notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A tartalommarketing a leghatékonyabb online marketing eszköz. De hogyan tudsz költség kímélően tartalmakat gyártani? Hogyan segíti ez a keresőoptimalizálást?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > 5 költségbarát stratégia, amikkel fantasztikus tartalommarketinget építhetsz

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

5 költségbarát stratégia, amikkel fantasztikus tartalommarketinget építhetsz


2017/07/25
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A tartalommarketing a leghatékonyabb online marketing eszköz. De hogyan tudsz költség kímélően tartalmakat gyártani? Hogyan segíti ez a keresőoptimalizálást? Mutatjuk!

A tartalommarketing a leghatékonyabb online marketing eszköz. De hogyan tudsz költség kímélően tartalmakat gyártani? Hogyan segíti ez a keresőoptimalizálást?

Egyszer egy barátom, megkérdezte tőlem, mondjam meg, ha csak egy valamire költhetne a marketing eszközök közül, mit tanácsolnék, mi legyen az. Egyből rávágtam: A tartalommarketing! Ha minden nap, vagy amennyit csak tudsz, írsz valamit, ami a potenciális vevőidet érdekelheti, már nyert ügyed van. 

 

Valójában azonban a tartalommarketing még akkor is komoly feladatnak bizonyul, ha tudod, hogy mit csinálsz. Miért éri meg tehát foglalkozni vele?

 

Ha nemzetközi példákat nézünk, akkor kiemelkedő, hogy a Distribution nevű cég 2000 százalékos forgalom és 40 százalékos bevétel gyarapodást volt képes elérni vele. A Qualtrics 2 500 potenciális ügyfelet volt képes bevonzani fejenként mindössze 1,30 dollárnyi konverziós költséggel. A Kraft befektetésarányos megtérülése négyszer nagyobb volt, mint minden más alkalmazott technikájuk esetén. De ha azt vesszük, hogy alapvetően a Marketing Professzorok is ezt az eszközt használja egyedül, akkor ez is egy közvetlen bizonyíték lehet. Sokan posztolnak arról, hogy milyen sikeresek a keresőoptimalizálás, a SEO területén, mi mindig az első 5 között vagyunk ezekre a szavakra is, pedig külön a keresőoptimalizálással nem is foglalkozunk… 

 

Az alábbiakban összefoglaljuk, hogy egy kis költségvetéssel hogyan érhetsz el kiváló eredményeket céged vagy vállalkozásod számára.

 

1. Keresd meg a céged számára legmegfelelőbb tartalomtípust

A tartalommarketinghez számos tartalomtípus tartozik, amelyek elkészítését elvárhatja tőled a piac. Ezek lehetnek blogbejegyzések, videók, slideshow-k, infografikák, eszközök, animációk, podcastek, könyvek és képek is.

 

Habár többféle tartalommal nagyobb közönséget érhetsz el, a különböző típusú tartalmaknak más a megtérülési arányuk.

 

18 év tapasztalata alapján átvizsgáljuk céged online marketing kommunikációját, értékelünk és javaslatot teszünk! Olvasd el, mit is jelent az online marketing audit ide kattintva
 

Pihengetünk?

 

Az első feladatod tehát megállapítani az egyes tartalomtípusok költségeit mind időben, mind pénzben. Ez után meg kell vizsgálnod, hogy a versenytársaid hasonló jellegű tartalmai hogyan teljesítenek. Ezt az ő tartalmaik által generált forgalom, közösségi megosztások, hozzászólások és a tartalomra mutató linkek alapján teheted meg.

 

Kezdj 2-3 olyan tartalomtípussal, amelyek költséghatékonyság terén kitűnnek a többi közül – először ezekre kell, hogy összpontosíts. Ha csak egyetlen típust tartasz előnyösnek, akkor legalább azzal az eggyel kell foglalkoznod.

 

2. Koncentrálj a minőségre, ne a mennyiségre

A legtöbb marketing szakember elköveti azt a hibát, hogy nem hozza ki a legtöbbet a tartalmaiból. Ez pedig nem más, mint pénz- és időpocsékolás.

 

Az imitáció problémája az egyik legjobb példa erre. Tegyük fel, hogy SEO analízised szerint egy sikeres blogíró heti öt alkalommal publikál egy új bejegyzést. Esélyes, hogy ez téged is arra ösztönöz majd, hogy kövesd a példáját és megírd a saját heti öt bejegyzésedet. Több mint valószínű, hogy a minőség a mennyiség rovására megy majd.

 

A tartalommarketingben érdemes a minőségre összpontosítani, és nem a mennyiségre. Az utóbbit csak akkor kíséreld meg, ha a költségvetésed lehetővé teszi azt.

