Máté Balázs, online marketing tanácsadó bemutatása, a Marketing Professzorok Kft. cégvezetője és alapítója, résztulajdonosa, a keresőoptimalizálás és a közösségi média szakértője.

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Ki az a Máté Balázs online marketing tanácsadó?


 

Ki vagyok?

 

Máté BalázsMivel Édesapám, Dr. Máté András is a Szent István Egyetem professzora volt, kicsi gyerekkorom óta a SZIE falai között éltem, itt diplomáztam és itt kezdtem el 1998-ban nappali PHD-s tanulmányaimat. Mindig is érdekelt a kutatás, és a tudomány, de az üzleti élet is, így rögtön a diploma megszerzése után megalapítottam első cégemet, mely egy vezetési- és marketing tanácsadó cég volt. Ez a kettős felállás kíséri végig az életemet:

 

A Marketing Professzorok marketing ügynökség tulajdonosaként és tanácsadóinak szakmai irányítójaként dolgozom, ugyanakkor oktatok a Szenti István Egyetemen és részt veszek kutatási munkákban is. 

 

Gyakorlati marketing tudományos alapokon

Bár már az egyetemen 1997-ben készítettem saját honlapot, soha nem lettem honlapkészítő, a marketing része jobban érdekelt. 2000- óta ügynökségemmel több, mint 500 tanácsadási projektben vettünk részt. Első ügyfeleink KKV-k voltak, és még nem az online marketingről szólt a tanácsadás. 2002-től foglalkoztunk kifejezetten online marketinggel. Igen, ott voltunk az elején a hőskorban, amikor még létezhetk tisztán HTML alapú weboldalak.

 

2005-ben egy konzorcium részeként elnyerete cégem a GlaxoSmithKline pharma üzletágának online marketing beszálítói pozicióját, innetől fogva a KKV-k mellé a multinacionális cégek is felkerültek partnerlistánkra. Ezek között voltak olyan állami nagyvállalatok mint a Magyar Villamos Művek, vagy az OVIT Zrt; multinacionális nagyvállalatok mint a Glaxo Smith Kline (GSK), az ABBOTT és a Sanofi Aventis; valamint olyan erős magyar vállalatok, mint a Vista utazási iroda, az Eventrend csoport, és még több tucat multi és nagyvállalat. Ezeken felül több, mint 400 kis- és középvállalkozásnál dolgoztunk tanácsadóként. 

 

Ezeket a tanácsadási munkákat azonban soha nem divatirányzatok alapján, hanem a tudományos életben megszokott - elméleti alapkutatásra épülő - saját gyakorlati kutatásaim alapján végeztem. Cégem és az egyetem munkatársaiból, diplomaterveseiből, doktoranduszaiból álló kutatócsoporttal folyamatosan elemezzük az online marketing eszközeinek teljesítményét és fejlesztjük azokat saját tapasztalataink által.

 

Ennek a kutatómunkának az eredménye, hogy ma közel 200 saját teszt weboldallal rendelkezünk, melyet a keresőoptimalizálási kutatásokra használunk, és egyben erősítjük velük ügyfeleink weboldalát. Kevés olyan marketig ügynökség van ma Magyarországon, aki régi, jól beágyazott domaineken, valódi, nagy tartalommal bíró oldalak felett rendelkezik, melyet ügyfelei weboldalának hasznára hajthat, és így szinte bármilyen keresőkifejezésre az elsők közé tud juttatni egy weboldalt.  

 

A kutatások másik hozama lett az a több, mint 2 millió Facebook rajongó, melyek 30-40 oldalon megosztva azonnali forgalmat generálhatnak bármilyen weboldalnak. Teszik ezt saját online újságainknak is, melyek az előző két tényező együtt állasának hatására alakultak ki. Online kiadónk jelenleg 11 újságot üzemeltet, havi szinten 3 millió látogatóval. 

 

Szánom-bánom bűneimet

Bár már akkor foglalkoztam online marketinggel, maikor a mai marketingesek nagy többsége még általános iskolába járt (2007-óta oktatok egytemen online marketinget, sokan tanítványaim is voltak), még mindig előfordul, hogy egy-egy marketinges nem ismeri a nevemet. Ez az én nagy-nagy hibám. 40 éves koromra rájöttem, a nap 24 órája nem elegendő mindenre, választani kell azok között a tevékenységek között, melyek beleférnek. Úgy a magánéletben is, ahogyan az üzletiben is. Nem fér bele senkinek az idejébe az, hogy egyszerre legyen élsportoló, cégvezető, tudományos szakember, jó férj és apa, valamint neves „celeb”, melyet az üzleti élet és a marketingszakma ma megkövetel.

