AMP - Google Ads változás: Mire kell számítani?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Változik a Google Ads – Mire számítsanak a hirdetők?
2021/10/18
Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

Amennyiben fizetett hirdetéseket futtatsz a Google Ads rendszerén keresztül, akkor nemrégiben te is kaphattál egy értesítést (emailben vagy más módon) arról, hogy a jövőben nem lehet majd kiterjesztett szöveges hirdetéseket létrehozni. Ez elsőre talán aggasztóan hangzik, azonban a kisebb cégek teljesítményére ez nem igazán lesz majd hatással.
Mai cikkünkben megmagyarázzuk, hogy mi is fog történni, és hogy hogyan alkalmazkodhatsz te is a változásokhoz.

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Egyáltalán mik azok a kiterjesztett szöveges hirdetések? Mit jelentett be pontosan a Google? Mik azok a reszponzív keresési hirdetések? Kezdjük a legelején…

 

A Google bejelentése

A Google 2021 augusztus 31-én jelentette be, hogy 2022. június 30-tól „kizárólag a reszponzív keresési hirdetések hozhatók létre és szerkeszthetők a normál keresési kampányokban”.
Szóval mit jelent ez? Azt, hogy a megjelölt dátumig létrehozott kiterjesztett szöveges hirdetések továbbra is aktívak maradnak majd, és a statisztikáik is elérhetők lesznek a hirdetők számára. Azonban nem lehet majd újakat létrehozni, és a meglévőket is csak szüneteltetni/folytatni, vagy törölni lehet majd, de szerkeszteni nem.

 

Kiterjesztett szöveges hirdetések és reszponzív keresési hirdetések – Mi a különbség?

A bejelentésben feltűnnek a „reszponzív keresési hirdetések” is, amiket elsőre könnyű összekeverni a kiterjesztett szöveges hirdetésekkel. Mi tehát a különbség a két hirdetési típus között?

 

A régi módszer: Kiterjesztett szöveges hirdetések

A kiterjesztett szöveges hirdetéseket még 2016-ban vezette be a Google. Ezek a hirdetések lehetővé tették a hirdetők számára, hogy három címsort és két leírást adhassanak meg szöveges hirdetéseikhez.

 

Az „új” módszer: Reszponzív keresési hirdetések

A reszponzív keresési hirdetések egy valamivel újabb hirdetési típus, amelyet 2018-ban mutatott be a Google. Ezek a kereső felhasználók előtt pont úgy jelennek meg, mint a régebbi kiterjesztett szöveges hirdetések, azonban felépítésükben már különböznek azoktól.
A reszponzív keresési hirdetésekhez legfeljebb 15 különböző címsort és négy leírást lehet megadni. A Google Ads ezeket a címsorokat és leírásokat cserélgeti és variálja egymással, valahányszor egy felhasználónak megjeleníti az adott hirdetést.
A cél az, hogy a Google Ads a lehető legjobb variációt válassza ki az adott felhasználó keresése alapján, és a reszponzív keresési hirdetések használatával több elemből (címsorok és leírások) válogathat ehhez a rendszer.

 

Fő a változatosság

A modernebb, reszponzív keresési hirdetések tehát több változatosságot nyújtanak, mint a régebbi kiterjesztett szöveges hirdetések. A felhasználók legfeljebb csak annyit vesznek majd észre, hogy többféle hirdetés is megjelenik nekik egy hirdetőtől a különböző keresésekre.

 

Hogyan alkalmazkodhatsz a legeredményesebben a változásokhoz?

Sok kisebb vállalkozás azért használja előszeretettel a régebbi, kiterjesztett szöveges hirdetéseket, mert gyorsabban el lehet készíteni őket. Azonban az újabb, reszponzív keresési hirdetések bizonyítottan jobban tudnak teljesíteni, ezért is vált át rájuk véglegesen a Google.
2022. június 30-ig még rengeteg időnk van, tehát minden kisebb és nagyobb hirdető is kényelmesen felkészülhet a változásokra. Íme néhány hasznos tanács ehhez!

