AMP - Linkérték, azaz a Link Juice / Link Equity értelmezése, jelentése és jellemzése az online marketing szakszótárban.

Linkérték


IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA


A linkérték definíciója

A linkérték (link juice, vagy link equity) egy keresőmotor rangsorolási szempont, ami azon az elven alapszik, hogy a hivatkozások (vagyis linkek) képesek átörökíteni a tekintélyt az oldalak között. A linkértéket magát is több szempont befolyásolja, például a hivatkozó oldal tekintélye, a HTTP állapot, vagy hogy a két oldal azonos témát dolgoz-e fel. A keresőmotorok ilyen szempontból vizsgálják meg és értékelik a hivatkozásokat, és beleszámítják ezt az értéket az oldalak rangsorolásába.

 

A linkérték és a PageRank

A PageRank volt az első összetettebb érték, amelyet a Google a tartalmak rangsorolásához használt – a PageRank első sorban az adott webhely linkprofilját vette figyelembe a rangsoroláskor. A PageRank ma már egyike a temérdek szempontnak, amit a Google a rangsoroláshoz használ, és lényegesen kevésbé fontos tényező, mint valaha volt.

 

Amikor egy tekintélyes oldal hivatkozik egy kevésbé tekintélyes oldalra, akkor az olyan, mintha a hivatkozó oldal a másikra „szavazna” – ilyenkor a tekintély egy része átszáll a céloldalra.

 

Mi befolyásolja a linkértéket?

Mind a belső, mind a külső hivatkozások örökítenek linkértéket, de hogy mennyit, az több szemponttól is függ.

 

Releváns a hivatkozás?

Ez egy egyszerű koncepció – ha egy kertészeti oldal egy autóversenyzéssel oldalra hivatkozik, akkor a link nem igazán számít relevánsnak, a Google pedig ezt figyelembe veszi. A nem releváns cikkek nem sok értéket örökítenek át.

 

Mekkora a hivatkozó webhely tekintélye?

A hiteles, megbízható, nagy tekintélyű webhelyekről kifelé mutató hivatkozások sokkal értékesebbek, mint egy nemrégiben indult webhelyen elhelyezett linkek.

 

Follow vagy nofollow a hivatkozás?

A noffollow hivatkozásokat a keresőmotorok linkérték tekintetében nem veszik figyelembe, tehát nem örökítenek semmilyen linkértéket (de más értékük ettől függetlenül még lehet).

 

Feltérképezhető a hivatkozás?

Ha egy oldal megtiltja, hogy a tartalmát (és ezzel a rajta elhelyezett linkeket) a keresőmotorok feltérképezzék, akkor a kifelé mutató hivatkozások sem fognak linkértéket örökíteni.

 

Hol található a hivatkozás az oldalon?

Az oldal lábjegyzetében és oldalsávjaiban elhelyezett hivatkozások kevésbé értékesek, mint azok, amik a fő tartalom szövegében vannak (habár lehetnek kivételek). Az oldal felépítése valójában egy jelzés a Google és más keresőmotorok számára, hogy mik a fontosabb, és a kevésbé fontos tartalmak a látogatók számára - ha egy link egy kevésbé fontos szakaszban van, akkor kevesebb értéket is örökít át.

 

Hány hivatkozás szerepel az oldalon?

Ha egy hivatkozás mellett több száz, vagy több ezer másik is jelen van az oldalon, akkor kisebb lehet az értéke, mint egy kevesebb linket tartalmazó oldalon (habár érdemes megjegyezni, hogy nincs olyan, hogy optimális linkmennyiség a maximális linkérték eléréséhez). A túl sűrű linkelés egy másik veszélye, hogy a felhasználónak minél több opciója van, annál kisebb az esélye, hogy pont a kívánt hivatkozásra kattint majd rá.

 

A céloldal HTTP állapota

A 200-as vagy 301-gyel átirányított oldalak megőrzik a linkértéküket. Habár a Google szerint minden átirányítás (még az átmenetiek is) átörökítik a PageRank-et, erre nem érdemes mérget venni, főleg hogy más keresőmotorok egészen máshogy kezelhetik az átirányított oldalakat.


Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 143

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.