1. Túl sokat vállalnak egyszerre
Ez az első számú probléma a legtöbb egészségügyi cégnél. Főleg az újonnan alapult, kisebb és közepes méretű vállalkozásokra jellemző, és nagyon nehéz megoldást találni rá. Lényegében arról van szó, hogy egy cég tulajdonosa egyszerre túl sok mindent próbál belesűríteni szoftveres megoldásába. Ez egy borzalmas stratégia.
Mindezzel az a fő probléma az, hogy rengeteg időbe fog telni, mielőtt képesek lesznek piacra dobni szoftveres megoldásukat, és mérlegelni, hogy mire van szükség, és mire nincs. Szintén gondot jelenthet, hogy ezzel lényegében felhígítják platformjuk célzottságát is.
A legrosszabb az egészben, hogy általában valami teljesen egyszerűt próbálnak elérni, és túlbonyolítják az egészet.
A megoldás? Egyszerre csak egy dolgot kell vállalni, és azt a lehető legjobban kivitelezni. A cél az, hogy az ügyfelek hosszútávon is használni akarják a platformot. Első körben foglalkozz a fő terméktulajdonsággal, majd ha az kész, akkor jöhet a többi dolog is, a maga sorrendjében.
2. Nem foglalkoznak eleget az A/B teszteléssel
Ez a probléma valójában a legtöbb cégnél jelen van, és nem kifejezetten csak az egészségügyre jellemző. Egyszerűen senki sem akar elegendő időt, pénzt és erőfeszítést fordítani az A/B tesztelésre.
Egy szoftvert ezerféleképpen fel lehet építeni, ezért fontos, hogy minél több adatot összegyűjts arról, hogy mi működik jól, és mi az, ami nem. Ez a szoftverek fejlesztésekor épp olyan fontos, mint egy webhely összeállításakor.
Ha szeretnéd biztosítani, hogy céged rendszeresen A/B teszteljen, akkor ezeket a teszteket a vállalati kultúra részévé kell tenned, tehát mindent A/B tesztek alá kell vetnetek, amit céged csinál. A/B tesztelni kell az interakciókat, a folyamatokat, a marketingkampányokat, a designban használt színeket, és lényegében minden mást, amit csak lehet.
Minél több A/B tesztet végzel, annál könnyebb lesz kapcsolatot teremteni leendő és meglévő ügyfeleiddel. Ha azonban teljes mértékben mellőzöd ezeket a teszteket, akkor esélyt sem adsz termékednek, hogy bármilyen téren jobban teljesítsen a jelenleginél.
3. Nem kommunikálnak elég hatékonyan ügyfeleikkel
Szintén gyakori szarvashiba az egészségügyben, hogy ezek a cégek nem képesek hatékonyan kommunikálni ügyfeleikkel a platformjukon keresztül. Ez azt jelenti, hogy lényegében csinálnak egy olyan alkalmazást ami szimplán csak türközi azt, ami a kórházban vagy a webhelyen történik. Tehát ugyan azt a terminológiát alkalmazzák, amiket az orvosok is használnak pácienseikkel.
Ez szintén hatalmas hiba, hiszen a végfelhasználók általában nem orvosok, és nem fogják érteni a szakkifejezéseket. A legtöbb páciens elvárja, hogy ha az egészségéről van szó, akkor érthetően fogalmazzanak neki, nem pedig latinul.
Ez nagyon fontos szempont. Nem elég szimplán digitális közegbe helyezni valamit – le is kell fordítani azt, hogy emészthető legyen a felhasználók számára.
4. Nem megfelelően prezentálják az összegyűjtött adatokat
A negyedik szarvashiba, hogy ezek a cégek nem prezentálják érthetően az összegyűjtött adatokat. Számos eszközfejlesztő cég az egészségügyben csak azért létezik, hogy adatokat biztosítson a fogyasztóknak. A Big Data rendkívül hasznos, de a legtöbb felhasználó képtelen értékes rálátásokat leszűrni belőle.
Éppen ezért fontos, hogy a szolgáltatott adatokat érthető, emészthető formában prezentáld, hogy tényleg hasznosak legyenek az ügyfelek számára.