AMP - Hatékony Facebook hirdetések egészségügyi szolgáltatóként

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Orvosi Facebook hirdetések: 5 tipp a közösségi sikerekért
2020/07/17
Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

Hogyan legyenek hatékonyak Facebook hirdetéseid egészségügyi szolgáltatóként? Ezekkel a tippekkel tuti lesz a siker és bevonzhatod új pácienseidet! 

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

A Facebook a világ legnépszerűbb közösségi platformja. Világszerte több, mint kétmilliárd aktív felhasználót szolgál ki havonta, és nehéz olyan demográfiai csoportot találni, ami nem képviselteti magát a hálózaton. Számos egészségügyi szakember igyekszik kihasználni a Facebook nyújtotta lehetőségeket, hogy minél több új pácienst érhessen el rajta.

Azonban nem elég szimplán csak regisztrálni egy Facebook fiókot, és megosztani néhány bejegyzést a követőknek. Sajnos a platform organikus (azaz nem fizetett) elérései az elmúlt évek során vészesen visszaestek, amit a Facebook azzal indokolt, hogy szeretnének több tartalmat megjeleníteni a felhasználóknak ismerőseiktől és barátaiktól.

Ha te is szeretnél egy nagyobb pácienskört bevonzani a világ legnagyobb közösségi platformjáról, akkor hirdetéseket kell alkalmaznod. A következőkben ehhez kínálunk néhány kifejezetten orvosoknak összeállított tippet!

 

1. Tűzd ki céljaidat

Mielőtt belevetnéd magad az orvosi Facebook hirdetések világába, először is el kell döntened, hogy mit szeretnél elérni ezekkel a reklámokkal. A Facebook hirdetési rendszere számos formátumot és lehetőséget kínál, azonban ha ismered céljaidat, akkor sokkal könnyebb lesz kiválasztanod ezek közül a legmegfelelőbbeket.

Orvosi Facebook hirdetésed egyik célja lehet például új látogatókat vonzani praxisod webhelyére. A Facebook hirdetési rendszere ilyen jellegű reklámopciókat is kínál: akár a főoldalra, akár a webhely egy másik oldalára is küldheted a hirdetésre kattintó felhasználókat, miután ha egy meggyőző leírással rá tudod venni őket a kattintásra.

Egy másik opció időpontkérésre buzdítani a felhasználókat. Ha webhelyeden van erre online lehetőség, akkor egy orvosi Facebook hirdetéssel közvetlenül ide is küldheted az érdeklődő, lehetséges pácienseket. Fogorvosként például hirdetéseidben emlékeztetheted a felhasználókat, hogy érdemes legalább fél évente elmenni egy általános vizsgálatra – ez a hirdetés egy kattintással rögtön az időpontkérő oldalra röpítheti a felhasználókat webhelyeden.

Az emberek szívesebben követnek a közösségi médián olyan egészségügyi szakembereket, akik hasznos tanácsaikkal segítenek nekik egészségesebb, biztonságosabb életet élni, vagy érthetően elmagyaráznak néha egy-egy összetettebb beavatkozást. Ha te is szeretnél ilyen értékes forrássá válni a Facebookon, akkor ossz meg értékes tartalmakat, és a legnépszerűbbeket emeld is ki hirdetésként, hogy még többekhez eljuthass vele.

Az orvosi Facebook hirdetések másik gyakori célja új követőket szerezni az oldal számára. A Facebook ehhez is kínál külön hirdetéstípust!

 

2. Állítsd össze az ideális célközönséget hirdetéseid számára

Az orvosi Facebook hirdetések segítségével kifejezetten olyan felhasználókat érhetsz el a platformon, akik jó eséllyel érdeklődnének egészségügyi szolgáltatásaid iránt. Ezek a felhasználók alkotják hirdetéseid célközönségét.

Fontos azonban észben tartani, hogy egy orvosnak többféle páciense is lehet. Nem kizárt például, hogy 18-60 év között több korcsoportot is vársz rendelődbe, azonban egy huszonéves lehetséges pácienst egészen másképpen kell megszólítanod, mint egy 50-es éveiben járó beteget. Éppen ezért érdemes úgynevezett buyer personákat (https://matebalazs.hu/buyer-persona-utmutato.html) kialakítani ideális pácienstípusaid szerint, akikre aztán könnyebben rászabhatod hirdetéseidet.

A Facebook hirdetési rendszerében olyan szempontok szerint szűkítheted hirdetéseid célközönségét, mint kor, nem, lakhely, érdeklődési körök, életesemények, stb.

Egy másik opció egy Facebook-képpontot hozzáadni webhelyedhez. Ez a képpont valójában egy rövid szöveges kód webhelyed forráskódjában, ami „feljegyzi” azokat a felhasználókat, akik ellátogattak webhelyedre, hogy utána kifejezetten nekik szóló hirdetésekkel szólíthasd meg őket a Facebookon (ez az úgynevezett remarketing).

Ha vannak email feliratkozóid is, akkor létrehozhatsz belőlük egy úgynevezett hasonmás célközönségeket is. A Facebook ebbe a csoportba olyan felhasználókat vesz bele, akik hasonlítanak meglévő ügyfeleidre, így jó eséllyel őket is érdekelhetik egészségügyi szolgáltatásaid.

