Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Előfordult már, hogy legjobb igyekezeteid ellenére sem sikerült megjelenned versenytársaid között (vagy felett) a Google első találati oldalain? Könnyen lehet, hogy a konkurencia saját SEO szakembert, vagy egy külső SEO tanácsadót használ az előkelő pozíciók megszerzésére és megtartására.
Egy SEO tanácsadó segíthet bekerülni a legelőkelőbb pozíciók közé, ahol téged irigyelnek majd versenytársaid. De mit takar egész pontosan a „SEO tanácsadás”, és miért érdemes neked is együtt dolgoznod egy SEO tanácsadóval?
A SEO tanácsadás egy olyan szolgáltatás (vagy szolgáltatások csoportja), amelyet meglepően kevés cég vesz igénybe. Amennyiben márkád nem éri el azt az organikus teljesítményt, amire egyébként képes lenne, akkor érdemes lesz egy SEO tanácsadó segítségét kérned.
A legtöbb cégalapító, tulajdonos és marketing szakember tudja, hogy a SEO, azaz a keresőoptimalizálás egy rendkívül fontos marketingfeladat. De mennyire is fontos egész pontosan?
Ha a SEO tanácsadásról van szó, akkor a megállapodás általában többféle SEO szolgáltatást is magába foglal. Ilyenek például a kulcsszókutatás, az adatelemzés, és különféle organikus marketingtaktikák, amelyek kifejezetten cégedhez igazodnak. A SEO tanácsadás továbbá rávilágít arra, hogy miként változtathatja meg (pozitív értelemben) márkádat az organikus keresés.
Ott vannak például a techcégek, ahol a keresőoptimalizálás (többek között) a következőkhöz járul hozzá:
Egy jó SEO tanácsadó segít elérni ezeket a célokat, hogy márkád sikert sikerre halmozhasson az organikus találatok között.
A SEO tanácsadók a keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek – ez minden bizonnyal magától értetődő. Meglehet, hogy te és csapatod nagyjából tisztában vagytok a SEO fogalmával, és hogy hogyan optimalizáljátok webhelyeteket a legalapvetőbb lépésekkel, de egy SEO tanácsadó az organikus optimalizálás valamennyi területén otthon érzi magát. Ezek többek között:
Röviden: egy SEO tanácsadó még olyan módszerekkel is képes fellelhetőbbé tenni webhelyedet a találatok között, amelyek egy részéről talán még nem is hallottál.
Azzal, hogy egy szakemberre bízod a SEO-t, és nem egy saját csapattal végezteted ezt a feladatot, nem csak lényegesen több emberi erőforrásod marad más területekre, hanem abban is biztos lehetsz, hogy webhelyed keresőoptimalizálása jó kezekben lesz.
A SEO tanácsadók a keresőoptimalizálás különböző elemeiért felelnek. Egy SEO tanácsadó általánosságban úgy vizsgálja, illetve tökéletesíti webhelyedet, hogy láthatóbbá, felelhetőbbé tegye márkádat a keresők számára, és ezzel több organikus forgalmat szerezzen. A szakember továbbá hasonlóképpen elemzi és javítja majd webhelyed linkprofilját is, hiszen a hivatkozások fontos szerepet játszanak a SEO-ban.
A SEO tanácsadók – nem meglepő módon – tanácsokat és útmutatást is kínálnak ügyfeleik számára, hogy azok minél magasabb pozíciókat szerezhessenek meg a keresőtalálatok között.
A SEO tanácsadó tehát márkád online jelenlétével foglalkozik, hogy hozzáférhetőbbé tegye azt ideális ügyfeleidnek. Segítségével sokkal hatékonyabban felelhetsz majd meg célközönséged igényeinek.
Egy jó SEO tanácsadó kritikusan gondolkodik, szereti elemezni a különböző tényezőket és képes a stratégiai döntéshozásra is. Ezen képességeit használja fel az alábbi területek optimalizálásra és kezelésére:
Ha a fentieket olvasva még mindig nem vagy biztos benne, hogy szükséged van-e egy SEO tanácsadó segítségére, akkor fontold meg ezt a két szót: inbound marketing.
Az inbound marketing célja valódi kapcsolatokat kialakítani közted és ügyfeleid között, és ezen kapcsolatokon keresztül növelni márkádat. Ha értékeled az embereket és bebizonyítod, hogy a legjobb termékeket és szolgáltatásokat igyekszel biztosítani számukra, akkor ezzel megmutatod nekik, hogy megérted őket és tudod, hogy mire van szükségük.
Egy inbound marketing stratégia kialakításakor a következőkre kell odafigyelned:
Szóval mitől lesz valaki jó SEO tanácsadó? Ha a legmegfelelőbb szakembert szeretnéd kiválasztani céged számára, akkor három fő szempontot kell figyelembe venned:
Habár sokan foglalkoznak a SEO-val, ez nem jelenti azt, hogy igazi szakértőknek számítanak a marketin ezen területén. Ha SEO tanácsadót szeretnél keresni magadnak, akkor csak olyasvalakit válassz, aki többéves vagy több évtizedes tapasztalattal rendelkezik ezen a területen, és számos elégedett ügyfél pozitív visszajelzését képes felmutatni.
Egy jó SEO tanácsadó otthon van az on-page, az off-page és a technikai keresőoptimalizálásban is. Ezen kívül ért a kulcsszavakhoz, illetve a tartalmak elkészítése sem újdonság számára.
Egy jó SEO tanácsadó határozottan és érthetően képes elmagyarázni, hogy milyen változtatásokra lesz szükség stratégiádban, és miért.
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 124
Átlagos értékelés: 4.7
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.