AMP - Az email marketing szerepe az online marketingben

Email marketing


KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON


Az email marketing definíciója

Az email marketing egy olyan marketingstratégia, amely során emailek segítségével népszerűsíted cégedet, márkádat, vagy kínálatodat. Az email marketing továbbá meglévő ügyfeleid márkahűségét is segítenek megerősíteni.

Az email marketing lehetővé teszi, hogy értesítsd feliratkozóidat legújabb termékeidről, szolgáltatásaidról, különleges ajánlataidról, illetve a márkádat és ügyfeleidet érintő hírekről. A marketing emailek segítségével fokozatosan kialakíthatsz egy pozitív véleményt feliratkozóidban márkádról, hogy amikor elérkezik a vásárlás pillanata, a te kínálatodból válasszanak maguknak terméket vagy szolgáltatást.

A marketing emailek továbbá a meglévő ügyfeleket is segíthetnek megtartani. Vásárlásuk után ügyfeleidnek hasznos tartalmakat küldhetsz a megvásárolt termékről, vagy a későbbiekben elsőként értesítheted őket a közelgő akciókról és különleges ajánlatokról. Ezek az üzenetek nem csak rendszeresen emlékeztetik ezeket a címzetteket márkádra, hanem a márkád iránti hűségüket is segítenek megerősíteni.

 

Az email marketing előnyei

Az email marketing napjaink egyik legnépszerűbb marketingeszköze, ami többek között annak köszönhető, hogy cselekedetre ösztönzi a címzetteket. Egy email egészen addig olvasatlanul álldogál majd a digitális postaládában, amíg a címzett el nem olvassa, archiválja, esetleg törli azt.

Az email továbbá egy nagyon költséghatékony marketingmódszer is egyben, hiszen akár sokszorosan is képes megtéríteni a költségeit.

Az email kampányok idővel sokkal hatékonyabbá válhatnak, ha az azokat futtatók hajlandók némi figyelmet fordítani az A/B tesztelésre. Egy marketing email tárgya, szövege, illetve CTA-ja is A/B tesztelhető, de éppen olyan fontos lehet az is, hogy mikor kerül kiküldésre egy üzenet.

 

Az email marketing talán legnagyobb előnye (költséghatékony jellege mellett), hogy a feliratkozók listája (más néven az email lista) tetszőleges szempontok szerint különböző szegmensekre osztható. Például képezhetnek egy szegmenset azok, akik már vásároltak márkádtól, és azok, akik még csak érdeklődnek iránta. Külön szegmenseket hozhatsz létre az alapján is, hogy egy vásárló eddig mekkora összeget költött márkádra, vagy, hogy hányszor vásárolt eddig tőled. A lehetőségek listája igen hosszú.

E szegmenseknek aztán külön kifejezetten nekik szóló emaileket küldhetsz, hiszen egy korábbi vásárlót egészen más ajánlatokkal érdemes felkeresni, mint valakit, aki még nem számít céged ügyfelének.

 

Egy hatékony email lista összeállítása

Az email marketing sikere a jól összeállított és logikusan szegmentált email listán múlik. Egy ilyen lista összegyűjtése hosszadalmas, sőt, soha véget nem érő folyamat, hiszen mindig lesznek olyan ügyfeleid, akik érdeklődőkként megadják neked elérhetőségedet, és olyanok is, akik idővel érdeklődőkből ügyfelekké lépnek elő (azaz konvertálnak).

Íme néhány tipp egy email lista összeállításához!

 

Soha ne vásárolj email listákat

Az email listák vásárlása több okból is rossz ötlet. A leglogikusabb ellenérv, hogy amikor egy felhasználó olyan feladótól kap marketing emailt, amire nem ő iratkozott fel önszántából, akkor jobb esetben törli azt (anélkül, hogy megnyitná), rosszabb esetben pedig spamként (levélszemét) jelöli meg az üzenetet. Minél több címzett jelöli meg egy feladó üzeneteit spamként, annál valószínűbb, hogy az email szolgáltatók kitiltják majd azt a címet a rendszerükből.

