Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Fontos észben tartani, hogy az egyezési típus csupán azt befolyásolja, hogy milyen keresésekre van esélye megjelenni hirdetésednek. Azonban hogy mekkora ez az esély, azt már más tényezők diktálják, úgymint az ajánlattétel értéke, a minőségi mutató, stb.
A Google Ads hirdetési rendszerében jelenleg négy fő kulcsszóegyezési típus közül lehet választani.
Ez az alapértelmezett egyezési típus, amivel a legszélesebb közönséget lehet elérni. Az általános egyezés használatakor hirdetésed minden olyan keresésre megjelenhet, amely bármelyiket tartalmazza az általad megcélzott szavak közül, és bármilyen sorrendben.
Például, ha a „luxus apartman” kifejezést céloztad meg általános egyezéssel, akkor hirdetésed megjelenhet majd a „luxus órák” és „olcsó apartman” keresésekre is. Sőt, a Google még akkor is megjelenítheti hirdetésedet, ha a felhasználók rokonértelmű szavakat használnak: a „luxus” lehet a „drága” szinonimája, míg az „apartman” a „nyaraló” szinonimája.
Az általános egyezés legnagyobb hátránya, hogy rengeteg embernek megjelenhetnek hirdetéseid – olyanoknak is, akiket egyáltalán nem érdekel ajánlatod. Persze hirdetéseidre ettől még bárki rákattinthat, és ezekért a kattintásokért akkor is fizetned kell, ha nem vesznek tőled semmit.
Ha tehát minél több kattintást szeretnél, az általános egyezés jó választás lehet, de el kell gondolkodnod rajta, hogy megéri-e fizetned a gyakran irreleváns forgalomért.
Sokáig az „általánosegyezés-módosító” egyezési típus is elérhető volt a Google Ads rendszerében, azonban 2021 februárja óta ez már nem használható.
A kifejezésegyezés valamivel szigorúbb az általános típusnál. Kifejezésegyezés használatakor hirdetésed csak akkor jelenhet majd meg egy felhasználónak, ha pontosan abban a sorrendben használja a kulcsszavakat keresésében, amilyen sorrendben te is megadtad őket a célzáskor.
2019-ben a Google frissítette a kifejezésegyezést, és az óta már a rokonértelmű szavakat, többes számokat, illetve a szavak közeli változatait is beleveszi a célzásba.
A fentebb említett „általánosegyezés-módosító” működése lényegében beleolvadt a kifejezésegyezésbe, így ez az egyezési típus manapság már sokkal kötetlenebb, mint évekkel ezelőtt volt.
Például ha a „nyaralás Görögországban” kifejezést célzod meg, hirdetésed megjelenhet az „olcsó nyaralások Görögországban”, a „nyaralás csomagajánlatok Görögországban” és hasonló kifejezésekre is – hiszen a „nyaralás” és a „Görögországban” szavak sorrendje mindegyikben stimmel.
A pontos egyezés a legszigorúbb kulcsszóegyezési típus, ami a kezdetekben még a mainál is szigorúbb volt. Eleinte úgy működött, hogy hirdetéseid csak akkor jelenhettek meg a felhasználóknak, ha karakterről-karakterre pontosan ugyan azt írták a keresőbe, mint amit te megcéloztál a Google Ads felületén.
Például ha a „fűnyíró vásárlás” kulcsszót céloztad meg, akkor hirdetésed csak a „fűnyíró vásárlás” keresésre jelenhetett meg, de az „olcsó fűnyíró vásárlás”, vagy éppen a „fűnyíró vásárlás Eger” kifejezésekre nem.
A Google később lazított a pontos egyezés szigorúságán, így ma már (a többi típushoz hasonlóan) beleveszi a célzásba a szavak többes számát, szinonimáit, illetve szorosan kapcsolódó változatait is.
A pontos egyezés segíthet kizárni azokat a felhasználókat, akik nem vásárlási szándékkal keresnek a Google-on. Ez javíthatja a konverziós arányodat, hiszen kevesebb olyan embernek jelenik majd meg hirdetésed, akit nem érdekel kínálatod.
Na persze, mindez kétélű fegyver, hiszen szigorúsága miatt a pontos kulcsszóegyezési típus akár a vásárolni hajlandó felhasználókat is kizárhatja a célzásból.
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 149
Átlagos értékelés: 4.8
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.