Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Az ajándékoknak számos típusa létezik, ezek lehetnek például:
A Promotional Products Association International (PPAI) Egyesült Államokban végzett kutatása szerint az emberek 62%-a emlékszik egy cég nevére és jellemzőire, miután egy promóciós terméket kapott attól. Egy jó ajándék minden alkalommal emlékezteti a megajándékozott félt márkádról, amikor az használj a terméket.
Egy kreatív ajándék fokozott ügyfélhűséget és ügyfélkapcsolatokat eredményezhet, hiszen azonnali pozitív élményt kínál a leendő ügyfelek számára, amit aztán azok közvetlenül a cég nevéhez csatolnak majd. Ha promóciós terméken a cég elérhetőségei is szerepelnek, az emberek valószínűbb, hogy felveszik veled a kapcsolatot. Ilyen értelemben az ajándékok olyanok, mintha névjegykártyák lennének, csak éppen hasznuk is van.
Az emberek többsége napi legalább 8 órát dolgozik, ami sokak számára egy helyben való ülést jelent. Amennyiben meglévő vagy lehetséges ügyfeleid márkás promóciós termékeidet használják irodai munkájuk során, akkor azzal lényegében munkatársaiknak is reklámozzák márkádat.
Ha ismered ügyfélbázisodat, és tudod, hogy mivel hathatsz rájuk, akkor marketingüzeneteidet személyesebben is célozhatod irányukba. Egy jó promóciós termék lehetővé teszi, hogy testre szabd, és precízen megcélozd üzeneteidet. Azzal, hogy kreatív ajándékot választasz, amihez egy vonzó logó vagy design társul, fokozhatod célközönségedben a termék észlelt értékét és kívánatosságát. Ha például az ajándék vidám, és színes, akkor a megajándékozottak tudni fogják, hogy más területeken is ilyen pozitív hangulatú dolgokra számíthatnak márkádtól.
Az átlagemberek nem tudják, hogy mennyibe is kerül egy promóciós ajándék legyártása, és sokkal valószínűbb, hogy túlbecsülik az értéküket, mert egyetlen termék ára alapján ítélik meg azt (ami mindig drágább). Marketingesként kihasználhatod ezt a jelenséget azzal, hogy nagy ételben szerzed be ajándékaidat, és így sokkal olcsóbban jutsz hozzájuk, mintha egyenként vásárolnád meg őket.
A különböző rendezvények szponzorálása, és az, hogy helyi közösség részévé válsz rengeteget tehet márkádért, hiszen bizonyítottan javítható vele az emberek márkádról kialakult képe, ami további előnyökkel jár. Számos opciód van – támogathatod például egy helyi focicsapatot azzal, hogy márkás mezeket ajándékozol nekik, ezzel is bizonyítva, hogy törődsz a helyi közösséggel, és támogatod mindazt, amit tesznek. Egy ilyen egyszerű, és egyáltalán nem túl költséges gesztussal jótékonysági célokat is szolgálhatsz, tehát tényleg mindenki csak jól jár.
Ajándékokkal nem csak ügyfeleidet, hanem alkalmazottaidat is meglepheted, hálád jeléül teljesítményükért. Az ajándékok motivációs céllal is felhasználhatók, és ösztönzőleg hathatnak a munkatársakra, hogy jobban teljesítsenek. Alakíts ki egy jutalomprogramot, amely a leginkább megfelel munkahelyi kultúrádnak, céges céljaidnak, és persze a munkatársaknak is.
Ahelyett, hogy leáraznád egy termékedet, ugyan azon az áron egy ajándékot is mellékelhetsz hozzá. Ideális esetben a plusz ajándék értéke kisebb, mint amekkora összeget egyébként engedtél volna a termék árából, de sokkal értékesebbnek tűnik tőle a termék a régi árán is. Ez az észlelt érték jelenség, amiről a fenti pontokban már többször is szó volt. Az ingyenes ajándékok sokkal értékesebbekké teszik a termékeket a vásárlók szemében, akik így sokkal hajlandóbbak megvásárolni azokat teljes árukon.
Valahányszor látsz valakit, aki egy márkás pólót visel, akkor valójában egy két lábon járó hirdetőtáblát bámulsz. Néhány márka kifejezetten jól kihasználja ezt, és mutatós vagy éppen hasznos (például egy h hátizsák) termékeket kínál fel ajándékokként. Ha az emberek hétköznapjaik során is gyakran viselik ezeket a termékeket, akkor ezzel lényegében aktív márkanagyköveteiddé válnak, akik magukkal viszik márkád hírét, ahová csak mennek.
Mint azt az első pontban is említettük, a kutatások szerint nagyjából 10 emberből 6-ban jobban rögzül egy cég, ha promóciós terméket kap tőle. Ahhoz, hogy a legtöbbet hozhasd ki az emberek e tulajdonságából először is ismerned kell célközönségedet. A kellően célzott üzenetek és a gondosak kiválogatott ajándékok komoly sikerekre vihetik márkádat az adott réspiacon belül.
Ahhoz, hogy a promóciós termékek gazdaságos és profitálható kampányeszközök legyenek, biztosítanod kell, hogy az ajándékok legyártásának költségeiért nagyobb márkaemlékezetet kapsz, mintha általános hirdetéseket alkalmaznál. Az ilyen jellegű marketing segíthet költségvetésed szabályozásában, és költségek kiegyenlítésének pontosabb kiszámításában.
A mai digitális világban egyre több hirdetés létezik az interneten, egy hivatkozás, banner, vagy éppen videó formájában. Habár a technológiai fejlesztések egy nagyon kényelmes világot teremtettek körülöttünk, az emberek továbbra is jobban szeretik az olyan dolgokat, amiket kezükben tarthatnak – ezért ér többet egy régi, bekeretezett családi kép, mint egy telefonnal készített pillanatkép, ami száz másik között van valahol egy memóriakártyán. Egy ingyenes, kézzelfogható tárgyat kapni sokak számára igazi élmény, és sokkal élvezetesebb a célközönség számára, mint a legtöbb digitális formában megjelenő hirdetés.
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 143
Átlagos értékelés: 4.7
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.