Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Ha hírleveledben rendszeresen jó minőségű, értékes tartalmak jelennek meg egy feliratkozóid számára releváns témakörben, akkor idővel megbízható, minőségi információforrásként kezdenek el rád, vagy cégedre tekinteni.
Ha például hírleveledben rendszeresen jó marketingtippeket küldesz ki feliratkozóidnak (akiket persze ez érdekel), akkor jó eséllyel hozzád vagy cégedhez fordulnak majd, ha marketing tanácsadásra lesz szükségük, mert tudják, hogy értesz a szakmához.
Egy jól kidolgozott hírlevél képes befolyásolni a címzettek későbbi vásárlási döntéseit. Egy hatásos hírlevél segít az érdeklődők számára, hogy továbbhaladjanak a vásárlási folyamatban.
A nyilvános márkatudatosság minden cég számára fontos, és a hírlevelek sokat segíthetnek ennek növelésében. Amikor rendszeresen küldesz ki hírleveleket meglévő, vagy leendő ügyfeleidnek, akkor azzal megerősíted beléd, vagy márkádba vetett hűségüket, bizalmukat és tiszteletüket.
A hírlevelek az úgynevezett „lead nutrition”, vagyis „érdeklődő-gondozás” eszközei, mert lehetővé teszik, hogy a felhasználók olyan információkhoz jussanak, amelyek tovább segíthetik őket a vásárlási folyamatban.
A hírlevelezés, mint csatorna kiválóan alkalmas a tények és vállalati h írek terjesztésére, legyen szó bejelentésekről, akciókról, új termékek megjelenéséről, vagy közelgő eseményekről.
A hírlevelek gyakran tartalmaznak időfüggetlen tartalmakat is, például hivatkozásokat instrukciós cikkekhez, vásárlási útmutatókat, katalógusokat, vagy termékbemutatókat.
Az időszakosság a hírlevelek egyik fő jellemzője. Akárcsak az ember kedvenc sorozatának új epizódjai, a hírlevelek is egy előre megszabott ütemterv alapján érkeznek. Az időszakosság segít kapcsolatot teremteni ügyfeleddel (vagy lehetőséges ügyfeleddel), és amint hozzászokik, hogy rendszeresen új tartalmakat kap tőled, idővel számítani is fog majd ezekre.
A hírlevelek ütemezésére nincs semmilyen aranyszabály, de minél többször lépsz kapcsolatba címzettjeiddel, annál hamarabb állapíthatod meg róluk, hogy milyen jellegű tartalmak iránt is érdeklődnek igazán azok közül, amiket kínálsz nekik, és ez alapján, hogy milyen szükségleteik vannak.
A hírlevelek kiküldése (és bizonyos esetekben összeállítása) egy automatizált rendszerben zajlik. Hogy milyen sűrűn, a hét melyik napján, és hány órakor küldöd ki leveleidet, az kizárólag rajtad múlik. Ha nem szeretnél belezavarodni a hírlevelek ütemezésébe, akkor végezd azt egy szerkesztői naptár szerint, amiben jóval előre kijelölöd jövendőbeli tartalommarketin-tevékenységeidet, többek között azt is, hogy melyik napokon milyen jellegű tartalmakat küldesz majd ki.
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 110
Átlagos értékelés: 5.0
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.