E-commerce branding: 5 tipp, amivel hatékonyan kitűnhetsz a tömegből!

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

5 tipp e-kereskedelmi céged brandingjéhez

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

A legtöbb marketinges tisztában van vele, hogy a vásárlók nagy része márkákat vásárol, nem pedig termékeket. Az online lebonyolított vásárlások száma minden évben egyre csak nő, és kétségtelen, hogy jövőre még nagyobb számokat mérhetünk majd, mint idén.

E-commerce branding

Az e-kereskedelemre a legtöbb piacon óriási verseny jellemző, a branding (vagyis a márkádról felépített kép) azonban segíthet kiemelkedni a tömegből, hogy magadra vonhasd ideális ügyfeleid figyelmét.

 

Persze ezt könnyű mondani, de mit tehet egy olyan cégtulajdonos, aki csak most alapította vállalatát, és semmilyen brandinggel nem rendelkezik? Célod az lesz, hogy egyéni brandinget teremts márkád számára, és persze az is, hogy minél több értékesítést bonyolíts le. A következő tippek ebben segítenek majd, de ha nincs időd ezzel foglalkozni, egyszerűen csak kérd ajánlatunkat IDE kattintva, és segítünk! 

 


Találd meg és dolgozd ki márkaidentitásodat

Márkád identitása az, ahogyan bemutatod magadat a világnak. Hozzátartozik márkád logója, USP-je, illetve branding útmutatója is:

 

Logó: Egy egyszerű, mégis emlékezetes logó kidolgozása meglepően nehéz feladat. Érdemes egy szabadúszó grafikust felkérni rá, hogy tervezze meg és készítse el ezt céged számára, illetve persze minden egyéb vizuális anyagot is, amire szükséged lehet.

 

USP: Márkád identitásának USP-d is fontos része. Ez többek között azt határozza meg, hogy mi teszi egyedivé márkádat, és hogy hogyan kommunikálod ezt célközönséged, ideális ügyfeleid irányába.

 

Branding útmutató: Ez határozza meg, hogy milyen betűtípusokat, színeket, alakzatokat tehát milyen stílust alkalmazol marketinganyagaid elkészítésekor. Ha például már van egy logója márkádnak, ami tetszik, akkor e logó stílusához igazíthatod többi marketingelemedet. A felbérelt grafikus segíthet elkészíteni ezt az útmutatót, hogy a későbbiekben ez alapján készíthesd el új marketinganyagaidat.

 

Dolgozd ki márkád történetét

Márkád története bemutatja e-kereskedelmi céged lényegét. Ebben foglalhatod össze márkád eredetét, céljait, filozófiáját, alapvető értékeit és így tovább. Mindez segít a lehetséges ügyfeleknek, hogy emberibb szinten tudjanak azonosulni márkáddal.

 

Ha szeretnéd kidolgozni márkád történetét, akkor észben kell tartanod, hogy miért alapítottad meg cégedet, és hogy mit szeretnél elérni vele. El kell magyaráznod, hogy mit jelent számodra az, amit céged tesz, hogy az emberek is lássák, hogy megéri támogatniuk munkásságodat.

 

Alakítsd ki márkád közösségi médiás jelenlétét a legfontosabb csatornákon

A közösségi médiás platformok ingyenes hozzáférést biztosítanak számodra egy óriási közönséghez, és lehetőséget nyújtanak, hogy népszerűbbé tedd e-kereskedelmi márkádat. Ha a közösségi médián is szeretnéd folytatni brandingedet (ami mindenképpen ajánlott), akkor fontos, hogy minden platformon azonos elemeket használj (pl. ugyan azt a logót, ugyan azokat a színeket, fogalmazási stílust, stb.) Ebben rengeteget segít majd a már emlegetett branding útmutató.

 

Először persze meg kell találnod azokat a közösségi platformokat, amelyekre érdemes időt és erőforrásokat fordítanod. Lehetetlen egyszerre minden platformon aktívan jelen lenni, ezért ki kell derítened, hogy hol érheted el legtöbb ideális ügyfeledet, hogy arra a közösségi hálózatra koncentrálhass.

 

Ehhez érdemes megnézni, hogy versenytársaid mely platformokon vannak jelen, és hogy ezek közül hol kapják a legnagyobb figyelmet követőiktől. Nem árt továbbá utánanézni a legfrissebb statisztikáknak sem, ha például egy konkrét korcsoportot szeretnél elérni a közösségi platformokon.

 

Tedd egyedivé az ügyfélélményeket

Ha a közösségi médiáról van szó, bizonyára nem az ügyfélszolgálat az egyik legelső dolog, ami eszedbe jutna a branding kapcsán. Pedig azzal, hogy személyre szabott ügyfélélményeket kínálsz ezeken a platformokon, rengeteget segíthetsz a márkádról kialakuló kép megszilárdításában. Egy 2018-ban publikált felmérés szerint a vásárlók 80%-a szívesebben üzletel egy olyan céggel, ami személyre szabott élményeket kínál számukra.

 

Ahogy márkádon dolgozol, gondolkodj el azon, hogy hogyan tehetnéd egyedivé az ügyfélélményeket úgy, hogy azoknak közük legyen céged küldetéséhez, céljaihoz, és márkád identitásához. Például készíthetsz sajátos csomagolást termékeidhez, hogy már azok kibontása is egy sajátos élményt nyújtson ügyfeleid számára.

 

Folyamatosan kínálj új tartalmakat

Márkádnak többféle formában is tartalmakat kell készítenie és kínálnia, hogy releváns maradjon ideális ügyfelei számára, és hogy azok ne feledkezzenek meg róla. Ezek a tartalmak lehetnek blogbejegyzések, videók, infografikák, útmutatók és sok más is. Miután ezek a tartalmak elkészültek, persze érdemes őket minden csatornádon népszerűsíteni, függetlenül attól, hogy hol osztottad meg őket.

 

Készíthetsz például egy olyan vizuális útmutatót, ami segít megfelelő méretű ruhadarabokat vagy kiegészítőket választani vásárlóidnak.

 

A cél az, hogy minél több értéket ossz meg márkád követőivel, elnyerve ezzel bizalmukat. Az emberek sokkal szívesebben fordulnak segítségért egy olyan márkához, amiről látják, hogy érti a dolgát.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!