Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Az IP bemelegítése néhány email kiküldésével kezdődik, majd fokozatosan növelned kell a kiküldött emailek számát a következő napokban, vagy akár hetekben. Mindezt egy előre elkészített ütemterv szerint érdemes csinálni.
Az email szolgáltatók eleinte gyanúsként tekintenek azokra az IP címekre, amelyről hirtelen rengeteg email érkezik a különböző címzetteknek. Ilyenkor általában vagy automatikusan a spam mappába helyezik ezeket az üzeneteket, vagy át sem engedik őket a címzettekhez. Ez nem meglepő, elvégre általában a spamküldők szoktak egy új IP címről hirtelen több száz, vagy több ezer emailt kiküldeni.
Ezért fontos, hogy „belelegítsd” IP címedet, és eleinte csak néhány emailt küldj ki napi szinten új, vagy rég nem használt címedről. Ezt követően fokozatosan egyre több és több emailt küldhetsz majd ki, miután az email szolgáltatók látták, hogy nem rohamozod meg őket.
Mielőtt hozzákezdenél az IP bemelegítéséhez, érdemes lesz felvenni a kapcsolatot email szolgáltatóddal, és tanácsot kérni tőle a bemelegítéshez.
Az első hét során meglehet, hogy email küldési problémákba ütközöl majd, hiszen az IP cím még friss, és alig van hírneve. A feliratkozóidtól és az email marketing stratégiádtól függően további kézbesítési gondokat tapasztalhatsz majd a felmelegítés következő szakaszaiban.
Ha email küldési taktikáid és márkád hírneve eddig is gyenge volt, akkor egy új IP cím nem fog változtatni ezen.
Egyes email szolgáltatók rögtön a spam/levélszemét mappába helyezik majd emailjeidet, hogy megnézzék, hány felhasználó „húzza ki” azokat onnan, és jelzi, hogy „Ez nem spam”. Ezek pozitív jelek a szolgáltatók szemében, ezért küldj olyan emaileket az embereknek, amik megnyitásra buzdítják őket és hasznosak.
A bemelegítés valószínűleg nagyjából 30 napba telik majd, habár az időtartam több szemponttól is függ. úgymint:
Amennyiben napi szinten küldesz ki emaileket, akkor a bemelegítés gyorsabban halad majd, mintha csak hetente küldenél.
Ha sietteted a bemelegítést, és nem tervezed meg előre, akkor jó eséllyel tovább fog tartani, mert több problémába ütközöl majd.
Fontos továbbá észben tartani, hogy a Gmail és az Outlook.com általában hosszabb bemelegítési időt igényelnek, hogy elfogadják üzeneteidet.
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 125
Átlagos értékelés: 4.9
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.