Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
A honlapkészítés az a folyamat, amely során egy vagy több webfejlesztő és marketinges megtervez, elkészít, optimalizál, és letesztel egy honlapot (webhelyet).
A honlapkészítés tervezést igényel. Ne ugorj úgy bele a honlapkészítésbe, hogy marketing céljaid nincsenek meghatározva. Lehet bármilyen szép, bármilyen olcsó is weboldalad, ha nem hoz eredményeket, pénzkidobás volt csupán. A honlapkészítés a marketing egy része, önállóan nem ér semmit. Mit kell tenned honlapkészítés előtt tehát? Mutatom!
Ha ezekkel meg vagy, belevághatsz a honlapkészítésbe. Mi fog történni? Jó esetben a honalpkészítés nem sablonok összedobálásáról szól, hanem egy rendszer igényeidre szabásáról. Semmiképpen se vásárolj a honlapkészítéshez kész design sablont, készíttess egyedit webdesignereddel. Nem olyan nagy pénz egy egyedi design (ha jó webdesignert találsz). Így elkerülheted, hogy a honlapkészítés eredményeképpen egy ugyan olyan weboldalt kapj, mint a konkurens cég…
A design kiválasztása után a honlapkészítés a marketing stratégiában, a marketing céloknak megfelelő modulok kidolgozásával kezdődik. Ezeket a modulokat a honlapkészítési szerződésben előre rögzítsd. Láttam olyan webdesigner céget, aki csak annyit írt le a honalpkészítésről szóló szerződésben, hogy kap a vevő egy új weblapot és fizetnie kell érte. A honlapkészítés egy összetett folyamat, ne fizess olyanért, amit nem kapsz meg, legyen alapos szerződésed webdesigner cégeddel!
A honlapkészítés utolsó fázisa a weboldal feltöltése. Ezt jobb, ha nem a weblapkészítő cégre bízod, a SEO miatt a marketing tanácsadód feladata. A honlapkészítés során folyamatosan maradj kapcsolatban a marketingeseddel, ellenőrizze a honlapkészítés folyamatát.
A honlapkészítés egyszerűnek tűnik, honlapkészítő cégek garmadája várja a feladatokat. A valóságban azonban egy olcsó honlap is nagyon sokba kerülhet és egy drága honlapkészítés sem hozza a kívánt eredményeket. Mutatjuk, miért!
Ha új honlap készítése előtt állsz, biztosan Te is tapasztaltad, rengeteg honlkapkészítő cég, vagy akár one man show várakozik arra, hogy megbízást adj nekik. A honlapkészítést a szomszéd fiától kezdve a neves offline marketing ügynökségig mindenki felajánlja, hogy segít új honlapod elkészítésében. Egyszerűnek tűnik a képlet, kell egy szép honlap és neked X pénzed van rá. Megbízod a honlapkészítéssel azt, aki ezért a pénzért elkészíti, a legszebb és legjobb honlapot. Ha esetleg már kicsit jártas vagy az online marketing világában, akkor azt is megkérdezed a honlapkészítőtől, hogy a keresőoptimalizálás része lesz-e a honlapodnak. Természetesen igennel fog felelni. MINDEN ESETBEN. Ma már minden honlapkészítő „ért” a keresőoptimalizáláshoz… Érdekes, ha beírom a Google-be, hogy keresőoptimalizálás, egyik sem jön a találati lista elején…
A honlapkészítés vagyis egy új honlap készíttetése azonban nem ilyen egyszerű feladat, ahogy a keresőoptimalizálás, azaz a SEO sem abból áll, hogy egy honlapmotorba 4 helyen a forráskódba bele lehet írni a kulcsszavakat. Láttam már 250.000 forintért olyan honlapot, ami mindent tudott, amire bárkinek szüksége lehet, és láttam 1,5 millióért olyat, amelyet a szomszéd fia is elkészített volna. A jó honlapnak csak egyik kritériuma a szép design. Rengeteg más paraméter van, amelyet specifikálni kell. Ezek a paraméterek folyamatosan változnak, de ma, sok egyéb mellett pl:
Ahhoz, hogy ezek meglétét meg tudd állapítani, nem elég a honlapkészítő állításaira hagyatkoznod, marketing tanácsadó bevonására lesz szükséged, hiszen a fent említett kritériumok mögött húzódó paraméterek folyamatosan változnak!
Többször találkoztam már ilyennel, de mindig megdöbbenek, amikor open source sablon rendszereket, módosítás nélkül több százezer, vagy akár milliós nagyságrendben adnak el. Minap is ez történt. Az egyik kedves új ügyfelem, aki bár az offline marketingben kifejezetten jártas volt, megbízott egy neves, szintén offline marketing ügynökséget, készítsen neki honlapot. Ráadásul egyből 6-ot. Összeségében 1,5 milliót kértek el a projektért, amelyben nem tettek mást, mint levadásztak egy viszonylag pofás WordPress sablont, majd feltöltötték szövegekkel. Még csak Google Analytics-et sem tettek alá, a SEO modulról még szerintem csak nem is hallottak. Amikor elemzést készítettem a honlapról, felháborodva írták vissza az ügyfelemnek, miért turkál egy marketing tanácsadó más pénztárcájában.