 

1. Tekintsd át, hogy milyen hirdetéseket futtatsz jelenleg

Google Ads fiókodban a Hirdetések menüben könnyedén megtekintheted, hogy éppen milyen típusú hirdetéseket futtatsz. Ezt egy külön oszlopban láthatod – érdemes ez alapján rendezni a listát, hogy minden kiterjesztett szöveges hirdetés egymás után jelenjen meg.
Ha nem vagy biztos abban, amit látsz, kérdezd meg a hirdetéseidért felelős marketingest.

 

2. Készíts új reszponzív keresési hirdetéseket

Akár futtatsz jelenleg reszponzív keresési hirdetéseket, akár nem, érdemes elkezdeni sűrűbben használni őket. Készítsd fel magadat az átállásra azzal, hogy több ilyen hirdetést is kialakítasz, hogy szükség szerint bármikor beindíthasd őket.
Egyrészt ezt javasolja a Google is, másrészt pedig jó, ha már most elkezdesz ismerkedni ezzel a dinamikus hirdetési típussal.

 

3. A/B teszteld kiterjesztett szöveges hirdetéseid szövegeit, amíg teheted

2022 júniusának végéig a kiterjesztett szöveges hirdetések úgy működnek majd, mint ma – újakat lehet létrehozni és szerkeszteni is lehet őket. Használd ki ezt az időszakot, hogy lefuttass néhány A/B tesztet, és megtaláld a legjobb szövegeket hirdetéseidhez.
Ne feledd, hogy 2022 június 30. után az addig létrehozott kiterjesztett szöveges hirdetések továbbra is futtathatók maradnak, de már nem lehet őket tovább szerkeszteni. Találd meg addig a tökéletes szöveget hozzájuk, hogy ezeket véglegesíthesd!

 

4. Próbálj ki más hirdetési típusokat is

Ha fizetett hirdetéseket szeretnél készíteni, akkor nem csak az eddig tárgyalt két típus közül választhatsz:

  • A Google például hívást kezdeményező hirdetéseket is kínál, amik kifejezetten hívásra ösztönzik a felhasználókat.
  • Kialakíthatsz továbbá dinamikus keresési hirdetéseket is, amiket lényegében a Google állít össze helyetted.
  • Ott vannak még a display hirdetések is, amik ugyan már nem a keresési felületen jelennek meg, de ettől függetlenül fontos részei lehetnek stratégiádnak.
  • Ha egy webáruházad kezelsz, akkor a Google Shopping hirdetéseket is kipróbálhatod.

Nem kell tehát attól tartanod, hogy jövő nyártól csak egyetlen hirdetéstípust választhatsz majd.

 

5. Kísérletezz más hirdetési platformokkal

A kiterjesztett szöveges hirdetéseket csak a Google küldi nyugdíjba – más hirdetési platformokon ettől még továbbra is elérhetők maradnak majd. A Microsoft Ads például nem tervezi megszüntetni őket.
Egyébként is érdemes többcsatornás marketinget folytatni az interneten, és nem csak egy-egy eszközre támaszkodni a jelenlét kiépítéséhez. A közösségi médiás hirdetések nem véletlenül népszerűek, és persze még mindig ott vannak a nyomtatott reklámok is, amiket ki lehet próbálni.

 

6. Kérd egy tapasztalt online marketing ügynökség segítségét

Ha úgy érzed, hogy a Google által bejelentett változás problémát okozna céged számára, vagy csak most döbbentél rá arra, hogy eddig súlyosan elhanyagoltad az online hirdetéseket, akkor érdemes egy szakember segítségét kérned. Egy tapasztalt marketinges nem csak hirdetési, hanem egyéb marketingfeladataidat is magára vállalja majd, így neked több időd marad azzal foglalkozni, amivel igazán szeretnél, ráadásul online jelenléted is jó kezekben lesz!
 

Google

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 8

Átlagos értékelés: 4.4




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.