AMP - Mi az a blogroll?

blogroll


KÖVESS MINKET

FACEBOOKON


Mi az a blogroll?

A blogroll egy hivatkozási lista, ami általában egy blog oldalsávjában jelenik meg az egyszerű elérés érdekében. Ezeket a hivatkozásokat a blog szerkesztője (vagy szerkesztői) helyezi(k) el a blogon. A hivatkozások elhelyezésének több oka is lehet – meglehet, hogy a blogger egy barátja blogjára szeretné felhívni látogatói figyelmét, vagy hasznos forrásokat szeretne felsorolni, ahol olvasói többet tudhatnak meg a bloghoz kapcsolódó témákról.

 

A bloggerek akár kategóriákra is oszthatják a blogrollt, hogy különféle témájú hivatkozásokat helyezhessenek el benne, például más blogokra, amelyekre néha vendégcikkeket írnak, vagy bármi másra (nem csak blogokat lehet elhelyezni a blogrollban). A blogrollt minden webmester saját ízlése és céljai szerint állítja be (ha akar ilyet egyáltalán) és frissíti, ha szükséges.

 

A blogroll etikett

A blogoszféraának (a bloggerek világának) egyik íratlan szabálya, hogy ha valaki elhelyez a blogrolljában, akkor azt illik egy ugyan ilyen elhelyezéssel viszonozni a saját blogodon. Természetesen íratlan szabályként ezt nem mindenki kezeli így, és ez nem is feltétlenül illetlenség.

 

Meglehet, hogy éppen egy olyan blog linkel a tiédre blogrolljában, amivel nem szeretnél semmilyen kapcsolatot. Minimum illik legalább ránézni a linkelő blogra, hogy eldöntsd, akarsz-e visszalinkelni rá, vagy sem.

 

Egy másik szokás emailben felkeresni az adott blog szerkesztőjét, és „személyesen” megköszönni neki blogod említését, különösen, ha a hivatkozás jelentős forgalmat terel a te portádra (még akkor is, ha nem nagyon kedveled a bloggert vagy a tartalmait).

 

Ezzel szemben azt kérni, hogy valaki vegyen fel a blogrolljára nem feltétlenül számít jó etikettnek, még akkor sem, ha azzal érvelsz, hogy te már megtetted ezt az ő blogjával. Ha egy blogger kedveli a tartalmaidat, akkor jó eséllyel hivatkozik majd blogodra, de ne hozd kellemetlen helyzetbe azzal, hogy visszautasításra kényszeríted a kéréseddel.

 

A blogrollok haszna

A blogrollok kiváló forgalomvonzó eszközök. Minél több blogrollba kerül be blogod, annál több lehetséges forgalomforráshoz jutsz. Külön előny, hogy a blogrollokba általában kapcsolódó témájú linkek kerülnek be, így az ezeken keresztül érkező forgalom nagy valószínűséggel érdeklődik majd tartalmaid iránt.

 

A blogrollok segítik a nyilvánosság és a láthatóság szétosztását a blogoszférában, ráadásul a tekintélyes blogokról érkező hivatkozások a Google szemében is sokat érnek, tehát segíthetnek a keresőoptimalizálásban is.


Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 110

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.