A Facebook a világ legnépszerűbb közösségi platformja. Világszerte több, mint kétmilliárd aktív felhasználót szolgál ki havonta, és nehéz olyan demográfiai csoportot találni, ami nem képviselteti magát a hálózaton. Számos egészségügyi szakember igyekszik kihasználni a Facebook nyújtotta lehetőségeket, hogy minél több új pácienst érhessen el rajta.
Azonban nem elég szimplán csak regisztrálni egy Facebook fiókot, és megosztani néhány bejegyzést a követőknek. Sajnos a platform organikus (azaz nem fizetett) elérései az elmúlt évek során vészesen visszaestek, amit a Facebook azzal indokolt, hogy szeretnének több tartalmat megjeleníteni a felhasználóknak ismerőseiktől és barátaiktól.
Ha te is szeretnél egy nagyobb pácienskört bevonzani a világ legnagyobb közösségi platformjáról, akkor hirdetéseket kell alkalmaznod. A következőkben ehhez kínálunk néhány kifejezetten orvosoknak összeállított tippet!
1. Tűzd ki céljaidat
Mielőtt belevetnéd magad az orvosi Facebook hirdetések világába, először is el kell döntened, hogy mit szeretnél elérni ezekkel a reklámokkal. A Facebook hirdetési rendszere számos formátumot és lehetőséget kínál, azonban ha ismered céljaidat, akkor sokkal könnyebb lesz kiválasztanod ezek közül a legmegfelelőbbeket.
Orvosi Facebook hirdetésed egyik célja lehet például új látogatókat vonzani praxisod webhelyére. A Facebook hirdetési rendszere ilyen jellegű reklámopciókat is kínál: akár a főoldalra, akár a webhely egy másik oldalára is küldheted a hirdetésre kattintó felhasználókat, miután ha egy meggyőző leírással rá tudod venni őket a kattintásra.
Egy másik opció időpontkérésre buzdítani a felhasználókat. Ha webhelyeden van erre online lehetőség, akkor egy orvosi Facebook hirdetéssel közvetlenül ide is küldheted az érdeklődő, lehetséges pácienseket. Fogorvosként például hirdetéseidben emlékeztetheted a felhasználókat, hogy érdemes legalább fél évente elmenni egy általános vizsgálatra – ez a hirdetés egy kattintással rögtön az időpontkérő oldalra röpítheti a felhasználókat webhelyeden.
Az emberek szívesebben követnek a közösségi médián olyan egészségügyi szakembereket, akik hasznos tanácsaikkal segítenek nekik egészségesebb, biztonságosabb életet élni, vagy érthetően elmagyaráznak néha egy-egy összetettebb beavatkozást. Ha te is szeretnél ilyen értékes forrássá válni a Facebookon, akkor ossz meg értékes tartalmakat, és a legnépszerűbbeket emeld is ki hirdetésként, hogy még többekhez eljuthass vele.
Az orvosi Facebook hirdetések másik gyakori célja új követőket szerezni az oldal számára. A Facebook ehhez is kínál külön hirdetéstípust!
2. Állítsd össze az ideális célközönséget hirdetéseid számára
Az orvosi Facebook hirdetések segítségével kifejezetten olyan felhasználókat érhetsz el a platformon, akik jó eséllyel érdeklődnének egészségügyi szolgáltatásaid iránt. Ezek a felhasználók alkotják hirdetéseid célközönségét.
Fontos azonban észben tartani, hogy egy orvosnak többféle páciense is lehet. Nem kizárt például, hogy 18-60 év között több korcsoportot is vársz rendelődbe, azonban egy huszonéves lehetséges pácienst egészen másképpen kell megszólítanod, mint egy 50-es éveiben járó beteget. Éppen ezért érdemes úgynevezett buyer personákat (https://matebalazs.hu/buyer-persona-utmutato.html) kialakítani ideális pácienstípusaid szerint, akikre aztán könnyebben rászabhatod hirdetéseidet.
A Facebook hirdetési rendszerében olyan szempontok szerint szűkítheted hirdetéseid célközönségét, mint kor, nem, lakhely, érdeklődési körök, életesemények, stb.
Egy másik opció egy Facebook-képpontot hozzáadni webhelyedhez. Ez a képpont valójában egy rövid szöveges kód webhelyed forráskódjában, ami „feljegyzi” azokat a felhasználókat, akik ellátogattak webhelyedre, hogy utána kifejezetten nekik szóló hirdetésekkel szólíthasd meg őket a Facebookon (ez az úgynevezett remarketing).
Ha vannak email feliratkozóid is, akkor létrehozhatsz belőlük egy úgynevezett hasonmás célközönségeket is. A Facebook ebbe a csoportba olyan felhasználókat vesz bele, akik hasonlítanak meglévő ügyfeleidre, így jó eséllyel őket is érdekelhetik egészségügyi szolgáltatásaid.
