Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
A webhelyek használhatósága egy fontos szempont az online marketingben. Minden cég érdeke, hogy webhelye minél könnyebben használható legyen, hiszen így érhetik el, hogy a lehető legtöbb felhasználó jusson el rajta a konverziós folyamat végéig.
Amennyiben egy webhely nem elég felhasználóbarát, és ebből kifolyólag nem használható egyszerűen, a legtöbb látogató rövid időn belül távozik majd róla, mielőtt bármilyen konverziós lépést végrehajtana (feliratkozás, regisztráció, vásárlás, stb.)
Egy jól használható webhely alapelvei a következők:
Egy webhely használhatósága többféleképpen is tesztelhető. E tesztek során kiderülhet, hogy a felhasználók milyen hibákat követnek el a webhely használata során, illetve, hogy összességében mennyire használható a webhely egy adott skálán.
A teszt történhet szimpla megfigyeléssel, hangos teszteléssel (ahol a felhasználó rendszeresen kommentálja az élményeit), szemkövetéssel, heurisztikus értékeléssel, és egyéb módszerekkel is. Ezek a tesztek gyakran a felhasználói élményt is segítenek értékelni a webhelyen.
Léteznek továbbá hőtérképek és görgetési térképek is, amelyek a felhasználók tartalomolvasási szokásaira kínálnak rálátást, vagy, hogy a látogatók egy-egy oldal mely részét tartják a legérdekesebbnek (hol töltenek a legtöbb időt az oldalon).
Egy felhasználóbarátibb navigációs rendszer kialakítása érdekében a kártyarendező módszer is alkalmazható. Ilyenkor a tesztalanyok navigációs kifejezéseket írnak fel külön kártyákra, majd sorba rendezik őket az alapján, hogy szerintük hogyan is nézne ki egy hatékony, átlátható navigációs rendszer.
Egy másik módszer a felhasználókat már a tervezési fázisból belevonni a webhely kialakításába, hogy minden desingdöntés a használhatóságot szolgálhassa, és ne visszamenőleg keljen változtatni a webhely alapjain (vagy csak nagyon keveset).
Az akadálymentesség nem csak a korlátozott képességű felhasználók, hanem a keresőmotorok számára is fontos. Egy webhely akkor tekinthető igazán akadálymentesnek, ha olyan látogatók is használhatják, akiknek külső segítségre (pl. képernyő-felolvasókra) van szükségük a tartalom értelmezéséhez. Jó példák erre a képek ALT címkéi, amelyek egy rövid szöveges leírást kínálnak a képek tartalmáról a látássérültek és a keresőmotorok számára.
A használhatóság nem közvetlenül ugyan, de befolyásolja a webhelyek rangsorolását. Ha egy webhely nem használható könnyedén, a felhasználók többsége hamar távozik majd róla, így magas lesz a visszafordulási arány.
Ha azonban a felhasználók többsége gond nélkül tudja használni a webhelyet, jó eséllyel tovább maradnak, több tartalmat megnéznek, illetve több funkciót is kipróbálnak majd rajta. Ebből a Google azt a következtetést szűri le, hogy a webhely jó minőségű.
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 81
Átlagos értékelés: 4.8
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.