 

Ezek közül sajnos a sport gyakran, a celebségen dolgozás állandó jelleggel kiszorultak a 24 órából, így nem dolgoztam soha saját hírnevem öregbítésén, a self PR-on. Nem foglalkoztam reklám jellegű cikkek írásával, magam fényezésével, ahogyan sokan ezt tekintik munkájuk fő csapásvonalának… Mondhatnánk, hogy suszternek a cipője ugye, de igazából nem is volt szükségem rá, hiszen keresőoptimalizált weboldalunk, és 2009-óta Facebook rajongóink mindig is több munkával láttak el, mint amennyi a folyamatosan növő cég el tudott vállalni. Az online marketing hangzatos PR körítés nélkül is megtette hatását.  Eredményeink nyomán tovább ajánlás útján is terjedünk, így soha nem volt saját fizetett hirdetésünk és nem foglalkoztam azzal, hogy megmutassunk magunkat a nagyvilágnak. 

 


Miért bánom még is ezt a bűnömet? Mert látom az eredményét a marketing tanácsadás világában annak, hogy hogyan lehet megalapozott tudás, tapasztalat és háttér nélkül is eladnia magát egy tanácsadó cégnek. Rosszérzésem azonban eltűnik, amikor az ilyen típusú lufikommunikációnak hitelt adó ismerőseim rövid tapasztalatszerzés után bevallják, látják, a mi módszereink és eszközrendszerünk valódi tudásra és képességekre épülő, hatékony rendszer, mely hosszú távon is biztos sikerre vezet. 

 

Tudományos munkám

A Marketing Professzorok online marketing ügynökség vezetése és tanácsadóimmal együttműködve kutatási munkám is állandó. Doktori munkám témája az online marketing eszközök hatásának vizsgálata, melynek célja a konverziók növelése. Több ágazatban is vizsgáljuk ezeket a kérdéseket. A jól mérhető online áruházak területén egyszerűbb, míg a nehezen nyomon követhető, az esetek többségében ma még nem online konvertálódó gasztronómiai ágazatban nehezebb dolgunk van.

 

Kutatási eredményeinket nemzetközi konferenciákon és folyóiratokban is publikáljuk. Szívesen fogadunk meghívásokat publikálásra, előadásra Magyarországon és a világ bármely pontján is.  

 

A cégről, ami mögöttem áll, itt olvashatsz! 
 

Instagram oldalamat ITT találod. 

 

Míg sokan a hírnév felépítésére és fenntartására koncentrálnak, én inkább a tartalmas, értékteremtő munkára helyezem a hangsúlyt. Hiszem, hogy a valódi szakmai siker nem a láthatóságon, hanem a hosszú távú, fenntartható eredményeken alapul. Remélem, hamarosan személyesen is találkozhatunk, hogy megvitassuk, hogyan segíthetünk a te üzleti céljaid elérésében!


 


Legfrissebb cikkek:

Fogászati páciensszerzés: így lesz sikeres a praxisod

2024.06.28

Fogászati páciensszerzés: így lesz sikeres a praxisod

A fogászati praxist működtetni nem csupán kiváló szakmai tudást igényel, hanem hatékony marketingstratégiát is. Az új páciensek megszerzése és megtartása elengedhetetlen a praxis növekedéséhez és sikeréhez. Ebben a cikkben bemutatunk néhány bevált módszert, amelyekkel hatékonyan növelheted praxisod pácienseinek számát.
Építőipar vállalkozás marketing: átfogó útmutató és stratégia

2024.06.27

Építőipar vállalkozás marketing: átfogó útmutató és stratégia

Az építőiparban való működés nem csupán a fizikai munkáról szól. A piaci verseny egyre intenzívebb, és az építőipari vállalkozásoknak elengedhetetlen, hogy hatékony marketingstratégiákat alkalmazzanak a siker érdekében. Ez a cikk átfogó útmutatót nyújt az építőipari marketinghez, bemutatva a legfontosabb stratégiákat és módszereket, amelyek segítségével növelheted céged láthatóságát, építheted a márkát és új ügyfeleket szerezhetsz.
Hogyan lesz több vendég egy hotelben?

2024.06.26

Hogyan lesz több vendég egy hotelben?

