Ez az internetes láthatóság minden korábbinál hevesebb versenyt teremtett az egészségügyi szolgáltatók között, akiknek manapság egyre hatékonyabb módszerekhez kell folyamodniuk, hogy pácienseket szerezzenek maguknak, és persze, hogy meg is tudják tartani őket.
Mit tehetnek tehát azok az egészségügyi szervezetek és praktizáló orvosok, akik szeretnének kitűnni a tömegből? Itt lép színre az egészségügyi remarketing.
A remarketing segítségével visszairányíthatod webhelyedre azokat, akik korábban ellátogattak már oda, de nem konvertáltak (pl. nem foglaltak időpontot) az első látogatásuk során. Ez különösen fontos, hiszen csupán az internetes forgalom 2%-a konvertál azonnal, amikor először jár egy új webhelyen.
A remarketinghez úgynevezett sütikre van szükség, amiket webhelyed a felhasználó böngésző programjában tárol el, lehetővé téve ezzel, hogy a későbbiekben célzott reklámokat jeleníthess meg neki, még ha más webhelyeken jár is. Ezek a reklámok, hirdetések emlékeztetik a felhasználókat arra, hogy érdemes lenne visszatérniük webhelyedre időpontot foglalni.
1. Ügyelj a személyes adatok védelmére
Orvosként bizonyára azon gondolkodsz, hogy hogyan működhet a remarketing, ha olyan szigorú szabályok kötik a páciensadatok védelmét. Ha elég óvatos vagy, akkor te is készíthetsz a szabályoknak megfelelő egészségügyi remarketing hirdetéseket.
Fontos, hogy reklámjaid ne tartalmazzanak semmit, ami azt feltételezné, hogy tudsz az adott felhasználó egészségügyi állapotáról vagy problémáiról. Az egészségügyi szervezetek nem tárolhatnak olyan információkat, amelyek alapján egy páciens beazonosítható lenne – ilyen például az email cím vagy a telefonszám.
Ez arra kényszerít, hogy általánosan fogalmazd meg hirdetéseid szövegét, és hogy csak a klinikáról, vagy egy adott klinikai osztályról jeleníts meg benne információkat, amikből nem következtethetők ki a megcélzott felhasználó egészségügyi problémái. A hirdetésnek sokkal inkább egészségügyi csapatod szaktudásáról, tapasztalatairól kell szólnia, de nem jelenhetnek meg benne konkrét betegségek, stb.
Ha például egy felhasználó urológiai témákra keresett rá webhelyeden, de nem foglalt időpontot, akkor az egészségügyi remarketing hirdetés arra kell felszólítsa majd, hogy vegye fel a kapcsolatot az urológiai osztállyal, nem pedig arra, hogy „vesekő problémákkal keresse fel szakorvosainkat”.
2. Készíts hirdetési stratégiát
Nincs értelme minden nem konvertáló „talán érdeklődő” felhasználónak egészségügyi remarketing hirdetéseket küldeni, aki a webhelyedre téved, hiszen nem minden látogató érkezik webhelyedre egészségügyi ellátásért. Lehet, hogy valakit csak érdekel a téma, vagy egy diák jár nálad, aki egy iskolai projekthez kutat az interneten. Éppen ezért ajánlott csak azokat a felhasználókat újra megcélozni, akik konverziós szándékot feltételező oldalakon is jártak.
Azonosítsd azokat az oldalakat webhelyeden, amelyek a legtöbb konverziós szándékú felhasználót vonzhatják. Ilyenek például az árlisták és a különböző eljárásokat részletező, tájékoztató jellegű oldalak. Így ha valaki ellátogat az urológiai szakoldalra, csak ilyen jellegű reklámokat lát majd a böngészőjében.
Ügyelj továbbá rá, hogy ezeken az oldalakon mind szerepeljen egy egyértelmű, jól látható felhívás, ami a következő lépésre (az időpont lefoglalására) ösztönzi a látogatót.
3. Korlátozd egészségügyi remarketingedet
Ha egy látogató nem konvertált még webhelyeden, akkor legfeljebb csak a látogatását követő 30 napban célozgasd remarketing hirdetéseiddel. Ha egy hónap elteltével még mindig nem jelentkezett be egy időpontra, akkor jó eséllyel vagy mást választott, csak információt keresett, vagy nem gondolkodott még elég komolyan a dolgon.
Ne felejtsd el továbbá eltávolítani azokat a felhasználókat egészségügyi remarketing listádról, akik már időpontot foglaltak nálad, hiszen nekik nincs értelme tovább ilyen hirdetéseket küldözgetni. Érdemes áthelyezni például egy másik listába, ahol újra általános hirdetéseket mutatsz a felhasználónak, vagy akár semmilyet.
Szeretnéd, ha segítenénk egészségügyi remarketinged megvalósításában? Profi csapatunk segít! Egészségügyi ügynökségünk szakképzett és profi online marketing stratégiát állít össze számodra: Kérd ajánlatunkat!