...egy sorozatot, amiben a webáruház marketing sikertörténeteim morzsáit gyűjtöm össze, na nem azért hogy dicsekedjek, hanem hogy lásd, mi az ami a gyakorlatban is működik, hogy hogyan működik pontosan! Minden cikkben egy-egy kiragadott marketing eszközt mutatok be, és igen, megmutatom azt is, hogy milyen eredményeket hozott ez ügyfeleimnek. Bár ezek kiragadott részletek, és valóban jól működnek, azért fontos tudnod hogy komplex marketing stratégia nélkül ezek önmagukban nem tudnának ilyen sikeresek lenni – ezért kérlek, ne ess abba a hibába hogy azt hiszed, egy-egy cikket elolvasva, azt az eszközt alkalmazva rögtön Te is ezeket a számokat fogod látni.
A webáruház marketing az egyik legkomplexebb terület az online marketingben. Mondom ezt úgy, hogy rengeteg érdekes területet “megjártam” már tanácsadóként 2014 óta. A webáruház marketing pedig a verseny erősödésével egyre nehezebbé válik – de nem baj, mert én meg ettől egyre motiváltabbá válok :)
Vegyük hát fel a kesztyűt együtt, és nézzük, mi az ami valóban működik! Terveim szerint a sorozat cikkei minden héten kedden jelennek meg, ha van kedved, tarts velem! ;)
Webáruház marketing sorozatom #1 része: A Google Ads shopping kampányokról
A
Google Ads 2019-ben nagyon nagyot robbantott. Hazánkban is megjelentek a Shopping típusú kampányok, és fenekestül felforgatták az ekereskedelmet. Egy-egy népszerű termékcsoportot forgalmazó webáruház esetében a Shopping hirdetések abszolút “must have” státuszt kaptak, és sok esetben szinte teljesen lenyomják a sima keresési kampányokat. Ha őszinte akarok lenni, hatékonysága még engem is meglepett, pedig több, mint 5 éve foglalkozom ekereskedelmi webhelyekkel, bújom az analitkákat és kísérem figyelemmel az új trendeket…
Miért lepett meg? Mutatom:
1. ábra: egy shopping hirdetés eredményei egy hónap alatt
A fenti ábrán egyik ügyfelem shopping kampányának eredményeit láthatod az elmúlt 30 napból. Többnyire nagy értékű termékeket értékesít, amelyek bár népszerűek, a verseny is hatalmas… Az eredmény? 15 600 Ft költéssel 85! konverzió, azaz online vásárlás. Ez azt jelenti, hogy egy eladásra mi 183 Ft-ot költöttünk. 183 Ft-ból eladtunk valamit (az átlag kosárérték pedig 70 000 Ft körül mozog az Analytics adatai alapján).
Félreértés ne essék, marketingünk már a shopping kampányok megjelenése előtt is szépen teljesített, de ilyen konverziós költséget egy 70 000 Ft-os átlag kosárértékkel rendelkező oldalon azért jó látni, nem igaz? :)
Szeretnél Te is hasonló sikereket elérni, de nincs rá időd, energiád vagy éppen csak nem értesz “mindenhez is”, hogy ezzel is te foglalkozz? Semmi baj. Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és segítünk! Akár csak iránymutatással, akár teljes marketing osztállyal…
A Shopping hirdetések beállításától a sikeres webáruház marketingig
Tehát a Shopping hirdetést mindenképp javaslom, ha olyan termékeket értékesítesz, amit közvetlenül kereshet célközönséged. Mutatom, hogy tudod létrehozni, kezelni.
A Shopping kampányok létrehozása
A Shopping kampányok elindításához szükséged lesz egy
Merchant Center fiókra. Ebben a fiókban tudod kezelni a termék feed-et, tehát a Google Ads innen fogja tudni, hogy milyen termékeket értékesítesz, és ezekre fog hirdetni. A termék feed létrehozásához kérd honlapkészítőd segítségét, ebbe nem megyek bele részletesen.
