Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
A marketingben geofencing (vagy „földrajti elkerítés”, ha úgy tetszik) egy olyan marketingtaktika, amelyben egy hirdető egy virtuális területet kerít el magának, hogy reklámjait az oda belépőknek jeleníthesse meg. E virtuális terület elkerítéséhez több technológia is alkalmazható, például GPS vagy Bluetooth. Egy üzlet például értesítést küldhet egy közeli járókelő okostelefonjára, ha az egy bizonyos távolságon belülre kerül. A geofencing tehát precízebb helyi célzásokat tesz lehetővé.
A geofencing nem egy új technológia, csak éppen az okostelefonok és egyéb mobilkészülékek forradalmával sokkal értékesebb eszközzé vált a marketingesek számára.
A geofencing temérdek lehetőséget kínál a felhasználók számára is, akik interaktív bevásárló listákat készíthetnek, kezelhetik otthoni biztonsági rendszerüket, automatikus eszközeiket, és így tovább. Egyes okostelefonokon például beállítható, hogy a képernyő ne záródjon le, ha a készülék egy adott területen belül van. Egy utcán sétálva a telefon továbbá értesíthet egy közeli étteremről, amit még nem próbáltál ki, vagy, ami éppen akciós ajánlatokat kínál a vendégeknek.
A geofencing tehát mind a marketingesek, mind pedig a felhasználók számára hasznos lehet.
Vizsgáljuk meg közelebbről, hogy miért is olyan hasznos a geofencing a marketingesek számára.
A helyi optimalizálás, azaz a Google helyi keresőtalálatai közé való bekerülés minden helyi jellegű cég számára fontos. A geofencing sokat segíthet ebben, elvégre egy helyi célzást elősegítő eszik, amivel egy kijelölt terület felhasználóit érheted el.
Ezt például leküldéses (push) értesítések kiküldésével teheted meg amik a közeledbe érkező felhasználók telefonján jelennek majd meg. Ebben az értesítésben felhívhatod a közelben járók figyelmét például aktuális ajánlataidra, amiket bármikor megváltoztathatsz.
A helyi eladásokat nem egyszerű nyomon követni, hiszen lehetetlen megállapítani, hogy miért tért be egy vásárló az üzletedbe, hogy konkrét vásárlási szándékkal jött-e, vagy csak nézelődött, és megtetszett neki valami, stb. Ha nem kérdezhetsz meg mindenkit, aki boltodban vásárol valamit, akkor nehéz lesz kideríteni, hogy pontosan melyik marketingtaktikád vonzotta be új ügyfeleidet.
Azonban ha vásárlóid a geofencing-értesítések miatt látogatnak el boltodba, többféle mutatót is nyomon követhetsz, úgymint az eladásokat, hogy meddig tartózkodnak boltodban, és hogy milyen sűrűn látogatnak el oda. Ezek mind hasznos adatok lehetnek marketingstratégiád tökéletesítéséhez.
A geofencing egy másik nagy előnye, hogy adatokat szolgáltat az egyéni, személyre szabott ajánlatok kialakításához. Demográfiai adatokat gyűjthetsz be a helyi lakosságról, például hogy milyen ajánlatok érdeklik és vonzzák be őket üzletedbe.
A helyi eladások statisztikái rámutathatnak a felkapottabb termékekre, amelyeket aztán sűrűbben kiemelheted értesítéseidben és egyéb helyi reklámjaidban is.
A geofencing, habár egy összetett technológia, viszonylag egyszerűen implementálható marketingstratégiádban. Lényegében egy alkalmazásra és GPS koordinátákra lesz szükséged hozzá, és persze ahhoz, hogy a helyi lakosság tudjon a geofencing promóciókról.
A geofencing csak úgy lehet sikeres, ha proaktívan állsz hozzá. Vedd figyelembe meglévő helyi marketingstratégiád összes elemét és jellemzőjét, mielőtt hozzálátnál!
Mielőtt bármilyen marketingbe kezdenél, tudnod kell, hogy pontosan kiknek is szólnak majd hirdetéseid és egyéb üzeneteid. Célközönséged összetétele határozza majd meg, hogy mit és hogyan népszerűsítesz majd kínálatodból a geofencing segítségével.
Fontos, hogy ne jelölj ki túl nagy területet a geofencingre. Általánosságban érdemes csupán egy olyan sugarat használni, ami legfeljebb 5 percnyi gyalogtávra van üzletedtől. Amennyiben nagy az autóforgalom a környéken, valamivel jobban kiterjesztheted a területet, hogy azokat a helyeket is lefedd, ahonnan autóval 5 perc alatt megközelíthető az üzleted.
Fontos, hogy értesítésben azonnali cselekvésre buzdítsd célközönségedet. El kell érned, hogy azonnal el akarjanak látogatni hozzád.
Légy átlátszó a mobilos ügyfeleiddel. Tisztázd, hogy hogyan jutsz hozzá az információikhoz, és mire használod fel ezeket, különösen, ha az alkalmazásodon keresztül szerzed meg ezeket, amit használnak. A bizalmukra lesz szükséged, ha azt szeretnéd, hogy használják is alkalmazásodat, és a későbbiekben is visszatérjenek hozzád.
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 135
Átlagos értékelés: 5.0
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.