Amikor oldalaid tartalmait emeled ki orvosi Facebook hirdetésekként, hogy egy nagyobb közönséget érhess el velük, akkor azokat a felhasználókat is megcélozhatod ezekkel, akik már kedvelik az oldaladat. Ez azért fontos, mert az organikus bejegyzések átlagosan csupán az oldalt kedvelő felhasználók néhány százalékát érik el. Ha kiemelt bejegyzéseidbe kedvelőidet is megcélzod, akkor biztos lehetsz benne, hogy tartalmaid több olyan felhasználóhoz is eljutnak majd, akik érdeklődnek irántuk.
3. Készíts hatékony, de szabályos Facebook hirdetéseket
A Facebook folyamatosan hirdetésekkel bombázza felhasználóit, ezért ha ki szeretnél tűnni a reklámok tömegéből, akkor orvosi Facebook hirdetéseidnek fel kell kelteniük célközönséged érdeklődését. A hirdetések többsége valójában szinte pontosan úgy néz ki, mint egy közönséges bejegyzés, ezért különösen fontos, hogy olyan tartalmat kínálj bennük, amelyek magukkal ragadják a felhasználókat.
Orvosként elképesztő tudással rendelkezel az egészségről és annak megőrzéséről, és ezt a tudást a Facebookon is megoszthatod azokkal, akik érdeklődhetnek ez iránt. Ami azt illeti, minden harmadik felhasználó szívesebben foglalkozik (kattint, stb.) azokkal a hirdetésekkel, amelyek valami hasznosat tanítanak nekik.
Az emberek szintén fokozott figyelmet fordítanak az olyan orvosi Facebook hirdetésekre, amelyek valamilyen kedvezményes ajánlatot kínálnak nekik, hiszen mindenki szeret spórolni.
Mindezek mellett, már azzal kiemelkedhetsz a hétköznapi, unalmas Facebook hirdetések tömkelegéből, ha sajátjaiddal sikerül némileg szórakoztatnod is célközönségedet. Persze első sorban arra törekedj, hogy hasznos, értékes tartalmú hirdetéseket készíts ideális pácienseid számára, de – ahol indokolt – ott némi humort is vihetsz üzenetedbe.
Mielőtt azonban bármilyen orvosi Facebook hirdetést készítenél praxisod népszerűsítésére, fontos, hogy megismerkedj a platform hirdetési szabályzatával. A Facebook kiemelt fokozott szigorral ellenőrzi az olyan hirdetések tartalmát, amelyek a személyes egészséggel, vagy az önképpel kapcsolatosak. Nem lehet például olyan hirdetéseket készíteni, amelyek előtte/utána képeket ábrázolnak, vagy esetleg szexuálisan szuggesztív tartalmúak (még ha ez egészségügyileg indokolt is).
Bizonyos hirdetéseket (pl. a fogyást elősegítő termékeket) továbbá csak 18 éves kornál idősebb célközönségnek lehet reklámozni, és így tovább.
Ismerkedj tehát meg a teljes szabályzattal, mielőtt hirdetéseket készítenél a Facebookra.
Ha inkább pedig profikra bíznád orvosi hirdetéseidet a Facebook felületén, kérd egészségügyi marketing ügynökségünk segítségét!
4. Gondolj a mobilos felhasználókra is
A Statista adatai szerint a felhasználók 96%-a mobilkészüléken vagy táblagépen keresztül éri el a Facebookot. Ezzel természetesen a Facebook is tisztában van, és hirdetéseit mind úgy formázza, hogy azok mobileszközökön is megfelelően jelenjenek meg.
Na persze, ehhez arra is szükség van, hogy te is ebben a tudatban készítsd el orvosi Facebook hirdetéseidet, és első sorban rájuk optimalizáld tartalmaidat.
Például vedd figyelembe, hogy a sokan akkor használják a Facebookot egy mobilról amikor utaznak valahová, így egyszerre nem sok időt töltenek a tartalmak nézegetésével. Videós hirdetéseid tehát rövidek, de tartalmasak kell legyenek, hogy néhány másodperc alatt át tudják adni a szükséges információkat a felhasználóknak, mielőtt azok tovább görgetnének hírfolyamukon. Ugyan így a szöveges hirdetéseket is jobb, ha rövidre fogod, és rögtön a tárgyra térsz bennük.
5. Kövesd nyomon eredményeidet, és optimalizálj
Az orvosi marketing minden ágára igaz, hogy a stratégiák hatékonyságát folyamatosan mérni kell. Az persze, hogy milyen mutatók alakulását követed nyomon első sorban kampányod céljától függ majd. Ha például több látogatót szeretnél vonzani praxisod webhelyére, akkor a hivatkozásokra való kattintások számát és az átkattintási érdemes nyomon követni.
Az átkattintási arány százalékban mutatja meg, hogy hányan kattintottak is rá orvosi Facebook hirdetésiedre, miután az megjelent nekik. Ha ez az arány, vagy a kattintások száma alacsony, akkor lehet, hogy változtatnod kell a célközönségen, vagy a hirdetés tartalmán.