Ha elkészült a Merchant Center fiók és feltöltötted a feed-et, a diagnosztikai eszközzel ellenőrizd, hogy minden rendben van-e a termékcsatornában.
Ha minden ok, már csak össze kell kapcsolnod azt a Google Ads fiókkal (Beállítások > Társított fiókok), és a Google Ads fiókban engedélyezned kell az összekapcsolást (Eszközök és beállítások > Kapcsolt fiókok), és készítheted is a kampányt!
A kampány készítéséhez:
- A Google Ads-ban kampány szinten kattints a + gombra, és hozz létre egy új kampányt
- Állítsd be célként az “értékesítést”
- Kampánytípusként válaszd a “Shopping”-ot
- Válaszd ki a kapcsolt Merchant Center fiókot
- Kampányaltípusnak add meg az “Intelligens Shopping-kampányt” (a Google saját bevallása szerint ezt részesíti
előnyben a normál hirdetéssel szemben).
- Kattints a tovább gombra.
- Adj nevet a kampánynak (tipp: ez egy Shopping típusú SMART kampány, érdemes ezeket a szavakat szerepeltetni a névben, ill. a hirdetni kívánt termékek körét is jelölheted)
- Adj meg egy napi átlag költségkeretet. (tipp: 1000 Ft alatt nem érdemes gondolkodni. Később a statisztikák alapján módosíthatod!)
- Az ajánlattételi stratégia itt minden esetben a Konverziós érték maximalizálása. Ha nem vagy rutinos hirdető, ezzel el is tudsz indulni – ha azonban szeretnéd, cél ROAS-t állíthatsz be – ezzel optimalizálhatod a megtérülésed. A cél ROAS ajánlattételi stratégiáról
ITT olvashatsz bővebben, ha még nem találkoztál vele.
- Beállíthatod a kezdés és befejezés dátumát is, ha szeretnéd.
- Kattints a mentés és folytatás gombra.
- A termékcsoportok és eszközök oldalon a “Minden termék” felirat melletti ceruzával módosíthatod, hogy mit szeretnél hirdetni. Ha nagyrészt hasonló árú, hasonló típusú termékeid vannak, mehet a Minden termék hirdetése is, de ha kifejezetten csoportokra szeretnéd bontani, itt van rá lehetőséged. Ha jól van beállítva a feed, alapértelmezetten ezek közül választhatsz: márka, elemazonosító (ez általában a cikkszám), feltétel (új vagy használt), terméktípus (feed beállítástól függően ez általában a kategória, amiben a termékek vannak), csatorna (online vagy helyi boltok). Lehetőség van rá, hogy a feedben egyéni címkéket adj a termékekhez (pl fókuszált termék, nem fókuszált termék…), de ez külön beállítást igényel.
- Ezt követően írd meg a tartalmakat, címeket és leírásokat, töltsd fel logod – ahogy egy sima Display hirdetésnél tennéd.
- Kattints a mentés gombra, és várd az eredményeket! :)
Az intelligens shopping kampányok optimalizálásáról
Mivel intelligens kampányról beszélünk, nagyon sok lehetőséged nincs. A költést a fentebb már említett cél ROAS beállításával tudod szabályozni, ezt érdemes tesztelgetni és addig “húzni” amíg az eredmények a legjobbak nem lesznek, de más beállításra itt nincs szükség.
Amivel mégis tudod növelni a teljesítményt, az a termékek elnevezése. Ezeket húzza be ugyanis a Google, az ezekre leadott kereséseknél jeleníti meg a terméked – tehát ha például fantázianeveket adsz ruha kollekciódnak és más nem is szerepel a névben, úgy rosszabb eredményekre számíthatsz, mintha a kulcsszavakat szerepeltetnéd a névben.
Ne feledd, ez önmagában nem elég a sikeres webáruház marketinghez!
A fent leírt “útmutató” nem azért készült hogy nekiess, és minden további nélkül Shopping kampányokat lőj ki a netre. A sikeres webáruház marketing titka még mindig a stratégiában rejlik, aminek ez csak egy apró szelete, egy picike – ám de nagyon hatékony – része!