Máté Balázs, online marketing tanácsadó bemutatása, a Marketing Professzorok Kft. cégvezetője és alapítója, résztulajdonosa, a keresőoptimalizálás és a közösségi média szakértője.

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Ki az a Máté Balázs online marketing tanácsadó?


 

Ki vagyok?

 

Máté BalázsMivel Édesapám, Dr. Máté András is a Szent István Egyetem professzora volt, kicsi gyerekkorom óta a SZIE falai között éltem, itt diplomáztam és itt kezdtem el 1998-ban nappali PHD-s tanulmányaimat. Mindig is érdekelt a kutatás, és a tudomány, de az üzleti élet is, így rögtön a diploma megszerzése után megalapítottam első cégemet, mely egy vezetési- és marketing tanácsadó cég volt. Ez a kettős felállás kíséri végig az életemet:

 

A Marketing Professzorok marketing ügynökség tulajdonosaként és tanácsadóinak szakmai irányítójaként dolgozom, ugyanakkor oktatok a Szenti István Egyetemen és részt veszek kutatási munkákban is. 

 

Gyakorlati marketing tudományos alapokon

Bár már az egyetemen 1997-ben készítettem saját honlapot, soha nem lettem honlapkészítő, a marketing része jobban érdekelt. 2000- óta ügynökségemmel több, mint 500 tanácsadási projektben vettünk részt. Első ügyfeleink KKV-k voltak, és még nem az online marketingről szólt a tanácsadás. 2002-től foglalkoztunk kifejezetten online marketinggel. Igen, ott voltunk az elején a hőskorban, amikor még létezhetk tisztán HTML alapú weboldalak.

 

2005-ben egy konzorcium részeként elnyerete cégem a GlaxoSmithKline pharma üzletágának online marketing beszálítói pozicióját, innetől fogva a KKV-k mellé a multinacionális cégek is felkerültek partnerlistánkra. Ezek között voltak olyan állami nagyvállalatok mint a Magyar Villamos Művek, vagy az OVIT Zrt; multinacionális nagyvállalatok mint a Glaxo Smith Kline (GSK), az ABBOTT és a Sanofi Aventis; valamint olyan erős magyar vállalatok, mint a Vista utazási iroda, az Eventrend csoport, és még több tucat multi és nagyvállalat. Ezeken felül több, mint 400 kis- és középvállalkozásnál dolgoztunk tanácsadóként. 

 

Ezeket a tanácsadási munkákat azonban soha nem divatirányzatok alapján, hanem a tudományos életben megszokott - elméleti alapkutatásra épülő - saját gyakorlati kutatásaim alapján végeztem. Cégem és az egyetem munkatársaiból, diplomaterveseiből, doktoranduszaiból álló kutatócsoporttal folyamatosan elemezzük az online marketing eszközeinek teljesítményét és fejlesztjük azokat saját tapasztalataink által.

 

Ennek a kutatómunkának az eredménye, hogy ma közel 200 saját teszt weboldallal rendelkezünk, melyet a keresőoptimalizálási kutatásokra használunk, és egyben erősítjük velük ügyfeleink weboldalát. Kevés olyan marketig ügynökség van ma Magyarországon, aki régi, jól beágyazott domaineken, valódi, nagy tartalommal bíró oldalak felett rendelkezik, melyet ügyfelei weboldalának hasznára hajthat, és így szinte bármilyen keresőkifejezésre az elsők közé tud juttatni egy weboldalt.  

 

A kutatások másik hozama lett az a több, mint 2 millió Facebook rajongó, melyek 30-40 oldalon megosztva azonnali forgalmat generálhatnak bármilyen weboldalnak. Teszik ezt saját online újságainknak is, melyek az előző két tényező együtt állasának hatására alakultak ki. Online kiadónk jelenleg 11 újságot üzemeltet, havi szinten 3 millió látogatóval. 

 

Szánom-bánom bűneimet

Bár már akkor foglalkoztam online marketinggel, maikor a mai marketingesek nagy többsége még általános iskolába járt (2007-óta oktatok egytemen online marketinget, sokan tanítványaim is voltak), még mindig előfordul, hogy egy-egy marketinges nem ismeri a nevemet. Ez az én nagy-nagy hibám. 40 éves koromra rájöttem, a nap 24 órája nem elegendő mindenre, választani kell azok között a tevékenységek között, melyek beleférnek. Úgy a magánéletben is, ahogyan az üzletiben is. Nem fér bele senkinek az idejébe az, hogy egyszerre legyen élsportoló, cégvezető, tudományos szakember, jó férj és apa, valamint neves „celeb”, melyet az üzleti élet és a marketingszakma ma megkövetel.

