Válsághelyzetben a kommunikáció mindig nehezebb kicsit… hiszen kinek van most kedve még azzal is foglalkozni, hogy a Google Cégem oldalon jól szerepeljen a nyitva tartás?! És mégis, mi a jó kommunikáció egy ilyen kiélezett helyzetben? Ha úgy érzed, jól jönne a támogatás és rendbe tetetnéd marketinged ebben az időszakban, keress minket bizalommal IDE kattintva!
De addig is, a következő tippekkel segítünk rendezni online jelenlétedet, hogy ügyfeleid még ebben a fejetlen helyzetben is tájékozottak maradhassanak cégedet illetően.
Tedd rendbe helyi cégbejegyzéseidet
Sok helyi cégnek nem a webhelyére találnak rá a kereső felhasználók, hanem a helyi cégbejegyzések online listáin. Ezek közül a legfontosabb a Google Cégem adatlapod, amiről a legtöbb felhasználó tájékozódni próbál cégeddel kapcsolatban. Győződj meg róla, hogy adatlapod a vírushelyzet idején (és egyébként is) mindig naprakész adatokat mutasson az érdeklődőknek (módosítsd nyitva tartásodat, leírásodat, stb.)
Fontos, hogy a vállalatok minden online cégbejegyzésüket frissítsék, nem csak a Google Cégemben, hanem a Facebookon, a TripAdvisoron és egyéb helyeken is. Mindemellett ügyelniük kell arra, hogy minden erre alkalmas felületen folyamatosan kommunikáljanak ügyfeleikkel azzal kapcsolatban, hogy milyen lépéseket tesznek a koronavírus miatt kialakult helyzetben.
A Google aktívan dolgozik azon, hogy értesítse ezekről a változtatásokról a cégtulajdonosokat. A keresőóriás Duplex névre hallgató mesterséges intelligenciájának feladata, hogy meggyőződjön róla, friss nyitva tartási adatok láthatók-e a Google Térképen illetve a Google Keresőben. Persze nem kell megvárnod, hogy a Google automatikusan felkeressen ez ügyben – már most érdemes beállítanod az új nyitva tartási időket, vagy átmenetileg bezártnak beállítani cégedet a Google adatbázisában.
Google Cégem adatlapodra bejegyzéseket is írhatsz, amik rögtön a keresőtalálatok mellett illetve a Térképen jelennek meg az érdeklődő felhasználóknak, és összesen 7 napig maradnak láthatók (ez bővíthető 14 napra). Érdemes főleg most kihasználni ezt a lehetőséget, hogy mindig friss információkkal láthasd el ügyfeleidet.
Teendők céged webhelyén
Fontos, hogy minden vállalat, különösen a helyileg működő cégek (pl. éttermek) választ adjon a koronavírus-helyzettel kapcsolatban leggyakrabban felmerülő kérdésekre. Egészítsd ki webhelyed „gyakran ismételt kérdések” (GY.I.K / GY.F.K. stb.) oldalát aktuális kérdésekkel és válaszokkal (pl. kik kerülnek kapcsolatba termékeiddel a kiszállítás előtt; miben változtak üzleti eljárásaid a veszélyhelyzetben; mi lesz a feladott, de valamilyen okból megakadt rendelések sorsa, stb.)
Amennyiben cégedet (és ez által ügyfeleidet) súlyosan érinti a vírushelyzet, nem túlzás egy külön ezzel foglalkozó oldalt létrehozni webhelyeden, és jól látható vizuális elemekkel kiemelni azt menüdben. Itt minden részletes információt felsorolhatsz ügyfeleidnek, és folyamatosan frissítheted hogy ők is képben legyenek céged helyzetét illetően.
A strukturált adatok frissítése
A termékek elérhetősége
Ha szeretnéd segíteni mind a keresőmotorok, mind pedig ügyfeleid munkáját, akkor ügyelj rá, hogy webhelyed strukturált adatait is a helyzetnek megfelelően frissítsd. Viszonteladók/kereskedők számára például fontos lehetőleg valós időben frissíteni a termékek készletadatait a termékek adatlapjain.
Az [ItemAvailability] strukturált adattal megjelölheted, hogy termékeid elérhetők-e webáruházadban:
• InStock – a termék készleten van
• OutofStock – a termék nincs készleten
• Discontinued – már nem forgalmazott termék
• LimitedAvailability – korlátozott mennyiségben elérhető termék
• InStoreOnly – csak üzletben érhető el
• OnlineOnly – csak webáruházban érhető el
… és így tovább.
A rendezvények státusza
A rendezvényszervező cégek az [eventStatus] jelöléssel adhatják meg, hogy az adott rendezvény halasztásra [EventPostponed] került-e, vagy teljesen le kellett-e fújni [EventCancelled]. A Google azt javasolja a szervezőknek, hogy egészen addig tartsák megjelölve az eredeti kezdési dátumot [startDate], amíg az új dátumot hivatalosan be nem tudják jelenteni. Ez után frissíthető az új kezdési dátum, illetve az új befejezési dátum [endDate] is. Ne felejtsd el a rendezvény állapotát [eventStatus] elnapoltra [eventRescheduled] állítani.
Előfordulhat az is, hogy a rendezvényt virtuális közegbe tervezet átköltöztetni, hogy a résztvevők az interneten követhessék az eseményeket. Ilyen esetben a helyszín típusát virtuálisra [VirtualLocation] érdemes állítani, a részvételi módot [eventAttendanceMode] pedig online-ra [OnlineEventAttendanceMode].
A speciális bejelentés [SpecialAnnouncement] jelölést a koronavírus ihlette, és első sorban iskolák, egészségügyi szolgáltatók, helyi önkormányzatok, rendőrségi szervek, gyógyszertárak és közösségi csoportok számára készült, és időbélyegzővel ellátott, szöveges helyzetfrissítéseket lehet közzétenni vele.