AMP - Aldomain, azaz a Subdomain jelentése, jellemzése és magyarázata az online marketing szakszótárban.

Aldomain


IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA


Mi az az aldomain?

Az aldomain (más néven altartomány, angolul subdomain) a webhely domain nevének egy alacsonyabb szintű része. Az aldomainek segítségével különböző szakaszokra lehet osztani egy nagyobb webhelyet, ami rendezettebbé, navigálhatóbbá teszi az azon szereplő tartalmakat.

 

Egy webhelynek több aldomainje is lehet:
  • blog.webhelyem.hu
  • aruhaz.webhelyem.hu

Hol helyezkedik el az aldomain az URL-ben?

Ezekben a példákban a „blog” és az „áruház” szavak jelzik az aldomaint, míg a „webhelyem” az elsődleges domain, a „.hu” pedig az úgynevezett legfelső szintű domaint. A domain névvel ellentétben az altartomány bármilyen szöveg lehet. Nézzünk egy példát az URL egyes elemeire!

 

Miért van szükség aldomainekre?

Az altartományokat gyakran használják tesztelés céljából. Például telepíthetsz egy WordPress-t egy külön aldomainre úgy, hogy mellette elsődleges domaineden tovább fut saját webhelyed is, és a kettő szinte teljesen független egymástól.

 

A webmesterek általában beépülő modulok, frissítések tesztelésére használják az altartományokat, mielőtt ezeket bevezetnék a webhely elsődleges verzióján is. Természetesen az aldomaineket tetszés szerint priváttá lehet alakítani, hogy csak a tesztelők férhessenek hozzá, és a keresőmotorok, illetve a felhasználók ne zavarodjanak össze a tartalmuk miatt.

 

Az aldomaineket gyakran használják webáruházak kialakítására. Sok márka szívesebben üzemeltet erre külön altartományt, mert a webáruházak merően eltérő konfigurációt igényelhetnek, mint a hétköznapi webhelyek, például azért, mert tranzakciók lebonyolítására is alkalmasoknak kell lenniük. Hasonló okokból kerülnek gyakran a blogok is külön aldomainre, különösen ha az elsődleges webhelytől eltérő designt szánnak rájuk.

 

Volt idő, amikor sok cég külön aldomaint hozott létre webhelye mobilos verziójábank (például „m.webhelyem.hu”), habár a mobil-első indexelés és gondolkodásmód megjelenésével ez a trend apadni kezdett.

 

Nemzetközi márkáknál gyakori, hogy a különböző országokhoz külön aldomaineket készítenek, amelyek egy webhelyhez tartoznak, de más nyelven működnek.

 

Ha megfelelően használják őket, az aldomainek sokat tehetnek egy webhely navigálhatósága érdekében. Azonban nem minden esetben muszáj, vagy ajánlott aldomaineket kialakítani – ilyenkor az alkönytárak jelenthetik a megfelelő megoldást.


Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 107

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.