Amikor oldalaid tartalmait emeled ki orvosi Facebook hirdetésekként, hogy egy nagyobb közönséget érhess el velük, akkor azokat a felhasználókat is megcélozhatod ezekkel, akik már kedvelik az oldaladat. Ez azért fontos, mert az organikus bejegyzések átlagosan csupán az oldalt kedvelő felhasználók néhány százalékát érik el. Ha kiemelt bejegyzéseidbe kedvelőidet is megcélzod, akkor biztos lehetsz benne, hogy tartalmaid több olyan felhasználóhoz is eljutnak majd, akik érdeklődnek irántuk.

 

3. Készíts hatékony, de szabályos Facebook hirdetéseket

A Facebook folyamatosan hirdetésekkel bombázza felhasználóit, ezért ha ki szeretnél tűnni a reklámok tömegéből, akkor orvosi Facebook hirdetéseidnek fel kell kelteniük célközönséged érdeklődését. A hirdetések többsége valójában szinte pontosan úgy néz ki, mint egy közönséges bejegyzés, ezért különösen fontos, hogy olyan tartalmat kínálj bennük, amelyek magukkal ragadják a felhasználókat.

Orvosként elképesztő tudással rendelkezel az egészségről és annak megőrzéséről, és ezt a tudást a Facebookon is megoszthatod azokkal, akik érdeklődhetnek ez iránt. Ami azt illeti, minden harmadik felhasználó szívesebben foglalkozik (kattint, stb.) azokkal a hirdetésekkel, amelyek valami hasznosat tanítanak nekik.

Az emberek szintén fokozott figyelmet fordítanak az olyan orvosi Facebook hirdetésekre, amelyek valamilyen kedvezményes ajánlatot kínálnak nekik, hiszen mindenki szeret spórolni.

Mindezek mellett, már azzal kiemelkedhetsz a hétköznapi, unalmas Facebook hirdetések tömkelegéből, ha sajátjaiddal sikerül némileg szórakoztatnod is célközönségedet. Persze első sorban arra törekedj, hogy hasznos, értékes tartalmú hirdetéseket készíts ideális pácienseid számára, de – ahol indokolt – ott némi humort is vihetsz üzenetedbe.

Mielőtt azonban bármilyen orvosi Facebook hirdetést készítenél praxisod népszerűsítésére, fontos, hogy megismerkedj a platform hirdetési szabályzatával. A Facebook kiemelt fokozott szigorral ellenőrzi az olyan hirdetések tartalmát, amelyek a személyes egészséggel, vagy az önképpel kapcsolatosak. Nem lehet például olyan hirdetéseket készíteni, amelyek előtte/utána képeket ábrázolnak, vagy esetleg szexuálisan szuggesztív tartalmúak (még ha ez egészségügyileg indokolt is).

Bizonyos hirdetéseket (pl. a fogyást elősegítő termékeket) továbbá csak 18 éves kornál idősebb célközönségnek lehet reklámozni, és így tovább.

Ismerkedj tehát meg a teljes szabályzattal, mielőtt hirdetéseket készítenél a Facebookra.

Ha inkább pedig profikra bíznád orvosi hirdetéseidet a Facebook felületén, kérd egészségügyi marketing ügynökségünk segítségét!

 

4. Gondolj a mobilos felhasználókra is

A Statista adatai szerint a felhasználók 96%-a mobilkészüléken vagy táblagépen keresztül éri el a Facebookot. Ezzel természetesen a Facebook is tisztában van, és hirdetéseit mind úgy formázza, hogy azok mobileszközökön is megfelelően jelenjenek meg.

Na persze, ehhez arra is szükség van, hogy te is ebben a tudatban készítsd el orvosi Facebook hirdetéseidet, és első sorban rájuk optimalizáld tartalmaidat.

Például vedd figyelembe, hogy a sokan akkor használják a Facebookot egy mobilról amikor utaznak valahová, így egyszerre nem sok időt töltenek a tartalmak nézegetésével. Videós hirdetéseid tehát rövidek, de tartalmasak kell legyenek, hogy néhány másodperc alatt át tudják adni a szükséges információkat a felhasználóknak, mielőtt azok tovább görgetnének hírfolyamukon. Ugyan így a szöveges hirdetéseket is jobb, ha rövidre fogod, és rögtön a tárgyra térsz bennük.

 

5. Kövesd nyomon eredményeidet, és optimalizálj

Az orvosi marketing minden ágára igaz, hogy a stratégiák hatékonyságát folyamatosan mérni kell. Az persze, hogy milyen mutatók alakulását követed nyomon első sorban kampányod céljától függ majd. Ha például több látogatót szeretnél vonzani praxisod webhelyére, akkor a hivatkozásokra való kattintások számát és az átkattintási érdemes nyomon követni.

Az átkattintási arány százalékban mutatja meg, hogy hányan kattintottak is rá orvosi Facebook hirdetésiedre, miután az megjelent nekik. Ha ez az arány, vagy a kattintások száma alacsony, akkor lehet, hogy változtatnod kell a célközönségen, vagy a hirdetés tartalmán.
 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 4

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.