 

Ezek közül sajnos a sport gyakran, a celebségen dolgozás állandó jelleggel kiszorultak a 24 órából, így nem dolgoztam soha saját hírnevem öregbítésén, a self PR-on. Nem foglalkoztam reklám jellegű cikkek írásával, magam fényezésével, ahogyan sokan ezt tekintik munkájuk fő csapásvonalának… Mondhatnánk, hogy suszternek a cipője ugye, de igazából nem is volt szükségem rá, hiszen keresőoptimalizált weboldalunk, és 2009-óta Facebook rajongóink mindig is több munkával láttak el, mint amennyi a folyamatosan növő cég el tudott vállalni. Az online marketing hangzatos PR körítés nélkül is megtette hatását.  Eredményeink nyomán tovább ajánlás útján is terjedünk, így soha nem volt saját fizetett hirdetésünk és nem foglalkoztam azzal, hogy megmutassunk magunkat a nagyvilágnak. 

 


Miért bánom még is ezt a bűnömet? Mert látom az eredményét a marketing tanácsadás világában annak, hogy hogyan lehet megalapozott tudás, tapasztalat és háttér nélkül is eladnia magát egy tanácsadó cégnek. Rosszérzésem azonban eltűnik, amikor az ilyen típusú lufikommunikációnak hitelt adó ismerőseim rövid tapasztalatszerzés után bevallják, látják, a mi módszereink és eszközrendszerünk valódi tudásra és képességekre épülő, hatékony rendszer, mely hosszú távon is biztos sikerre vezet. 

 

Tudományos munkám

A Marketing Professzorok online marketing ügynökség vezetése és tanácsadóimmal együttműködve kutatási munkám is állandó. Doktori munkám témája az online marketing eszközök hatásának vizsgálata, melynek célja a konverziók növelése. Több ágazatban is vizsgáljuk ezeket a kérdéseket. A jól mérhető online áruházak területén egyszerűbb, míg a nehezen nyomon követhető, az esetek többségében ma még nem online konvertálódó gasztronómiai ágazatban nehezebb dolgunk van.

 

Kutatási eredményeinket nemzetközi konferenciákon és folyóiratokban is publikáljuk. Szívesen fogadunk meghívásokat publikálásra, előadásra Magyarországon és a világ bármely pontján is.  

 

A cégről, ami mögöttem áll, itt olvashatsz! 
 

Instagram oldalamat ITT találod. 

 

Míg sokan a hírnév felépítésére és fenntartására koncentrálnak, én inkább a tartalmas, értékteremtő munkára helyezem a hangsúlyt. Hiszem, hogy a valódi szakmai siker nem a láthatóságon, hanem a hosszú távú, fenntartható eredményeken alapul. Remélem, hamarosan személyesen is találkozhatunk, hogy megvitassuk, hogyan segíthetünk a te üzleti céljaid elérésében!


 


Legfrissebb cikkek:

Mennyibe kerül egy SEO tanácsadás? – Tudd meg, mire számíthatsz!

2024.08.30

Mennyibe kerül egy SEO tanácsadás? – Tudd meg, mire számíthatsz!

A SEO az online siker kulcsa, de vajon mennyibe kerül mindez? Sokan tartanak attól, hogy a SEO tanácsadás költségei túl magasak lehetnek, de valójában ez egy befektetés, ami hosszú távon megtérül. Ebben a cikkben megmutatjuk, miért érdemes belevágni, és milyen tényezők befolyásolják az árakat. Ha tudni akarod, hogyan hozhatod ki a legtöbbet a SEO-ból, olvass tovább!
Marketing képzés tapasztalt oktatókkal: legjobb választás a cégednek

2024.08.29

Marketing képzés tapasztalt oktatókkal: legjobb választás a cégednek

A mai versenyorientált üzleti világban a marketing hatékony kezelése kulcsfontosságú a sikerhez. A gyorsan változó trendek és technológiák mellett azonban nehéz lépést tartani. Egy professzionális marketing képzés tapasztalt oktatókkal nemcsak a tudásod frissítésére ad lehetőséget, hanem versenyelőnyt is biztosít a céged számára.
Hírlevél marketing: így készíts olyan hírlevelet, amit az emberek valóban elolvasnak

2024.08.28

Hírlevél marketing: így készíts olyan hírlevelet, amit az emberek valóban elolvasnak

Képzeld el, hogy egy értekezleten ülsz, és valaki bedobja az ötletet: „Indítsunk hírlevelet, hogy folyamatosan szem előtt legyünk az ügyfeleinknél!” Mindenki egyetértően bólint, a feladat pedig hirtelen a te válladra nehezedik. Holnap pedig már küldeni kell az első hírlevelet, és a fejedben csak egy dolog jár: hogyan érhetem el, hogy ezt az emberek tényleg elolvassák? Ezt fogom neked elmondani ebben a cikkben!
6 alapvető tipp a Google Ads marketing stratégia létrehozásához