 

Korlátozott anyagi erőforrások mellett azonban vigyáznod kell, hogy ne ess át a ló túloldalára. Hogy mit jelent ez? Érdemes a 80/20 szabályt alkalmaznod, amely szerint eredményeid 80 százaléka mindössze erőfeszítéseid 20 százalékából kell, hogy származzanak. Ez alapján tehát a tartalomkészítésre fordított extra erőfeszítések nem hoznak majd jobb eredményeket, és akár ronthatnak is azokon.

 

3. Javíts a hatékonyságodon

Ha saját magadnak intézed a marketingedet, akkor fontos szempont kell legyen a hatékonyság. Ha a tartalmak tervezése, elkészítése és népszerűsítése a saját idődet emészti fel, akkor muszáj leszel valahogyan lerövidíteni a különböző feladatokat. Ez segít, hogy hatékonyabban használd fel az erőforrásaidat.

 

Bizonyos technikák segíthetnek, hogy tartalmaidat rövidebb idő alatt készíthesd el. Az egyik ilyen technika lényege például, hogy a monoton feladatokat alfeladatokra osztod, és ezeket az alfeladatokat egyszerre végzed el. Például amikor blogot indítasz és szeretnél jó minőségű bejegyzéseket készíteni, akkor ahelyett, hogy mindegyikhez külön témát keresnél, felvázolnád és megírnád a bejegyzést, találj ki egyszerre 30 bejegyzés ötletet későbbre.

 

Így amikor legközelebb új ötletre van szükséged, akkor lesz egy előre elkészített listád, amelyből válogathatsz. Ez a technika nem csak felgyorsítja a munkádat, hanem segít lendületben maradnod is. Jobb minőségű tartalmakat készíthetsz majd, méghozzá rövidebb időn belül.

 

Ezt a módszert más munkafolyamatokra is alkalmazhatod, például a vázlatok (vagy körvonalak) elkészítésére, a bejegyzések megírására, szerkesztésére, a befolyásos személyek neveinek összegyűjtésére és az emailek megírására illetve elküldésére.

 

Hatékonyságodat kiszervezéssel is növelheted, ha hasznát látod. Ez sokat segíthet, ha nincs elég időd, de még fontosabb, ha nincs megfelelő képességed az íráshoz. A rossz minőségű tartalmakra hosszú távon ráfizetsz majd.

 

4. Szerezz nagyszerű tartalmakat, ingyen

Kreatív írókkal tartalmakat készíttetni az oldaladra mindig jó opció. De mennyivel jobb lenne, ha ezek az írók ingyen termelnék a bejegyzéseket, nem igaz?

 

Ha jó minőségű vendégbejegyzéseket szeretnél, akkor személyesen kell elérned az iparágad legjobb blogíróit. Habár lesznek köztük olyanok, akik egy bizonyos összegért írnak csak ilyen bejegyzéseket, sokan készséggel vállalják majd ingyen is a feladatot, hiszen ezzel új közönségeket érhetnek el, új oldalakon.

 

Egy másik jó módszer erre, ha weboldaladon kialakítasz egy sajátos aloldalt, amely kifejezetten a vendégíróknak szól. Ez az oldal ideális esetben három részből álljon:

  • A vendégposztok előnyei a vendégírók számára
  • Milyennek képzeled el ezeket a bejegyzéseket
  • Hogyan érhetnek el téged az érdeklődő vendégírók, és hogyan formázzák meg a jelentkezésüket (hogy könnyebben kiszűrhesd az irreleváns emaileket)

 

Mindig igyekezz csak releváns és minőségi tartalmakat elfogadni, ugyanis a rosszul megírt, alacsony minőségű tartalmak ugyan annyit árthatnak oldaladnak, mint amennyit a jobbak segíthetnek.

 

5. Helyezd mindenek elé a minőséget

A hatékony tartalommarketing lényege olyan minőségi tartalmak készítése, amelyekkel hitelességet és megbízhatóságot érhetsz el magadnak a közönséged köreiben.

 

Hogyan készíthetsz több minőségi tartalmat a rendelkezésedre álló erőforrásokkal? Hogyan használhatod ki a leghatékonyabban az erre fordított idődet? Érdemes-e kiszervezni a munkádat?
 

Hatékony honlapüzemeltetés SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
517 052
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Látens szemantikus indexelés

A látens szemantikus indexelés (röviden LSI) a Google webhelyeket indexelő és rangsoroló...

Döntő fél

Mit is jelent a döntő fél kifjezés? A döntő fél az a személy vagy szerep, aki/ami a...

Facebook

Mi az a Facebook? A Facebook a világ legnagyobb közösségi...

Sikerarány

Mi is az a sikerarány? A sikerarány azon lehetséges ügyfelek...

Tartalomfüggő hirdetés

A tartalomfüggő hirdetés a PPC hirdetések egyik fajtája, első sorban...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.