Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Az „általános” jelző arra utal, hogy a hirdetések a lehető legtöbb kapcsolódó kulcsszóra, tehát általánosságban megjelenjenek. Általános egyezés használatakor a hirdetés akkor is megjelenhet egy keresésre, ha a felhasználó nem pontosan a megcélzott kulcsszavakra keresett rá, hanem olyanokra, amelyek jelentésükben kapcsolódnak azok valamelyikéhez.
A Google a következő definíciót kínálja az általános egyezésre:
„Olyan kulcsszóbeállítás, amely lehetővé teszi, hogy hirdetése megjelenjen, amikor valaki az adott kulcsszavat vagy annak egy változatát keresi. Az általános egyezésű „kerékpárcsengő” kulcsszó hatására például hirdetése megjelenhet, ha valaki olyan változatokat keres, mint például „kerékpárcsengők”, „csengő vásárlás kerékpárhoz” vagy „kerékpáros csengők értékelése”.
Ez tehát azt jelenti, hogy kiválaszthatsz egy olyan kifejezést, aminek köze van cégedhez, termékeidhez, vagy szolgáltatásaidhoz (bármihez, amit hirdetni szeretnél), és a Google megpróbálja majd minden olyan keresésre megjeleníteni hirdetésedet, ami jelentésében kapcsolódik ehhez a kifejezéshez. Persze az, hogy a hirdetés megjelenik-e több mindentől függ, de ez az egyik szűrő, amit a Google megvizsgál a hirdetési lista összeállításakor.
Ha egy hirdető a "sportcipő" kulcsszóra broad match-t használja, akkor a hirdetési platformja megjelenítheti a hirdetéseket olyan kereséseknél is, mint például "futócipő", "sport lábbeli" vagy "sportos cipők vásárlása". Tehát a broad match lehetőséget nyújt a hirdetések számára, hogy nagyobb hozzáférést kapjanak, és elérjék azokat a felhasználókat is, akik hasonló, de nem pontosan megegyező kifejezéseket használnak a keresésük során.
Fontos megjegyezni, hogy az általános egyezés az alapértelmezett kulcsszóegyezési típus, amelyet a Google beállít, amikor megadsz egy új szót az Ads rendszerében. Fontos tehát tudni, hogy mivel jár az pontosan, ha ezt így, alapértelmezetten hagyod.
A broad match használatakor a megadott kulcsszavadat a rendszer automatikusan egy általánosan kapcsolódó keresések listájával egyezteti össze (innen a „kulcsszóegyezés” fogalma). Ennek két fontos következménye van:
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 110
Átlagos értékelés: 4.9
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.