Egyáltalán mik azok a kiterjesztett szöveges hirdetések? Mit jelentett be pontosan a Google? Mik azok a reszponzív keresési hirdetések? Kezdjük a legelején…
A Google bejelentése
A Google 2021 augusztus 31-én jelentette be, hogy 2022. június 30-tól „kizárólag a reszponzív keresési hirdetések hozhatók létre és szerkeszthetők a normál keresési kampányokban”.
Szóval mit jelent ez? Azt, hogy a megjelölt dátumig létrehozott kiterjesztett szöveges hirdetések továbbra is aktívak maradnak majd, és a statisztikáik is elérhetők lesznek a hirdetők számára. Azonban nem lehet majd újakat létrehozni, és a meglévőket is csak szüneteltetni/folytatni, vagy törölni lehet majd, de szerkeszteni nem.
Kiterjesztett szöveges hirdetések és reszponzív keresési hirdetések – Mi a különbség?
A bejelentésben feltűnnek a „reszponzív keresési hirdetések” is, amiket elsőre könnyű összekeverni a kiterjesztett szöveges hirdetésekkel. Mi tehát a különbség a két hirdetési típus között?
A régi módszer: Kiterjesztett szöveges hirdetések
A kiterjesztett szöveges hirdetéseket még 2016-ban vezette be a Google. Ezek a hirdetések lehetővé tették a hirdetők számára, hogy három címsort és két leírást adhassanak meg szöveges hirdetéseikhez.
Az „új” módszer: Reszponzív keresési hirdetések
A reszponzív keresési hirdetések egy valamivel újabb hirdetési típus, amelyet 2018-ban mutatott be a Google. Ezek a kereső felhasználók előtt pont úgy jelennek meg, mint a régebbi kiterjesztett szöveges hirdetések, azonban felépítésükben már különböznek azoktól.
A reszponzív keresési hirdetésekhez legfeljebb 15 különböző címsort és négy leírást lehet megadni. A Google Ads ezeket a címsorokat és leírásokat cserélgeti és variálja egymással, valahányszor egy felhasználónak megjeleníti az adott hirdetést.
A cél az, hogy a Google Ads a lehető legjobb variációt válassza ki az adott felhasználó keresése alapján, és a reszponzív keresési hirdetések használatával több elemből (címsorok és leírások) válogathat ehhez a rendszer.
Fő a változatosság
A modernebb, reszponzív keresési hirdetések tehát több változatosságot nyújtanak, mint a régebbi kiterjesztett szöveges hirdetések. A felhasználók legfeljebb csak annyit vesznek majd észre, hogy többféle hirdetés is megjelenik nekik egy hirdetőtől a különböző keresésekre.
Hogyan alkalmazkodhatsz a legeredményesebben a változásokhoz?
Sok kisebb vállalkozás azért használja előszeretettel a régebbi, kiterjesztett szöveges hirdetéseket, mert gyorsabban el lehet készíteni őket. Azonban az újabb, reszponzív keresési hirdetések bizonyítottan jobban tudnak teljesíteni, ezért is vált át rájuk véglegesen a Google.
2022. június 30-ig még rengeteg időnk van, tehát minden kisebb és nagyobb hirdető is kényelmesen felkészülhet a változásokra. Íme néhány hasznos tanács ehhez!
1. Tekintsd át, hogy milyen hirdetéseket futtatsz jelenleg
Google Ads fiókodban a Hirdetések menüben könnyedén megtekintheted, hogy éppen milyen típusú hirdetéseket futtatsz. Ezt egy külön oszlopban láthatod – érdemes ez alapján rendezni a listát, hogy minden kiterjesztett szöveges hirdetés egymás után jelenjen meg.
Ha nem vagy biztos abban, amit látsz, kérdezd meg a hirdetéseidért felelős marketingest.
2. Készíts új reszponzív keresési hirdetéseket
Akár futtatsz jelenleg reszponzív keresési hirdetéseket, akár nem, érdemes elkezdeni sűrűbben használni őket. Készítsd fel magadat az átállásra azzal, hogy több ilyen hirdetést is kialakítasz, hogy szükség szerint bármikor beindíthasd őket.
Egyrészt ezt javasolja a Google is, másrészt pedig jó, ha már most elkezdesz ismerkedni ezzel a dinamikus hirdetési típussal.
3. A/B teszteld kiterjesztett szöveges hirdetéseid szövegeit, amíg teheted
2022 júniusának végéig a kiterjesztett szöveges hirdetések úgy működnek majd, mint ma – újakat lehet létrehozni és szerkeszteni is lehet őket. Használd ki ezt az időszakot, hogy lefuttass néhány A/B tesztet, és megtaláld a legjobb szövegeket hirdetéseidhez.
Ne feledd, hogy 2022 június 30. után az addig létrehozott kiterjesztett szöveges hirdetések továbbra is futtathatók maradnak, de már nem lehet őket tovább szerkeszteni. Találd meg addig a tökéletes szöveget hozzájuk, hogy ezeket véglegesíthesd!
4. Próbálj ki más hirdetési típusokat is
Ha fizetett hirdetéseket szeretnél készíteni, akkor nem csak az eddig tárgyalt két típus közül választhatsz:
- A Google például hívást kezdeményező hirdetéseket is kínál, amik kifejezetten hívásra ösztönzik a felhasználókat.
- Kialakíthatsz továbbá dinamikus keresési hirdetéseket is, amiket lényegében a Google állít össze helyetted.
- Ott vannak még a display hirdetések is, amik ugyan már nem a keresési felületen jelennek meg, de ettől függetlenül fontos részei lehetnek stratégiádnak.
- Ha egy webáruházad kezelsz, akkor a Google Shopping hirdetéseket is kipróbálhatod.
Nem kell tehát attól tartanod, hogy jövő nyártól csak egyetlen hirdetéstípust választhatsz majd.
5. Kísérletezz más hirdetési platformokkal
A kiterjesztett szöveges hirdetéseket csak a Google küldi nyugdíjba – más hirdetési platformokon ettől még továbbra is elérhetők maradnak majd. A Microsoft Ads például nem tervezi megszüntetni őket.
Egyébként is érdemes többcsatornás marketinget folytatni az interneten, és nem csak egy-egy eszközre támaszkodni a jelenlét kiépítéséhez. A közösségi médiás hirdetések nem véletlenül népszerűek, és persze még mindig ott vannak a nyomtatott reklámok is, amiket ki lehet próbálni.
6. Kérd egy tapasztalt online marketing ügynökség segítségét
Ha úgy érzed, hogy a Google által bejelentett változás problémát okozna céged számára, vagy csak most döbbentél rá arra, hogy eddig súlyosan elhanyagoltad az online hirdetéseket, akkor érdemes egy szakember segítségét kérned. Egy tapasztalt marketinges nem csak hirdetési, hanem egyéb marketingfeladataidat is magára vállalja majd, így neked több időd marad azzal foglalkozni, amivel igazán szeretnél, ráadásul online jelenléted is jó kezekben lesz!