Nos, mi az ügyfél oldalán állunk ebben a harcban, az ő pénztárcáját, az ő érdekeit képviseljük. Mi havidíjas szerződéseket kötünk, az az érdekünk, hogy az ügyfél online marketing kommunikációja rengeteg pénzt termeljen, költséghatékony marketing beruházásokkal, hiszen így lesz akár hosszú éveken keresztül megbízásunk. Nem áll érdekünkben sokat költeni egy rossz honlapra, és ezt meg is mondjuk, a hibákat be is bizonyítjuk bárkinek.
A fent említett honlapra ajánlatot kértem az egyik ismerősöm 17 éves fiától, aki szintén egyszerű, WordPress sablonokat dobál össze pár kattintással. A következő választ kaptam:
„Szia!
Igen, csinálok honlapokat WordPressből. Amit átküldtél azt 18.000 forintért vállalom, gondolom kell bele neked SEO modul is, azzal együtt. Nem látok ez alatt semmi különleges modult, ha bármi van, azt mond külön. A designhez kellene pár kép, ha ezt a nagyon régi stílust akarjátok, amit ez a weboldal is ad. Én javasolnék valami szebbet, mert ez elavult, de ezt összerakom holnapra, ha kéred. Ha a szövegeket is fel kell vinni, az még egy olyan 20.000 forint lenne, az a nagyobb munka, mint a weblap összerakása. Számlát Apu cégéből tudsz kapni, ha szeretnél róla.
Üdv!
Tomi”
Persze olcsó húsnak híg a leve, de olcsó húst is vehetünk drágán, ha nem vigyázunk!
A honlapkészítő cégek nagy részt programozókból állnak. Olyan nyelvezetet használnak, amelyben nem vagy jártas, és szakkifejezések mögé bújva nagyon szépen megmagyarázzák :
Persze, ez mind az ügyfél hibája, esetleg előre nem várt körülmény... Láttad a Meseautó ’90-es években készített feldolgozását? Stohl András magyarázata a hozzá nem értő hölgy előtt az autó elromlására: Sajnos a kartergáz erősen belever az indexbe. Egy egész ország nevetett ezen. Ahogy nevethetne azokon a kifogásokon is, amelyeket te kapsz a „szakemberektől”. Ha bárki más értené….
Amennyiben online marketing tanácsadó segítségét kéred a honlapkészítő cégekkel szemben történő harcban, akkor segítséget kapsz a honlap megtervezésében. A honlap nem csak Neked kell tetszen, hanem a látogatók nagy részének. A marketingesek, cégvezetők gyakran elfogultak egy struktúra, egy képi világ irányában, mi azonban folyamatosan követjük a nemzetközi honlap trendeket, illetve rengeteg honlap készítésénél vagyunk jelen. Dolgoztunk szemkamerás gépekkel, melyek segítségével megállapíthatjuk, hogyan kell felépülnie egy hatékony honlapnak.
Ha rákeresel a Googleben a keresőoptimalizálás vagy a SEO szavakra, valahol az elsők között megtalálod ezt a honlapot. Pedig nem foglalkoztunk sosem azzal, hogy ezekre a szavakra jó helyezést érjünk el a Google-ben, online marketing tanácsadással foglalkozunk, aki keresőoptimalizáló céget keres, nem a mi ügyfelünk. Mégis ott vagyunk tehát ezekre a szavakra az elsők között. Ez két dolognak köszönhető. Azegyik az erős, jól megtervezett és felépített honlap. Ha te is szeretnél keresőoptimalizált honlapot, minden egyes apró kritériumnak meg kell annak a websitenak felelnie, nincs hibalehetősége a honlapkészítőnek sem!
Ahogy fent említettem, nyílt forrássákódú rendszerekért semmi pénzt ne adj ki, felejtsd el a WordPress, Yoomla és hasonló „összekattingatós” rendszerekből honlapokat készítő cégeket. Csak az egyedi forráskóddal dolgozó webdesigner cégekkel állj szóba. Velük is nagyon korrekten meg lehet állapodni arról, mi történik akkor, ha esetleg megszűnné a cégük, vagy esetleg a kapcsolatunk velük. Az, hogy mennyibe is kerül valójában egy honlap, természetesen nagyon sok tényezőtől függ. Kedvező árat könnyű kiharcolni, hiszen sokan vannak a piacon, de csak az értékkel összhangban érdemes alkudozni. Ebben is szívesen segítünk.
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 125
Átlagos értékelés: 4.7
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.