Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
A spamcsapda (vagy „mézes csupor”) egy olyan email cím, amit a kéretlen emaileket (spamet) küldő cégek, márkák, és egyéb feladók lebuktatására használnak. Spamcsadája lehet például egy internetszolgáltatónak, egy nagyobb cégnek, egy email szolgáltatónak, stb. Ha egy feladót spamelésen kapnak, akkor felkerül egy feketelistára.
Még ha marketingesként kerülöd is a spamelést, előfordulhat, hogy legjobb szándékaid ellenére is belefutsz egy spamcsapdába, miután az felkerül email listádra. Ha nem vigyázol, a spamcsapdák üzemeltetői spammernek bélyegezhetik meg IP címedet, vagy akár domain nevedet is. Ha ezek felkerülnek egy feketelistára, akkor a lista alkalmazói mind megtagadhatják emailjeid kézbesítését felhasználóiknak.
Az eredeti spamcsapdák olyan email címek, amiket az internetszolgáltatók, email szolgáltatók, és más cégek hoznak létre, kifejezetten azért, hogy spammereket buktathassanak le velük. Mivel vadonatújak, ezekre a címekre soha senki nem küldött még üzeneteket. Szóval hogyan jutnak el végül a feladókhoz?
A spamcsapda email címeket a kezelőik különféle webhelyeken helyezik el. A spammerek gyakran használnak olyan szoftrvereket, amik egy webhely teljes tartalmát átkutatják, és kimásolják a találat email címeket. Az eredeti spamcsapda email címek így automatikusan felkerülnek több spammer email listájára is. Egyes spamcsapdákat megvásárolható email listákban rejtenek el.
Ezek után, ha a spamcsapda kezelője észreveszi, hogy valaki emailt küldött erre a címre, akkor nagyon valószínű, hogy spamről van szó, és hogy a feladó gyanús módszerekkel jutott hozzá a címhez.
Habár a legtöbb spamcsapda ronthat egy feladó hírnevén, az ilyen eredeti, kifejezetten csapdának létrehozott email címek a legveszélyesebbek. Ha ilyen email címre küldesz emailt, akkor nagy az esélye, hogy IP címed, vagy domeined tiltásra kerül az adott szolgáltatónál.
Az újrahasznosított spamcsapdák olyan email címek, vagy regisztrált domeinek, amelyek valaha használatban voltak, de később spamcsapdákként kezdték el használni őket. Ezek az email címek egy ideig aktívak voltak, de, miután a felhasználó törölte magát (vagy X ideig nem használta fiókját), deaktiválódnak. Ilyenkor az emailek nem érhetnek célba, és a feladó erről visszajelzést is kap. Egy tisztességes hirdető automatikusan törli az ilyen email címeket listájáról, míg egy spammer nem foglalkozik ezzel. Később aztán az email címet újraaktiválja a szolgáltató, és elkezdi figyelni, hogy kik azok, akik továbbra is rendszeresen küldözgetnek rá emaileket.
A sales@, info@, vagy support@ jellgű email címeket gyakran használják újrahasznosított spamcsapdákként. Az ilyen spamcsapdák kevésbé károsak a feladó hírnevére, de ettől függetlenül árthatnak annak.
A gyakori elírásokat tartalmazó email címek szintén hasznáhlatók spamcsapdáknak. Ilyenek például a @gnail.com, vagy a @yaho.com. Előfordulhat, hogy a feladó hibázott, vagy épp a regisztráló felhasználó írta el email címét – akárhogy is, árthatnak hírnevednek, még ha nem is annyira, mint az eredeti spamcsapdák.
Mint láthatod, a spamcsapda email címek többféleképpen is fekerülhetnek saját email listádra, még akkor is, ha teljesen tiszta módszerekkel építgeted azt magadnak. Éppen ezért fontos, hogy rendszeresen karbantartsd email listádat.
A legegyszerűbben úgy védekezhetsz az eredeti típusú spamcsapdák ellen, hogy nem veszel előre összegyűjtött email listákat. Szinte biztos, hogy az ilyen listákon szerepel néhány spamcsapda is, amik sosem engedélyezték neked, hogy bármilyen emailt küldj nekik.
Egy email lista „beszennyeződése” akkor történik, amikor valaki szándékosan, vagy nem szándékosan ad hozzá egy spamcsapda email címet egy email listához. Hogy ezt elkerüld, ellenőrizd az email címek helyesírását listádban, illetve használj email ellenőrzést a feliratkozási űrlapjaidban, hogy a felhasználók már email címük beírásakor láthassák, hogy helyesen gépelték-e be címüket (pl. nem írtak „gmilt” „gmail” helyett, és így tovább).
Fontos továbbá, hogy kétszeri opt-int használj minden emailes regisztráció során. Ez azt jelenti, hogy küldesz egy megerősítő emailt a megadott email címre, amit a felhasználónak meg kell nyitnia, és rá kell kattintania benne egy hivatkozásra, igazolva ezzel, hogy tényleg ő volt az, aki a saját címére kérte ezt a hírlevelet (és, hogy megengedi, hogy a jövőben is küldözgess ilyeneket neki).
Amíg egy felhasználó nem reagál a megerősítő emailre, akkor addig ne küldj neki egyetlen egy további emailt sem.
Az újrahasznált email címeket alkalmazó spamcsapdák kikerülése érdekében néhány havonta küldj megerősítő emailt feliratkozóidnak (persze csak azoknak, akik korábban már visszajeleztek), hogy a továbbiakban is szeretnének-e emaileket kapni tőled. Ha valaki nem reagál egy ilyen emailre, akkor többé ne küldj neki üzeneteket, mert meglehet, hogy a fiókot már nem használják, és spamcsapda lett (vagy lesz) belőle.
Ha IP címed vagy domained kitiltásra került egy szolgáltatónál, akkor előfordulhat, hogy spamcsapdába léptél – tehát van egy ilyen cím az email listádon.
Ellenőrizd rendszeresen emailjeid kézbesítési arányát. Ha kézbesítéseid aránya folyamatosan csökkenni kezd, vagy hirtelen leesik, akkor jó eséllyel felkerültél egy feketelistára.
Ha azt gyanítod, hogy email listádra egy spamcsapda email cím is felkerült, akkor ideje végezni egy alapos karbantartást. Először is töröld az összes olyan email címed, akik az elmúlt 6 hónapban nem foglalkoztak emailjeiddel (ezt akár 3 hónapra is szűkítheted). Ezt a tisztítást automatikusan is érdemes elvégezni néhány havonta.
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 146
Átlagos értékelés: 4.9
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.