AMP - Egészségügyi remarketing: Hogyan csináld hatékonyan?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

3 tipp a hatékony egészségügyi remarketinghez
2020/10/22
Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

Az internetnek köszönhetően az emberek manapság mindenre azonnal rákereshetnek, mielőtt rászánnák magukat egy vásárlásra. Ugyan ez a helyzet akkor is, amikor egészségügyi szolgáltatókat keresnek maguknak – bármikor utánanézhetnek annak, hogy kikhez érdemes bejelentkezniük. Legyen szó magánpraxisokról vagy egész független klinikákról, az információk néhány kattintásnyira vannak az online világban.

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

Ez az internetes láthatóság minden korábbinál hevesebb versenyt teremtett az egészségügyi szolgáltatók között, akiknek manapság egyre hatékonyabb módszerekhez kell folyamodniuk, hogy pácienseket szerezzenek maguknak, és persze, hogy meg is tudják tartani őket.

Mit tehetnek tehát azok az egészségügyi szervezetek és praktizáló orvosok, akik szeretnének kitűnni a tömegből? Itt lép színre az egészségügyi remarketing.

A remarketing segítségével visszairányíthatod webhelyedre azokat, akik korábban ellátogattak már oda, de nem konvertáltak (pl. nem foglaltak időpontot) az első látogatásuk során. Ez különösen fontos, hiszen csupán az internetes forgalom 2%-a konvertál azonnal, amikor először jár egy új webhelyen.

A remarketinghez úgynevezett sütikre van szükség, amiket webhelyed a felhasználó böngésző programjában tárol el, lehetővé téve ezzel, hogy a későbbiekben célzott reklámokat jeleníthess meg neki, még ha más webhelyeken jár is. Ezek a reklámok, hirdetések emlékeztetik a felhasználókat arra, hogy érdemes lenne visszatérniük webhelyedre időpontot foglalni.

 

1. Ügyelj a személyes adatok védelmére

Orvosként bizonyára azon gondolkodsz, hogy hogyan működhet a remarketing, ha olyan szigorú szabályok kötik a páciensadatok védelmét. Ha elég óvatos vagy, akkor te is készíthetsz a szabályoknak megfelelő egészségügyi remarketing hirdetéseket.

Fontos, hogy reklámjaid ne tartalmazzanak semmit, ami azt feltételezné, hogy tudsz az adott felhasználó egészségügyi állapotáról vagy problémáiról. Az egészségügyi szervezetek nem tárolhatnak olyan információkat, amelyek alapján egy páciens beazonosítható lenne – ilyen például az email cím vagy a telefonszám.

Ez arra kényszerít, hogy általánosan fogalmazd meg hirdetéseid szövegét, és hogy csak a klinikáról, vagy egy adott klinikai osztályról jeleníts meg benne információkat, amikből nem következtethetők ki a megcélzott felhasználó egészségügyi problémái. A hirdetésnek sokkal inkább egészségügyi csapatod szaktudásáról, tapasztalatairól kell szólnia, de nem jelenhetnek meg benne konkrét betegségek, stb.

Ha például egy felhasználó urológiai témákra keresett rá webhelyeden, de nem foglalt időpontot, akkor az egészségügyi remarketing hirdetés arra kell felszólítsa majd, hogy vegye fel a kapcsolatot az urológiai osztállyal, nem pedig arra, hogy „vesekő problémákkal keresse fel szakorvosainkat”.

 

2. Készíts hirdetési stratégiát

Nincs értelme minden nem konvertáló „talán érdeklődő” felhasználónak egészségügyi remarketing hirdetéseket küldeni, aki a webhelyedre téved, hiszen nem minden látogató érkezik webhelyedre egészségügyi ellátásért. Lehet, hogy valakit csak érdekel a téma, vagy egy diák jár nálad, aki egy iskolai projekthez kutat az interneten. Éppen ezért ajánlott csak azokat a felhasználókat újra megcélozni, akik konverziós szándékot feltételező oldalakon is jártak.

Azonosítsd azokat az oldalakat webhelyeden, amelyek a legtöbb konverziós szándékú felhasználót vonzhatják. Ilyenek például az árlisták és a különböző eljárásokat részletező, tájékoztató jellegű oldalak. Így ha valaki ellátogat az urológiai szakoldalra, csak ilyen jellegű reklámokat lát majd a böngészőjében.

Ügyelj továbbá rá, hogy ezeken az oldalakon mind szerepeljen egy egyértelmű, jól látható felhívás, ami a következő lépésre (az időpont lefoglalására) ösztönzi a látogatót.

 

3. Korlátozd egészségügyi remarketingedet

Ha egy látogató nem konvertált még webhelyeden, akkor legfeljebb csak a látogatását követő 30 napban célozgasd remarketing hirdetéseiddel. Ha egy hónap elteltével még mindig nem jelentkezett be egy időpontra, akkor jó eséllyel vagy mást választott, csak információt keresett, vagy nem gondolkodott még elég komolyan a dolgon.

Ne felejtsd el továbbá eltávolítani azokat a felhasználókat egészségügyi remarketing listádról, akik már időpontot foglaltak nálad, hiszen nekik nincs értelme tovább ilyen hirdetéseket küldözgetni. Érdemes áthelyezni például egy másik listába, ahol újra általános hirdetéseket mutatsz a felhasználónak, vagy akár semmilyet.
 

Szeretnéd, ha segítenénk egészségügyi remarketinged megvalósításában? Profi csapatunk segít! Egészségügyi ügynökségünk szakképzett és profi online marketing stratégiát állít össze számodra: Kérd ajánlatunkat!

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 11

Átlagos értékelés: 4.3




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.