AMP - A kifezezésegyezés, azaz a Phrase Match jelentése, jellemzése és magyarázata az online marketing szakszótárban.

Kifejezésegyezés


IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA


 

A kifejezésegyezés definíciója

A kifejezésegyezés a Google Ads egyik kulcsszóegyezési típusa. Kifejezésegyezés használatakor a Google csak akkor jeleníti meg hirdetésedet a kereső felhasználónak, ha az a lekérdezésében használta az általad megcélzott kifejezést.

 

A kifejezésegyezés használatához „idézőjelek közé” kell írnod megcélzandó kulcsszavadat.

 

A kifejezésegyezés működése – régen és most

A Google kifejezésegyezése régebben sokkal szigorúbb volt. Ha például a „piros tornacipő” kifejezést céloztad meg kifejezésegyezéssel, akkor hirdetésed megjelenhetett a [legjobb piros tornacipő]¸a [piros tornacipő olcsón], vagy épp a [leárazott piros tornacipő] kifejezésre is. Hirdetésed azonban nem jelent volna meg a [tornacipő piros], a [piros tornacipők] és egyéb lekérdezésekre.

 

2014-ben aztán a Google frissítette a kifejezésegyezés működését, és azóta már a szavak sorrendjét sem veszi olyan komolyan, és a többes szám, illetve az egyes szám között sem tesz különbséget. Összességében, ha a Google szerint a lekérdezés elég közel áll az általad megcélzott kifejezéshez, akkor a hirdetés megjelenhet a felhasználónak (ha minden más feltétel is adott).

 

Szóval miért olyan fontos ez? Mert az általános egyezésű típusok túl általánosak, míg a pontos egyezési típus gyakran túl szigorú lehet. A kifejezésegyezés egy kellően, de nem túlzottan precíz célzási lehetőséget kínál, afféle arany középutat, ami bizonyos esetekben hasznosabb lehet, mint a többi egyezési típus.

 

Kifejezésegyezés vagy pontos egyezés – mi a különbség?

A fenti példával élve pontos egyezés használatakor hirdetésed csak akkor jelenne meg, ha a felhasználó pont azt írja be a keresőjébe, hogy [piros tornacipő]. Azonban ezzel rengeteg lehetséges forgalomról maradsz le, különösen a long-tail keresések kizárása miatt.

Nem jelenne meg például hirdetésed az olyan releváns keresésekre, mint a [legolcsóbb piros tornacipők], vagy a [piros tornacipők vásárlás] és így tovább. Ezek mind vásárlási szándékra utalnak, a pontos egyezés miatt mégsem látnák hirdetésedet.

 

Csak kifejezésegyezést éri meg használni?

Nem ilyen egyszerű a történet. A kifejezésegyezés is lehet túl tág, vagy túl szűk célzású attól függően, hogy lehetséges ügyfeleid milyen kifejezéseket használnak lekérdezéseikben.

Hirdetésed megjelenhet nem releváns lekérdezésekre, és el is szalaszthatsz néhányat, amik akár még konverziókban is végződhettek volna. Egyszerűen nincs olyan, hogy tökéletes egyezési típus.

 

Frissítések a kifejezésegyezésben

 

  • Szigorúbb szinonimák: A Google 2021-ben frissítette a kifejezésegyezést, hogy szigorúbb legyen a szinonimák kezelésében. Ez azt jelenti, hogy a hirdetések kevésbé valószínű, hogy olyan lekérdezésekre jelenjenek meg, amelyek szinonimákat tartalmaznak a megcélzott kifejezéshez, de nem pontosan egyeznek vele. Ez javíthatja a hirdetések relevanciáját és csökkentheti a nem releváns kattintások számát.
  • Negatív kulcsszavak fontossága: A negatív kulcsszavak használata még fontosabb a kifejezésegyezéssel. Győződj meg róla, hogy hozzáadsz minden olyan negatív kulcsszót, amelyre nem szeretnél hirdetést megjeleníteni, hogy elkerüld a nem releváns forgalmat.
  • Automatikus ajánlattételek: A Google Ads automatikus ajánlattételi stratégiái, mint a "célzott konverziós arány" vagy a "célzott CPA", hasznosak lehetnek a kifejezésegyezéssel történő kampányok optimalizálásában. Ezek a stratégiák automatikusan beállítják a liciteket a kívánt konverziós arány vagy CPA elérése érdekében.

 

Kifejezésegyezés vs. pontos egyezés

 

  • Kifejezésegyezés: A hirdetések akkor jelenhetnek meg, ha a lekérdezés pontosan megegyezik a megcélzott kifejezéssel, vagy ha a lekérdezés szinonimákat, ragozásokat vagy helyesírási variációkat tartalmaz.
  • Pontos egyezés: A hirdetések csak akkor jelenhetnek meg, ha a lekérdezés pontosan megegyezik a megcélzott kifejezéssel.

 


Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 138

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.