Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Egy cég számos okból küldhet leküldéses értesítéseket ügyfeleinek – például, hogy emlékeztesse őket egy néhány nappal korábban bejelentett ajánlatról, vagy a digitális bevásárlókosarukban felejtett termékekről.
Persze ezeket az emlékeztetőket emailek formájában is elküldheted az érintetteknek, de az emailek megnyitási arányai az elmúlt évek során érezhetően lecsökkentek, így a leküldéses értesítések bizonyos esetekben hatékonyabbak lehetnek az üzenetek célba juttatására.
Nem meglepő módon, a leküldéses értesítések kiváló marketingeszközök is. Egy jó leküldéses stratégia nem csak a felhasználói aktivitást javíthatja alkalmazásodban, hanem az alkalmazáson belüli vásárlásokat is fellendítheti.
A leküldéses értesítéseknek két fő fajtája van: webes leküldéses értesítések és mobilos leküldéses értesítések.
A webes leküldéses értesítéseket egy webhely küldi, és megjelenhetnek egy asztali számítógépen és egy mobileszközön is – akkor is, ha a webhely nincs épp megnyitva ezeken.
A mobilos leküldéses értesítéseket mobilalkalmazások küldik, így csak azokon a mobileszközökön jelenhetnek meg, amikre az adott alkalmazást feltelepítették.
A leküldéses értesítések többféleképpen is alkalmazhatók a marketingben
Egy átlagos mobilhasználó kilenc alkalmazást használ naponta. Amennyiben alkalmazásodra ritkábban van szükség, akkor a leküldéses üzenetekkel biztosíthatod, hogy felhasználóid ne feledkezzenek meg róluk és ne töröljék le őket, ha egy ideig nem használják őket. Ezekkel az aktivitásra ösztönző üzenetekkel személyre szabott ajánlatokat, emlékeztetőket, aktualitásokat és egyéb hasznos dolgokat küldhetsz ügyfeleidnek.
A leküldéses értesítések segíthetnek áthidalni az online és offline csatornák között tátongó szakadékot, és ezzel egy akadálymentes, összcsatornás vásárlási élményt nyújtani ügyfeleid számára.
A Google statisztikái szerint az okostelefon-használók 82%-a használja fizikai boltokban is készülékét a fizetésre. Használd ki ezt a lehetőséget, és küldj leküldéses értesítéseket ügyfeleid okostelefonjaira, amikkel üzleteidbe invitálod őket.
Az ügyfelek megtartása sokszor épp olyan fontos, mint újakat szerezni. Azonban a leküldéses értesítések mindkettőben segíthetnek. Egyes jelentések szerint az újonnan megszerzett ügyfeleknek első hét során küldött onboarding értesítésekkel akár 70%-os ügyfélmegtartási arány érhető el.
Ügyfeleiddel számos újdonságot, hírt és fontos tudnivalót közölhetsz akár valós időben is. Elmarad egy rendezvény az időjárás miatt? Megérkeztek az új termékeid webáruházadba? 24 órás akciókat kínálsz? Ezek mind fontos, hasznos üzenetek lehetnek ügyfeleid számára.
Ahhoz, hogy egy felhasználó leküldéses értesítéseket kapjon valamelyik eszközére, először fel kell iratkoznia ezekre az üzenetekre, ezzel engedélyt adva a webhelynek/alkalmazásnak, hogy az üzeneteket küldjön neki. Mobilos leküldéses értesítések esetén ez általában az alkalmazás telepítésekor, vagy első futtatásakor történik meg.
Mivel a leküldéses értesítések elküldése engedélyhez kötött, komolyan el kell gondolkodnod rajta, hogy hogyan is szerezd meg ezt az engedélyt ügyfeleidtől.
Az egyik opció szimplán megkérdezni a felhasználót, hogy engedélyezi-e a leküldéses értesítéseket eszközén – ilyenkor egy igen/nem kérdésre kell csupán válaszolnia.
A másik opció némi plusz információt kínálni felhasználónak arról, hogy pontosan miket és miért szeretnél küldözgetni neki. Ilyenkor a magyarázat után teszed fel a kérdést, amire igennel, vagy nemmel válaszolhat. Fontos persze észben tartani, hogy minél összetettebb ez a magyarázó folyamat, annál valószínűbb, hogy egyes felhasználók idő előtt megszakítják majd a feliratkozást, és nem fejezik be azt. Fontos tehát, hogy légy tömör, lényegre törő, és, ha teheted, vizuálisan prezentáld magyarázatodat.
Az elmúlt években a leküldéses értesítések szerepe és technológiai megoldásai jelentős fejlődésen mentek keresztül. Íme néhány friss trend és információ a leküldéses értesítések világából:
A mesterséges intelligencia és a gépi tanulás alkalmazása révén a leküldéses értesítések egyre inkább személyre szabottá válnak. A cégek már nem csupán demográfiai adatok alapján küldik az üzeneteket, hanem figyelembe veszik a felhasználók viselkedését, preferenciáit és vásárlási előzményeit is. Ez növeli az értesítések relevanciáját és hatékonyságát.
A modern leküldéses értesítések már nem csupán információkat közölnek, hanem lehetőséget biztosítanak a felhasználóknak az azonnali interakcióra. Ilyen például az értesítésekben elhelyezett válasz gombok, űrlapok, vagy akár beágyazott videók. Ezek az interaktív elemek növelik a felhasználói elkötelezettséget.
A vizuális elemekkel, például képekkel, GIF-ekkel és videókkal gazdagított értesítések egyre népszerűbbek. Az ilyen típusú értesítések jobban megragadják a felhasználók figyelmét és nagyobb valószínűséggel ösztönzik őket a cselekvésre.
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 141
Átlagos értékelés: 4.7
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.