Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
A közös vállalkozás vagy közös kockázatvállalás egy olyan megegyezés két vagy több üzleti fél között, amely célja egy üzleti projekt közös kivitelezése az összes résztvevő fél haszna érdekében. Az ilyen társulások létrejöhetnek egyetlen projekt idejére, vagy akár végtelenített jelleggel is. Közös vállalkozások léteznek óriáscégek vagy akár két egyedülálló (internet) marketinggel foglalkozó személy között is.
Általánosságban akkor jönnek létre, amikor a két fél erőforrásai kiegészítik egymást, így az üzleti célok könnyebben, gyorsabban és jövedelmezőbb eredményekkel valósíthatók meg, mint egyedülálló működés mellett.
Gyakran jön létre két fél között közös internetes vállalkozás, amikor az egyik fél egy új termékkel áll elő, de semmilyen vagy minimális feliratkozói listával bír, a másik fél azonban jelentős méretű megcélozható közönséggel rendelkezik. A megegyezés ilyenkor általában arról szól, hogy az új terméket előállító fél a listatulajdonos fél listájának reklámozhatja, egy bizonyos közvetítői díj fejében. Ez a helyzet nagyon hasonlít egy közvetítést végző partner és egy kereskedő közötti üzleti megállapodásra.
A termék persze releváns kell legyen a feliratkozók listáján szereplő személyek számára, más szóval nincs értelme növénytermesztést reklámozni egy autósklub feliratkozói számára. Ezzel szemben például egy új kulcsszó kutatást segítő eszközt kifejezetten érdekesnek találhatnak egy SEO hírlevélre feliratkozók.
A mesterséges intelligencia (MI) gyorsan fejlődő területén is egyre gyakoribbak a közös vállalkozások. Ennek oka, hogy az MI-kutatás és -fejlesztés rendkívül költséges lehet, és a cégek gyakran összefognak, hogy megosszák a forrásokat és a kockázatokat. Például a Google és a NVIDIA közös vállalkozást hozott létre a mesterséges intelligencia hardver fejlesztésére.
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 145
Átlagos értékelés: 4.8
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.