A helyes módszer rávenni ideális ügyfeleidet arra, hogy önszántukból iratkozzanak fel email listádra, és beleegyezzenek, hogy marketing emaileket küldhess nekik. Ezért cserébe felkínálhatsz nekik ingyenes ajándékokat (pl. egy e-könyvet, vagy egy webinárium megtekintését), vagy egy kisebb árengedményt az első vásárlásukra, stb.

A lényeg, hogy email listádon csak olyan címzettek szerepeljenek, akik tudatosan kerültek fel rá.  Sok országban kifejezetten elvárás, hogy a feliratkozó felhasználóknak egy visszaigazoló emailt küldj, amiben másodjára is meg kell erősíteniük, hogy valóban önszántukból adták meg neked email címüket marketingcélokra.

 

Légy tisztában az emaileket szabályozó törvényekkel

Az email marketingnek temérdek írott szabálya van, amelyek ráadásul attól is függhetnek, hogy mely országokból származnak ügyfeleid. Ha például az Európai Unión belül tevékenykedsz, akkor tisztában kell lenned a GDPR részleteivel, ami az európai ügyfelek adatainak kezelését szabályozza.

 

Beszélgess ügyfeleiddel

Az email egy nagyszerű marketingeszköz, de nem csak a népszerűsítés céljából lehet hasznos márkád számára. Időnként ne egy marketingüzenetet küldj ki feliratkozóidnak, hanem közöld velük, hogy mennyire nagyra értékeled folyamatos támogatásukat, vagy emlékeztesd őket a hátrahagyott bevásárlókosarukra, esetleg küldj nekik egy kupont születésnapjuk, vagy első vásárlásuk évfordulója alkalmából.

Tedd továbbá lehetővé, hogy emailjeidre válaszolhassanak is címzettjeid, hiszen minden ilyen üzenetváltás hasznos visszajelzéseket tartalmazhat, amelyek alapján tovább tökéletesítheted kínálatodat, ügyfélszolgálatodat és marketingedet.

Mindezzel jó okokat adsz majd címzettjeidnek, hogy továbbra is feliratkozva maradjanak email listádon.

 

Csak indokolt esetekben küldj emaileket

Ha már egyszer sikerült megszerezned egy érdeklődő email címét, akkor ne élj vissza ezzel az információval. Ne küldd tele a postaládájukat emailekkel, csak azért mert megengedték ezt neked, különben hamar leiratkoznak majd, és még talán spammernek is megjelölnek. Csak akkor üzenj nekik, ha releváns, fontos, értékes mondanivalód van.

 

Az email története

Az első emailt egy informatikai mérnök, Ray Tomlinson küldte el 1971-ben. Habár az üzenet csupán néhány betűt és számot tartalmazott, a kommunikáció egy teljesen új fejezetét nyitotta meg a világ számára. Szintén Tomlinsonnak köszönhetjük, hogy az email címekben a mai napig is a ’@’ jelet használjuk.

1978-ban aztán Gary Thuerk, a Digital Equipment Corp egyik marketingmenedzsere elküldte a világ első kereskedelmi emailjeit, hogy egy új termékről értesítse címzettjeit. Habár email listája mindössze 400 címet tartalmazott, ezek az emailek összesen 13 millió dollárnyi bevételt hoztak a cégnek.

A 90-es években aztán az internet a világ több országa számára is elérhetővé vált, ami gyökeresen megváltoztatta az emberek közötti kommunikációt. Nem kellett sok idő persze, hogy a marketingesek is rájöjjenek: az email egy rendkívül hatékony marketingeszköz lehet.

Természetesen hamarosan a törvényhozó szervek is elkezdték szabályozni az emaileket, így jött létre például az az adatvédelmi törvény az Egyesült Királyságban, amely kötelezi a feladókat, hogy egy leiratkozási hivatkozást is elhelyezzenek marketing emailjeikben.


Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 76

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.