Szállodatulajdonosként vagy menedzserként bizonyára tisztában vagy vele, hogy a visszatérő vendégek kulcsfontosságúak a vállalkozás sikeréhez. Nemcsak állandó bevételt hoznak, hanem a márka nagyköveteiként is szolgálnak, javítva szállodád hírnevét. De hogyan biztosíthatod, hogy vendégeid újra és újra visszatérjenek? Az alábbiakban 7 hatékony stratégiát mutatunk be, melyek segítségével növelheted vendégeid lojalitását és ezáltal több vendég lesz a hotelben.
Hatásos szálloda honlapkészítés a bevétel növelésének érdekében

2024.06.24

Hatásos szálloda honlapkészítés a bevétel növelésének érdekében

A szállodák már több mint két évtizede használják a weboldalakat önmaguk és szolgáltatásaik marketingjére. Azonban az elmúlt években a szállodai weboldalak tervezése jelentős átalakuláson ment keresztül. Manapság a szállodatulajdonosok olyan weboldalak létrehozására koncentrálnak, amelyek nemcsak hatékonyan értékesítik ingatlanaikat, hanem önmagukban is pénzkereső gépekké válnak. Ebben a cikkben megtanulhatod, hogyan készíts olyan szállodai webhelyet, amely valóban működik és növeli a bevételeket.
Direkt foglalások növelése a szállodádban -  kreatív marketing megoldásokkal

2024.06.23

Direkt foglalások növelése a szállodádban - kreatív marketing megoldásokkal

A direkt foglalások azok a foglalások, amelyeket a vendégek közvetlenül a szállodával erősítenek meg, anélkül, hogy online utazási irodákat (OTA) vagy más közvetítőket használnának. Ezek általában a szálloda weboldalán, vagy egyéb közvetlen csatornákon, például e-mailben, az értékesítési csapaton keresztül vagy a közösségi médiában történnek.
Hotel weboldal készítés: a legjobb webfejlesztési tippek

2024.06.22

Hotel weboldal készítés: a legjobb webfejlesztési tippek

Naponta 700 000 szállodai webhely versenyez egymással – hogyan érheted el, hogy a tiéd nyerjen? Az ügyfelek háromféleképpen foglalhatnak szállást: közvetlenül a szálloda webhelyén, telefonon vagy harmadik fél platformján (pl. Booking.com). A szállodák számára előnyösebb, ha a vendégek közvetlenül náluk foglalnak, mivel így közvetlen kapcsolatba kerülhetnek velük és anyagilag is jobban járnak. Ezért a szálloda webhelye kulcsszerepet játszik a foglalások lebonyolításában. Az alábbiakban 5 fontos szempontot gyűjtöttünk össze egy szálloda weboldalának tervezéséhez.
Étterem weboldal készítés: 5 titok a konverzió növeléséhez

2024.06.21

Étterem weboldal készítés: 5 titok a konverzió növeléséhez

Az étterem weboldalának elkészítése nem csak egy egyszerű online névjegykártya létrehozását jelenti. Ez egy stratégiai eszköz, amivel új vendégeket vonzhatsz, és hűséges törzsvendégeket nyerhetsz. Ezért fontos, hogy az étterem weboldalának tartalmát a közönség igényeihez igazítsd. Most megmutatom, hogyan teheted ezt meg 5 egyszerű, de hatékony módszerrel.
Étterem Facebook oldal vezetés: így használd a Facebookot éttermed megtöltésére

2024.06.13

Étterem Facebook oldal vezetés: így használd a Facebookot éttermed megtöltésére

A közösségi médiában rejlő lehetőségek kihasználása az üzleti növekedés érdekében vitathatatlan. Sok marketinges azonban „push” stratégiát alkalmaz a közösségi platformokon, ami potenciálisan elidegenítheti a közönségedet. Fontos, hogy tudjuk: a közösségi média elsősorban a kapcsolatteremtés tere, nem pedig a közvetlen vásárlásé, de mégis elengedhetetlen. Íme néhány stratégia az éttermed Facebook oldalának vezetéséhez!
Miért fontos a szállás marketing tanácsadás a szállodák számára?

2024.06.12

Miért fontos a szállás marketing tanácsadás a szállodák számára?

Ebben a modern technológiai világban, ahol a hagyományos marketing módszerek már nem működnek hatékonyan, a szállodák és vendégeik közötti kapcsolatok kiépítése egyre nagyobb kihívást jelent. A legtöbb szállodatulajdonos már felismerte, hogy miért elengedhetetlen egy digitális marketing ügynökség igénybevétele. Egy ilyen ügynökség segíthet abban, hogy erős online jelenlétet alakíts ki, növeld a forgalmat és a potenciális vendégeket valós ügyfelekké konvertáld.
Szálloda marketing tanácsadás: miért éri meg?

2024.06.02

Szálloda marketing tanácsadás: miért éri meg?

A szállodaipar folyamatosan változik és fejlődik, így a hatékony marketing stratégia kulcsfontosságú a sikerhez. A szálloda marketing tanácsadás segít megérteni és kihasználni a legújabb trendeket és technológiákat, növelve ezzel a vendégek számát és elégedettségét. Ebben az útmutatóban bemutatjuk, miért éri meg a szálloda marketing tanácsadás igénybevétele, és milyen előnyökkel járhat a vállalkozásod számára.

Vissza a főoldalra

Facebook Hatékony honlapüzemeltetés Honlapkészítés Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás SMM

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!