor érdemes felvenni a kapcsolatot egy tapasztalt online marketing ügynökséggel!
Amikor valaki negatív véleményt fogalmaz meg márkádról (vagy egyenesen támadja azt), akkor ezt nehéz lehet nem személyesen venni. Mégis fontos, hogy kimérten és higgadtan reagálj ezekre a megnyilvánulásokra, hiszen keresőhírneved múlik rajta.
Ha megfelelően bánsz a szavakkal, akkor még egy negatív véleményt is pozitívvá alakíthatsz át, miután megoldottad azt elégedetlen ügyfél problémáját. Ehhez válaszolj illedelmesen és türelemmel a negatív véleményekre, és maradj mindig segítőkész. Erről a később érkező érdeklődők is látni fogják, hogy szíveden viseled ügyfeleid jólétét, és odafigyelsz visszajelzéseikre.
Fontos, hogy valahányszor céged megjelenik a Google első találati oldalán (bármilyen releváns kifejezésre), akkor ez az oldal pozitív első benyomást tegyen a kereső felhasználókra. Habár a negatív véleményeken is lehet segíteni, jobb, ha nem rögtön negatívumok fogadják a márkád iránt érdeklődőket a Google első találatai között.
Erre irányul a keresőtalálati oldal (SERP) kitakarítása, vagy megtisztítása, ami egy időigényes, de hosszútávon nagyon fontos feladat.
Nagyvonalakban a következőkből áll:
A SEO, azaz a keresőoptimalizálás elsődleges célja, hogy minél jobb pozíciókban jelenhess meg a keresőtalálati oldalakon márkáddal, vagy épp kínálatoddal. Ha sikerül előkelő pozíciókba bejuttatnod legfontosabb weboldalaidat, akkor kevesebb negatívum jelenhet meg cégeddel kapcsolatban a találatok között.
A közösségi média már hosszú évek óta az online marketingesek egyik legfontosabb eszköze, hiszen a márkatudatosság terjesztésére, illetve a közösségépítés is kiválóan alkalmazható.
Minél aktívabb közösséget tudsz felépíteni márkád köré a népszerűbb platformokra (pl. a Facebookra), annál megbízhatóbbnak, hitelesebbnek tűnsz majd a felhasználók és a keresőmotorok szemében is. A pozitív vélemények, ajánlások, értékelések és a márkák közötti nyilvános együttműködések mind azt a gondolatot szilárdítják meg az emberekben, hogy „Igen, ebben a márkában megbízhatok”.
A legtöbb platform nem engedi, hogy elrejthesd, vagy töröld a negatív (és gyakran hamis véleményeket márkádról, azonban van egy módszer, amivel felülkerekedhetsz rajtuk: kérd meg ügyfeleidet, hogy írjanak véleményt márkádról/termékeidről, és értékeljék azt!
Az igazság az, hogy az emberek sokkal kevésbé hajlamosak véleményt nyilvánítani egy márkáról, vagy termékről, ha elégedettek vele, és sokkal szívesebben adnak hangot elégedetlenségüknek. Ezt csak azzal ellensúlyozhatod, ha emlékezteted ügyfeleidet, hogy osszák meg véleményüket rólad a különböző online platformokon.
Ezt megteheted például egy, a vásárlás után néhány nappal automatikusan kiküldött emailben, amiben egy hivatkozást is elhelyezel, például Google Cégem adatlapodra, hogy a felhasználó rögtön megfogalmazhassa visszajelzését. Így rengeteg nyilvános pozitív véleményt szerezhetsz, amiket az emberek egyébként megtartottak volna maguknak.
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 129
Átlagos értékelés: 4.9
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.