2024.08.20

6 alapvető tipp a Google Ads marketing stratégia létrehozásához

A Google Ads, korábbi nevén Google AdWords, az egyik legjobb eszköz arra, hogy termékeidet és szolgáltatásaidat a megfelelő közönség elé tárd. Egy jól kidolgozott Google Ads marketing stratégia nemcsak az eladásaidat növeli, hanem segít abban is, hogy több és jobb minőségű potenciális ügyfelet érj el. Ha érdekel, hogyan tudod ezt hatékonyan megvalósítani, itt van 6 alapvető tipp, amelyet érdemes követned.
5 tipp a legjobb marketing ügynökség kiválasztásához céged számára

2024.08.19

5 tipp a legjobb marketing ügynökség kiválasztásához céged számára

Egy jól megválasztott marketing ügynökség óriási hatással lehet vállalkozásod sikerére, hiszen segíthet növelni a márkaismertségedet, bővíteni az ügyfélkörödet, és fellendíteni az eladásokat. A megfelelő ügynökség megtalálása azonban nem egyszerű feladat. Az alábbi öt tipp segíthet abban, hogy megtaláld a céged számára legmegfelelőbb partnert.
Hogyan szerezz több beteget a fogászati rendelődbe?

2024.08.16

Hogyan szerezz több beteget a fogászati rendelődbe?

Egy fogászati rendelő sikeressége nem csak a szakmai tudáson múlik. A páciensek ma már személyre szabott ellátást keresnek, ahol gyorsan és kényelmesen kapnak segítséget. Hogyan érheted el, hogy több páciens találjon rád, és rendszeresen visszatérjen? Ebben a cikkben olyan stratégiákat mutatok be, amelyek segítenek kiemelkedni a versenyben és lojális pácienseket szerezni rendelődnek.
Házépítés marketing: tippek építőipari cégeknek

2024.08.15

Házépítés marketing: tippek építőipari cégeknek

A házépítés marketingje manapság elengedhetetlen az építőipari cégek számára, hiszen a verseny folyamatosan nő a piacon. Ahhoz, hogy vállalkozásod sikeres legyen, és elérd a potenciális ügyfeleket, jól átgondolt és hatékony marketingstratégiákra van szükséged. Ebben a cikkben olyan tippeket és eszközöket osztok meg, amelyek segíthetnek növelni a céged láthatóságát, kiemelkedni a versenytársak közül, és meggyőzni a vásárlókat arról, hogy téged válasszanak. Nézzük meg, hogyan teheted ezt meg!
Étterem TikTok videó készítés tippek, hogy minél könnyebben eljuss a célközönségedhez

2024.08.14

Étterem TikTok videó készítés tippek, hogy minél könnyebben eljuss a célközönségedhez

Az utóbbi években a TikTok robbanásszerű népszerűsége megváltoztatta a közösségi média világát. Ha éttermet vezetsz, a TikTok videók készítése kiváló lehetőség arra, hogy közvetlenül elérd a célközönségedet, növeld a vendégkörödet, és még vonzóbbá tedd a brand-edet. De hogyan kezdj hozzá? Milyen stratégiákkal érheted el, hogy az étterem TikTok videóid valóban hatásosak legyenek? Itt van néhány tipp, amelyek segítenek eligazodni ebben az új világban!
5 fogorvos marketing tipp, amelyeket érdemes kipróbálnod még idén

2024.08.05

5 fogorvos marketing tipp, amelyeket érdemes kipróbálnod még idén

A fogorvosi rendelő számos szempontból általában stabil marad az évek során. Bár időről időre frissítik a berendezéseket és szoftvereket, a rendelő teljeskörű átalakítására ritkán van szükség. De létezik egy olyan terület, ami folyamatosan változást és alkalmazkodást igényel, ez pedig a marketing. Gyere, megmutatom milyen fogorvos marketing tippeket próbálj ki még idén!
Az építőipari marketing legfontosabb elemei

2024.08.02

Az építőipari marketing legfontosabb elemei

Az építőipari marketingnek mindig is megvoltak a maga kihívásai. Ahogy az eszközalapú technológiák a kommunikáció és projektek előterjesztésének menetét is bekebelezik, az építőipari vállalatok tulajdonosai kénytelenek igazodni ezekhez az új módszerekhez.

Vissza a főoldalra

Facebook Hatékony honlapüzemeltetés Honlapkészítés Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás SMM

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!