AMP - Koronavírus és marketing: így őrizd meg online jelenléted, kapcsolatod vevőiddel

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Céges teendők a koronavírus alatt: Online jelenléted megőrzése és ügyfeleid értesítése a jelen helyzetről
2020/04/07
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó


Habár a világszintű járványhelyzetben az emberi élet és a biztonság a legfontosabb tényezők, számos ügyfél aggódik kedvenc márkái és üzletei miatt is – tudni szeretnék, hogy elérhetik-e őket, hogy nyitva tartanak-e, illetve hogy van-e készleten kedvenc termékeikből.
 

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

Válsághelyzetben a kommunikáció mindig nehezebb kicsit… hiszen kinek van most kedve még azzal is foglalkozni, hogy a Google Cégem oldalon jól szerepeljen a nyitva tartás?! És mégis, mi a jó kommunikáció egy ilyen kiélezett helyzetben? Ha úgy érzed, jól jönne a támogatás és rendbe tetetnéd marketinged ebben az időszakban, keress minket bizalommal IDE kattintva! 

 

De addig is, a következő tippekkel segítünk rendezni online jelenlétedet, hogy ügyfeleid még ebben a fejetlen helyzetben is tájékozottak maradhassanak cégedet illetően.

 

Tedd rendbe helyi cégbejegyzéseidet

Sok helyi cégnek nem a webhelyére találnak rá a kereső felhasználók, hanem a helyi cégbejegyzések online listáin. Ezek közül a legfontosabb a Google Cégem adatlapod, amiről a legtöbb felhasználó tájékozódni próbál cégeddel kapcsolatban. Győződj meg róla, hogy adatlapod a vírushelyzet idején (és egyébként is) mindig naprakész adatokat mutasson az érdeklődőknek (módosítsd nyitva tartásodat, leírásodat, stb.)

 

Fontos, hogy a vállalatok minden online cégbejegyzésüket frissítsék, nem csak a Google Cégemben, hanem a Facebookon, a TripAdvisoron és egyéb helyeken is. Mindemellett ügyelniük kell arra, hogy minden erre alkalmas felületen folyamatosan kommunikáljanak ügyfeleikkel azzal kapcsolatban, hogy milyen lépéseket tesznek a koronavírus miatt kialakult helyzetben.

 

A Google aktívan dolgozik azon, hogy értesítse ezekről a változtatásokról a cégtulajdonosokat. A keresőóriás Duplex névre hallgató mesterséges intelligenciájának feladata, hogy meggyőződjön róla, friss nyitva tartási adatok láthatók-e a Google Térképen illetve a Google Keresőben. Persze nem kell megvárnod, hogy a Google automatikusan felkeressen ez ügyben – már most érdemes beállítanod az új nyitva tartási időket, vagy átmenetileg bezártnak beállítani cégedet a Google adatbázisában.

 

Google Cégem adatlapodra bejegyzéseket is írhatsz, amik rögtön a keresőtalálatok mellett illetve a Térképen jelennek meg az érdeklődő felhasználóknak, és összesen 7 napig maradnak láthatók (ez bővíthető 14 napra). Érdemes főleg most kihasználni ezt a lehetőséget, hogy mindig friss információkkal láthasd el ügyfeleidet.

 

Teendők céged webhelyén

Fontos, hogy minden vállalat, különösen a helyileg működő cégek (pl. éttermek) választ adjon a koronavírus-helyzettel kapcsolatban leggyakrabban felmerülő kérdésekre. Egészítsd ki webhelyed „gyakran ismételt kérdések” (GY.I.K / GY.F.K. stb.) oldalát aktuális kérdésekkel és válaszokkal (pl. kik kerülnek kapcsolatba termékeiddel a kiszállítás előtt; miben változtak üzleti eljárásaid a veszélyhelyzetben; mi lesz a feladott, de valamilyen okból megakadt rendelések sorsa, stb.)

 

Amennyiben cégedet (és ez által ügyfeleidet) súlyosan érinti a vírushelyzet, nem túlzás egy külön ezzel foglalkozó oldalt létrehozni webhelyeden, és jól látható vizuális elemekkel kiemelni azt menüdben. Itt minden részletes információt felsorolhatsz ügyfeleidnek, és folyamatosan frissítheted hogy ők is képben legyenek céged helyzetét illetően.

 

A strukturált adatok frissítése

A termékek elérhetősége

Ha szeretnéd segíteni mind a keresőmotorok, mind pedig ügyfeleid munkáját, akkor ügyelj rá, hogy webhelyed strukturált adatait is a helyzetnek megfelelően frissítsd. Viszonteladók/kereskedők számára például fontos lehetőleg valós időben frissíteni a termékek készletadatait a termékek adatlapjain.

 


Az [ItemAvailability] strukturált adattal megjelölheted, hogy termékeid elérhetők-e webáruházadban:
•    InStock – a termék készleten van
•    OutofStock – a termék nincs készleten
•    Discontinued – már nem forgalmazott termék
•    LimitedAvailability – korlátozott mennyiségben elérhető termék
•    InStoreOnly – csak üzletben érhető el
•    OnlineOnly – csak webáruházban érhető el
… és így tovább.
 

A rendezvények státusza

A rendezvényszervező cégek az [eventStatus] jelöléssel adhatják meg, hogy az adott rendezvény halasztásra [EventPostponed] került-e, vagy teljesen le kellett-e fújni [EventCancelled]. A Google azt javasolja a szervezőknek, hogy egészen addig tartsák megjelölve az eredeti kezdési dátumot [startDate], amíg az új dátumot hivatalosan be nem tudják jelenteni. Ez után frissíthető az új kezdési dátum, illetve az új befejezési dátum [endDate] is. Ne felejtsd el a rendezvény állapotát [eventStatus] elnapoltra [eventRescheduled] állítani.

 

Előfordulhat az is, hogy a rendezvényt virtuális közegbe tervezet átköltöztetni, hogy a résztvevők az interneten követhessék az eseményeket. Ilyen esetben a helyszín típusát virtuálisra [VirtualLocation] érdemes állítani, a részvételi módot [eventAttendanceMode] pedig online-ra [OnlineEventAttendanceMode].

 

A speciális bejelentés [SpecialAnnouncement] jelölést a koronavírus ihlette, és első sorban iskolák, egészségügyi szolgáltatók, helyi önkormányzatok, rendőrségi szervek, gyógyszertárak és közösségi csoportok számára készült, és időbélyegzővel ellátott, szöveges helyzetfrissítéseket lehet közzétenni vele.
 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 10

Átlagos értékelés: 4.5




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.